Ik ben zo verliefd, maar ik durf het niet te zeggen :| TIPS?

Hoi,

Dit is een beetje een lastige situatie, maar ik zit vanwege omstandigheden in een groepstherapie. Dat is gewoon 6 uur per dag, 5 dagen in de week. Waarom ik daar zit, wil ik liever niet zeggen.

Maar nu heb ik daar een jongen ontmoet en we zijn gewoon precies hetzelfde. Ik ken hem nu ongeveer 3 maanden en we zijn echt dikke maatjes geworden. Maar eigenlijk ben ik verliefd op hem.

Maar ik ben vreselijk onzeker en ik heb bindingsangst + angst om afgewezen te worden, dus ik kan er niks mee.

En ik weet totaal niet hoe hij over mij denkt, maar ik hoor allemaal reacties van dat we precies bij elkaar passen en dat we nooit van elkaar af kunnen blijven xD

Maar wijzelf zijn denk ik de enige die niet van elkaar doorhebben dat we elkaar helemaal geweldig vinden.

Of misschien zie ik het verkeerd, en ziet hij me alleen als een maatje.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Want over een week stapt hij uit de groep, omdat zijn problemen zeg maar zijn opgelost.

We wonen best ver uit elkaar en ik durf op de een of andere manier niet te vragen of hij wil afspreken. Omdat ik bang ben dat hij nee zegt. Maar dat betekent dat ik hem waarschijnlijk nooit meer zal zien.

Dus ik voel me rot. Ik ben verliefd maar ik kan er niks mee. Te bang enzo.

Weet iemand misschien een goede manier om tegen hem te vertellen dat ik verliefd op hem ben? Of tips of zo. Weet ik veel.

=( ik dacht dat verliefd zijn altijd leuk was, maar dit is best moeilijk.

x

Nouja je kan op ze minst misschien aantonen dat je hem leuker vind dan alleen een vriend. Verder weet ik het niet echt want ik ben er wat makkelyker in.

Als je het echt niet persoonlijk durft te zeggen dan kan je altijd nog een brief schrijven.
Ook al lijkt het alsof jongens daar te stoer voor zijn, meestal vinden ze het echt geweldig als ze een brief krijgen en bewaren ze die ook voor eeuwig. Als er 1 ding is dat jongens wel leuk vinden dan is het dat ze gevleid worden. Ze houden van complimentjes. En btw in de brief kan je alles zeggen wat je wil zeggen zonder dat je gaat haperen of je te verspreken. Het is wel een kans waard als ik het zo hoor. De signalen zijn er…dus…niet gewaagd is altijd mis!

Ja, die brief is best een goed idee.
Maar wat schrijf ik er dan precies is in?
Van: Hee, ik ben verliefd op je. Doei.

Dat is toch vreemd? x]

Iemand nog tips?

Euhm ik zit ook in een groep, 6 uur per dag, 5 dagen per week maar bij ons mag je niet iets hebben met iemand uit de groep. Weet je wel zeker of het bij jullie wel mag? (in verband met groepjesvorming)

eey ja, dat klopt. Toevallig dat jij ook in zo’n groep zit?
Maar hij zit in afbouwperiode dus dan mag het wel. Iig de socio’s hebben van mijn kant door dat ik hem leuk vind dus mijn mentor zei dat ze dacht dat wel allebei wel gevoelens voor elkaar hebben en dat ik zowieso goede vrienden met hem ben.

maarja tips.

Heeyy,
Een brief is wel een slim idee, dan bewaart ie je brief. Schrijf dan in de brief dat je hem leuk vind, over jullie situatie, dus dat het echt persoonlijk word ofzo.
Hey, ik vind je leuk. Wil je met me. X … is oowk zo saai XD.
Nouja, eigenlijk heb ik niet echt goeie tips, ik durf het zelf oowk niet, maar ik zit dan weer niet in jouw situatie.
Succes, en als hij zulke signalen afgeeft dan word het vast wat tussen jullie!

xx.

Ik vind het best wel eng om dat in een brief te schrijven xD
Ik schrijf anders wel : Je hebt een speciaal plekje in me hart gekregen.

Want zo voelt het ook zeg maar,…

Of is dat te onduidelijk voor hem ofzo.

Ik denk dat dat te onduidelijk is.
Als ik jou was zou ik gewoon echt schrijven dat je gevoelens voor heb hebt gekregen en dat je eigenlijk niet wist dit te voorwoorden en het daarom in een brief zet.

Als je denkt dat je 'm anders toch nooit meer ziet, kan je het toch gewoon zeggen… Lijkt me?

Ja, dat denk ik ook

Als je hem nooit meer gaat zien, denk ik dat het niet zoveel uitmaakt als je dan afgewezen wordt. Trouwens, het is niet erg om eens afgewezen te worden, iedereen wordt wel eens afgewezen, niet?

Nja, succes ermee xx

euhm het wel lastig zeg maar als je niet gelijk durft te seggen dat je verliefd op hem bent kan je ook gewoon vragen of hij wil afspreken als gewoon ‘‘maatjes’’ en dan zien hoe dat verloopt en of hij meer laat merken en als goed gaat vaker afspreken en als je dan wel durft hem gewoon eerlijk vertellen hoe je je voelt en dat je hem niet wilt kwijtraken het klinkt eng ikweet het maar het is iig beter dan er mee blijven zitten en dat je nog lang spijt hebt omdat je hem niet hebt vertelt hoe je over hem denkt,Ik denk dat hij je wel ziet zitten :grinning:

Hmm, misschien kan je in ieder geval z’n msn vragen.
Dan spreek je hem tenminste nog en kan je altijd nog vragen of hij af wil spreken. (:

Misschien kun je hem zoiets schrijven als: “Ik denk dat ik meer voor je voel dan alleen vriendschap. Wat denk jij ervan?”

-