Ik ben zo verdrietig .. Wat kan ik doen?

Het is sinds gisteren uit met mijn vriendje. Ik had bijna ander half jaar met hem. En we hadden zoveel leuke dingen meegemaakt. Maar ik ben de laatste tijd heel erg jaloers geweest, en ja… echt overdreven. En we maken vaak ruzie en meestal door mijn jaloezie, ongeduldigheid. Ik ga ook naar een psycholoog. Ik heb al 11 gesprekken gehad, en ik moet ook naar een 2e lijn … Kijken of er wat met me is… Maar, hij wilt me mischien terug als ik 'beter 'ben … Maar ik ben zo verdrietig. ik wil dat net & ik wil dat niet laten merken aan hem. Ik snij ook … en dat vind ik heel stom. Hij wilt het allerliefst dat ik niet meer zo jaloers ben. ik ben het overdreven… en dat ik meer geduld heb … het wachten kan nog zo lang duren voordat ik dan weer met hem heb. En hij heeft het dus uitgemaakt omdat het niet ging & ik eerst mezelf moest redden… Nou is mijn vraag. Hoe stopt die jaloezie. of teminste hoe word het minder? en hoe krijg ik meer geduld in wachten … En mijn zelfvertrouwen is ook laag dus dan word ik zoiezo sneller jaloers. En … hoe hij me dan weer terugwilt… Want ik moet juist niet zielig gaan doen en alles… Sorry voor 't lange bericht! Weten jullie mischien raad?

Ik denk dat je daar al voor een groot deel je eigen antwoord hebt gegeven… Probeer te werken aan je zelfvertrouwen, dat is heel moeilijk, maar echt hetgene je nodig hebt hiervoor! Is dat nog niet gebleken uit die gesprekken? Probeer mss eens na te denken waarover je onzeker bent, en dat te bespreken met je psycholoog, wat je er eventueel aan kan doen :slightly_smiling_face:

Ik wens je heel veel succes & sterkte, en hoop dat 't ooit weer goedkomt met je vriendje!

ik denk ook dat je inderdaad moet beginnen met jezelf waarderen en van jezelf houden, daar gaat het uiteindelijk om he, dat je gelukkig bent met jezelf en je eigen leven! en bedenk dat daar, zolang je jong bent, echt geen relatie bij nodig is. Natuurlijk kan het heel fijn zijn om een vriendje te hebben, maar het kan ook heel fijn zijn om single te zijn, realiseer je dat!! Probeer eerst aan jezelf te werken, en jongens, dat komt later wel… ! zet jezelf op de 1e plek :slightly_smiling_face:

Heb je enig idee hoe het komt dat je zelfvertrouwen zo laag is? Dat is het punt waaraan je moet werken, dan komt de rest vanzelf. Onthoud dat je goed genoeg bent zoals je bent en dan je je niet hoeft te veranderen voor een ander. Zet gelukkig zijn met jezelf op de eerste plek!
En ik vind het heel naar voor je dat je je zo voelt, dus ik geef je nu een digitale knuffel haha. ^^

Het is gister ook uit tussen mij en mijn vriendje.
Maar je moet idd eerst aan je zelf vertrouwen werken en jezelf op de 1e plek zetten.

wees trots op je zelf als van je eigen houdt dan komt rest zelf wel
bouw het op maak niet zo druk als van eigen dan zie anderen ook wie je bent.

positief denken.
je vertrouwt je vriendje toch? en anders kan je ook je vriendje vragen hoe hij jou ziet. als jullie al bijna een halfjaar samen waren, is/was hij vast erg verliefd op je.

oja, en mijn moeder zegt altijd: je kan pas van iemand houden als je eerst van jezelf houdt ^^

Ahh , dankjewel …! ja … nah, in zijn ogen was ik nogal t meisje die de ene jongen naar de ander had, dus hij zij allemaal dingen over meiden om stoer over te komen. en mn zelfvertrouwen ging helemaal omlaag ineens was ik niet meer tevreden en alles … :frowning_face:

/

Jaaa… dat weet ik dat is me heel vaak verteld, maar ik ben juist afhankelijk van hem. ik raak zo snel in paniek en alles. en ik weet niet hoe ik juist onafhankelijk van hem word

Net als hij zegt: ga eerst werken aan jezelf!
Zorg dat je alles weer helemaal op orde krijgt, zeg maar.
Daarna kun je kijken of het nog weer wat wordt.
Sterkte meissie!

ga nadenken over dingen die jij leuk vind om te doen en doe ze!
schrijf positieve dingen over jezelf op of laat iemand anders het doen. sowieso naar de psycholoog blijven gaan, want sommige dingen kan je gewoon niet alleen (geloof me, want ik heb het geprobeerd) het help ook als je nieuwe mensen leert kennen, waardoor je bij hun het gevoel krijgt dat je een frisse start kan maken (kan helpen)
naar de kapper gaan en een heel nieuw kapsel leuk, spannend en leuk!
je kan alleen van je jaloezie afkomen als je jezelf goed genoeg vind, want dan zie je geen rede meer waarom hij naar iemand anders zou kijken.
Sterkte meid! Jij moet op de eerste plaats staan in je eigen leven!

Ahh dankje:)