Ik ben zo sad. :c

Ik had dus al helemaal bedacht dat ik fotograaf opleiding ging na doen na de middelbare. (Over een halfjaar) alleen nu kom ik erachter dat ik daar niveau 4 voor nodig heb en ik doe nu niveau 2. Pff. Weet iemand iets anders?

Als jij echt die opleiding wil doen moet je daarvoor gaan. Zorgen dat je op niveau 4 komt, en gaan.

Wij kunnen hier toch niet ineens gaan zeggen wat je kan gaan doen :confused:

Ja hoe ga ik van niveau 2 naar niveau 4?

na je examen tl gaan doen kost je 1 jaartje extra

Dan doe ik dus voor niks examen?

Nee, dan heb je iig dat niveau 2 toch al? Dat jaartje extra lijkt me sowieso wel een goed plan, met niveau 4 lijkt t sowieso al makkelijk om ergens binnen te komen, ook bij andere studies.

(Sorry als niet alles in mijn post klopt, snap het NLse onderwijssysteem nog niet zo heeeel goed)

Bedoel je dat ik dan nog een jaar op m’n middelbare school moet zitten?

Waarschijnelijk bedoelt ze dat ja. Je kan alsnog je opleiding doen die je graag wilt, maar dan met een kleine omweg.

Godver, ik haat die school zo erg.

Je kan ook een jaar vmbo tl doen op volwassenonderwijs (vavo): http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=12011770

Dat is op het ROC hé? Dat is dus echt school waar ik NIET naar toe wil. Iedereen van deze school gaat daar naar toe en ik wou eigenlijk een nieuwe start maken. c:

Als je geslaagd bent voor je niveau ga dan naar niveau 4. Eventueel op een andere school of op dezelfde. Praat anders met je mentor hierover, die kan je vast helpen.

dat kun je over een jaar dan toch doen als je naar fotografie gaat?

Het is maar een jaar… je moet er iets voor over hebben

Zó graag wil je volgens mij niet die opleiding doen.
Als je het écht graag wilt, heb je er toch wel een jaartje extra voor over?

de meeste van jouw school zullen naar een ander ROC gaan de Vavo waar jij naartoe zou willen zitten meestal alleen de mensen op die gezakt zijn en echt van school af moeten of die eerst naar het MBO zijn geweest en die dan weer terug naar de middelbare school willen. je moet alleen wel vaak 18 zijn om naar het volwassene onderwijs te willen en ze laten daar maar heel weinig mensen toe omdat bijna alle Vavo’s in nederland kampen met bezuinigingen
ik heb zelf op de vavo de havo gedaan nadat ik eerst gestopt was met het mbo

Dan doe je het toch niet. Wat wil je? Die opleiding of niet? Of verwacht je nou dat wíj die andere opleiding voor je gaan kiezen. Kom op zeg, wat een instelling. -___-

Echt he…

• dubbel -

Idd, je moet er wat voor over hebben. Als je echt die opleiding wil, tsja…