Ik date 3maand met huisgenoot en hij wil nu terug naar ex, wat nu ?

hallo,

ik zit met een probleem.
ik en mijn huis genoot zijn zo ongeveer 4 maand geleden een ding begonnen.
we sliepen bij elkaar helft van de tijd en waren sws elke dag samen.
na 1 maand ongeveer kwam zijn ex tevoorschijn en sprak die 1x met haar af. vanaf dat moment begon de drama. nadat ze die dag een zuigzoen in zijn nek zag van mij vertelde ze hem dat ze hem toch maar terug wou. vanaf dat moment is hij gaan twijfelen maar tegen mij zei die toen des tijds dat die haar niet terug wou en niet als een puppy weer na haar toe zou rennen.
ik geloofde hem en ondanks veel drama om zijn ex bleef ik doorgaan met alles omdat ik hem leuk vond en gewoon dacht dat het mijn eigen onzekerheid was dat hij haar miss toch leuker vond.
na dus ongeveer 3 maand dat we met elkaar gingen was ik er klaar mee dat hij nog zoveel met zijn ex prate op app en af en toe belde heb ik hem de keuze gegeven om of zijn ex te laten gaan of mij te laten gaan. nu heeft die voor zijn ex gekozen en wil die het toch met haar opnieuw proberen(wat ik niet verwacht dat dat lang gaat duren aangezien ze hem half jaar geleden dumpte om zijn persoonlijkheid die haar niet aan stond)
nu zit ik dus met het probleem dat ik een kamer naast hem woon en dus precies weet wanneer die weer naar haar toe gaat en moet toe kijken hoe hij weer terug bij zijn ex gaat en tegelijkertijd proberen hij en ik op een normale en gezellige manier met elkaar om te gaan omdat we in 1 huis wonen. ook ben ik hem nog niet helemaal vergeten en vind ik hem ondanks alles toch nog leuk.

heeft er iemand tips om deze tijd door te komen of wat slim is om in deze situatie te doen ?
(verhuizen is van beide kanten geen optie)

alvast bedankt voor de tips :slightly_smiling_face:

het probleem is trouwens ook doordat ik met hem in een huis woon hem elke dag zowat zie en dus het moeilijker word om hem te vergeten.

Daarom vind ik dit ook altijd en slecht idee. Aangezien verhuizen geen optie is zou ik praten met hem. Geef aan wat je voelt en vervelend vindt en ga samen op zoek naar een oplossing

falathiel ik heb al vaker met hem gepraat en hij zou zoveel mogelijk naar haar gaan. maar verder gaat die dan ook dingen zeggen dat hij er ook mee zit en dat die me nog steeds leuk vind en knuffels geven. waardoor ik heb gezegd dat ik ruimte wil en tijd voor mijzelf nodig heb. maar vanaf dat moment kwam hij alleen maar zelf weer aan. wat het allemaal alleen maar verwarrend maakt om verder te gaan.

Wil hij nou terug bij zijn ex of niet? het lijkt erop dat hij zit tussen 2 keuzes… zijn ex is waar hij voor koos… wil jij die tweede keuze zijn? if no, kom eens thuis met een andere jongen :wink:
kijk maar hoe hij daarop reageert…

(alleen als je echt met hem samen wilt zijn)

Het lijkt erop dat hij jou als een fijn moment en gezelschap vond om in huis te hebben en over z’n ex heen te komen. Als hij toch liever contact houdt met z’n ex en jij dat niet waardeert, dan kun je hem beter laten. Ook al woon je in hetzelfde huis, hou de eer aan jezelf.