Ik bn niet zo zelfzeker

Hoii iedereen

Ik ben een meisje dat niet zo zelfzeker is over zichzelf.
Ik heb een tijdje met een jongen gesmst, maar wanneer ik hem Dan op school zie weet ik helemaal niet wat ik moet doen en ik durf niet te kijken. Wanneer hij stuurde zeiden we wel veel tegen elkaar…Er is een tijdje geweest dat hij me niet stuurde, maar nu is hij dan weer begonnen met sturen. Maar nu is het anders, ik weet niet wat ik moet zeggen enz… Ik weet niet wat ik moet doen.
Hebben jullie enkele tips om wat zelfzekerder te zijn? I vindt het heel hatelijk dat ik dit niet echt ben… Ik wil wel naar hem kijken en gaan praten als hij wat dichterbij staat maar ik kan het gewoon niet :disappointed::disappointed:

Allereerst zou ik zeggen, neem hier is een kijkje: http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/meer-zelfvertrouwen-88046.0.html
Uit dat topic kan je misschien handige tips vinden om wat inspiratie te halen voor het verbeteren van je zelfvertrouwen. :slightly_smiling_face:

Ik ben zelf best wel verlegen en durf ook niet heel snel op iemand af te stappen bijvoorbeeld. Maar ik heb bij mezelf ontdekt dat ik me er toe kan dwingen. Ik zeg gewoon tegen mezelf ‘Hup loop daarop af en spreek diegene aan’ en dan kan ik een knopje omzetten en dit gewoon doen. Misschien een beetje raar advies, maar je zou het eens kunnen proberen. Gewoon jezelf er toe dwingen en dan even je verstand op 0 zetten.

Zo denk ik soms ook… Maar dan bedenk ik me toch op het laatste moment😞
Ik ben gwn bang dat hij raar zou doen ofzo… Ik weet niet hihihi☺️

Waarom zou hij raar doen? Als jullie veel kletsen, dat klinkt dat voor mij juist dat hij echt niet raar zou doen. Doet hij wel raar, dan weet je ook meteen wat voor een jongen het is. :slightly_smiling_face:

Hee,

Je bedoelt geloof ik dat je meer zelfverzekerd over jezelf wilt zijn. Daar kan alleen jij zelf voor zorgen, misschien helpen deze kleine tips je?

:heart: Het begin is er al, je hebt met hem gepraat via de telefoon, je weet dus eigenlijk dat het goed is en dus hoef je je in principe nergens onzeker over te voelen.
:heart: Stap gewoon eens op hem af en maak een praatje. Loop zelfverzekerd naar hem toe, dan weet hij ook dat het goed zit en kan hij ook gewoon zichzelf bij je zijn. Dat willen jullie geloof ik beiden. Huh?! Zelfverzekerd lopen? -ja, rechte rug, armen naast je zij en je hoofd rechtop. Dat vinden jongens vaak ook aantrekkelijker dan verlegen meisjes. Jongens houden ervan als meiden zelf initiatief nemen, dus vooral doen!
:heart: Wat ik net al een beetje beschreef; blijf vooral jezelf! Zolang je dat niet doet is er een grote kans dat het uiteindelijk toch niets wordt. Al vind je hem nog zo lief, knap en leuk.
:heart: Leer elkaar beter kennen! Na al dat sms’en en misschien wel echte praatjes als je mijn vorige tips opgevolgd hebt, ben je wel toe aan een keer echt afspreken met die jongen, als je hem beter leert kennen wordt het vaak alleen maar leuker en gezelliger.
:heart: Denk niet teveel aan je slechte kanten, ieder mens heeft ook goede kanten. Zet alles waar je trots over bent van jezelf op een rijtje en kijk er af en toe naar als je je een keertje down voelt. Ieder is mooi op zijn of haar eigen manier.
:heart: Mijn grootste tip is; Gewoon doen!

Hopelijk heb je er wat aan gehad.

Succes!

Dankjewel!.. Dit zijn zeer goede tips…
Waar ik ook bang van ben is… Stel dat ik naar hem toe ga, maar weet niet waar ik over moet praten? En dat er hierdoor zo een rare stilte is? Dat lijkt me echt niet fijn!

Probeer gewoon een simpel gesprek aan te gaan. Als ik een gesprek heb met iemand, en er valt een stilte, dan ga ik gewoon vragen van Hoe gaat het met jouuu, of wanneer ben je jarig, of heb je huisdieren enzoo. Vroeger durfde ik ook niet zoveel te zeggen en te vragen, maar mijn kinder psygiatar zei van jij vind het toch ook leuk als mensen iets tegen jou zeggen, ook al gaat het nergens over. Waarschijnlijk vind hij een stilte net zo niet leuk als jij.