Dag allemaal,
Ik heb al een dikke twee jaar een relatie met een superlieve jongen. Als in: ontzettend aardig, heeft mij nog nooit bewust slecht behandeld, serieus met zijn toekomst bezig… kortom een perfecte kandidaat op lange termijn. Toch zijn er een aantal dingen die me al heel erg lang dwarszitten en waardoor ik al een jaar hard twijfel of dit HET wel is voor me. Zo kan hij erg moeilijk met me praten over dingen, begrijpt hij me vaak emotioneel niet en vind ik onze relatie nogal saai. Ik vermoed dat dit ook komt omdat hij autistisch is, maar ik kan er dus moeilijk mee omgaan. Soms denk ik dat hij me gewoon te graag ziet omdat hij me dus nooit eens op mijn plek zet of me uitdaagt.
Zo’n drie weken geleden was ik het plots echt beu, de bom was gebarsten en ik heb het uitgemaakt. Hoewel hij het schijnbaar jammer vond, accepteerde hij het wel. Ik bleef ondertussen wel met hem praten, vriendschappelijk. Uiteindelijk heb ik uit hem gesleurd dat hij nooit wou dat het uit was gegaan. Hier schrok ik wel wat van omdat ik dacht dat hij het wel oké vond als vrijgezel. Ook had ik zoiets van ‘Als je echt van me hield, waarom heb je toen niet voor me gevochten?’
Ondertussen genoot ik van het leven als vrijgezel, iets waar ik echt naar verlangde, en heb ik voor de eerste keer in mijn leven een andere jongen gekust. Ik voelde me opeens terug vrouw en was gevleid door de aandacht. Die spanning had ik echt nodig op de één of andere manier. Toch kon ik mijn ex niet helemaal vergeten en besloot ik met hem af te spreken.
Hij kwam bij me langs en we zijn samen in bed beland waarna we besloten het opnieuw te proberen, niet zo slim, ik weet het. Nu amper een paar dagen later ben ik opnieuw aan het twijfelen. Ik voel me namelijk verstikt in mijn relatie en ik kan er met hem niet over praten aangezien hij ‘alles wel prima vindt’. Als ik hem zeg dat ik me ongelukkig voel, krijg ik dan ook weinig interesse of begrip langs zijn kant
Ik sta nu opnieuw op het punt om het gedaan te maken, maar ik kan echt niet meer twijfelen. Ik wil mezelf namelijk geen pijn doen en hem al helemaal niet. Ik weet dat ik nu definitief moet beslissen, maar het valt me zo zwaar. Ik gooi namelijk een hele stabiele toekomst weg met iemand die me onvoorwaardelijk graag zou zien voor die drang naar avontuur en de vrijheid waar ik zo naar snak.
Wat moet ik doen? Hoe kan ik stoppen met twijfelen?
Bedankt voor jullie adviezen!