Ik ben zo onzeker

Ik weet niet meer wie ik ben. Iedereen om mij heen vind dat ik erg onzeker ben. Dat er iets mis met mij is en dat ik een leegte heb. Dat is ook zo. Ik vind mezelf zo graflelijk. Moment wanneer ik mezelf in de spiegel zie krijg ik de gedachtes erbij om mezelf wat aan te doen. Ik wil geen hulp zoeken, dat niet. Ik voel me zelf niet meer. Ik weet niet meer wie ik ben. Ik ben al 4 jaar lang verliefd op een jongen. Niet zomaar ‘‘verliefd’’ maarheel erg. Ik heb alles voor hem over. Ik zit nu in zijn klas en soms praten we maar hij ziet niks in mij. Terwijl ik elke nacht over hem droom, droom ja. Altijd elke avond denk ik aan hem maar ik zal hem nooit krijgen. Hij houdt zich niet bezig met meisjes, dat is wel zo, maar ik zal hem nooit krijgen. Iedereen is mooier dan mij, wat moet hij met mij? Ik ben niks vergeleken met andere mooie, dunne meisjes die zo mooi zijn. Ik ben dik, lelijk met een hele lelijke gebit. Ik krijg morgen wel een beugel maar goed I Ik wil hem, ik wil alles van hem. Zijn sarcasme, zijn grapjes, zijn lach, zijn aardigheid, zijn respect, zijn vertrouwen ik wil alles. Ik wil hem gewoon. Zo graag. Soms heb ik de neiging om te huilen. Het is al is een keer gebeurd op school. Door alles. Vriendinnen die mij lieten vallen, mijzelf waar ik moeite mee heb en hem… Ik begin meer om hem te geven. Volgend jaar gaan wij misschien naar dezelfde school. Ik wil hem, hij is zo lief en pff… Het maakt mij kapot dat ik niks kan… Hij doet iets met mij wat niemand anders doet. Ik krijg steken in mijn buik, mijn hart wanneer ik aan hem denk en als ik hem zie. Ik haat mezelf… Ik plaats dit bericht omdat ik niet weet wat ik moet doen.

Ik heb hetzelfde dus sorry…

Oke.

Misschien moet je eerst proberen van jezelf te houden voordat je van iemand anders kan gaan houden. Natuurlijk is dit niet iets wat je één, twee, drie opbouwt, duurt effe, maar je hebt een doel! Leer jezelf accepteren, met wie je bent, je bent niet lelijk! Niemand is lelijk, en er is zeker niemand minder of meer waard dan jij. Iedereen die jou iets anders probeert wijs te maken is zelf meestal net zo onzeker. Je moet niet vergeten dat iedereen fouten maakt, ook de mensen die jou pijn doen. Hetgene waarme ze jou pijn doen is een fout en dat moet je niet accepteren. Je bent wie je bent en daar kan jij en daar ga jij ook niks aan veranderen. Waar je wel wat aan kan veranderen is hoe je over jezelf denkt, en dat is iets wat effe gaat duren. Kijk in de spiegel en forceer jezelf te laten denken “God, wat staat hier een knap meisje!” en lach erbij! Klinkt heel dom, maar het werkt. Probeer dit iedere dag te denken. Tel alle dingen waar je goed in bent, en wat je leuk aan jezelf vind. Nu niet meteen denken, die heb je niet ,want die heb je wél. Vraag het anders aan je ouders of vrienden. Leer al je minpuntjes accepteren en wees trots op de dingen waar je goed in bent (:

Amen. In de naam van de vader…

Aller eerst als tip, denk niet dat hij ‘alles’ is. Verliefd zijn is niet erg en vaak ook heel positief, maar probeer er niet in door te slaan. Want dat gaat te ver en dan gaat het jezelf kosten zoals je merkt. Hij zal ook echt niet perfect zijn geloof me.
En probeer afleiding te zoeken, lach en geniet, door leuke dingen te doen/af te spreken met vrienden. Waarschijnlijk zul je hem dan ook sneller een beetje achterwege laten. Mensen willen graag omringd worden door positieve mensen, (ik denk jij ook?) denk daar aan. (;

Het is belangrijk om éérst aan je zelfvertrouwen te gaan werken voordat je je op “hem” stort. Als jij zekerheid uitstraalt en zelfverzekerd overkomt gaan mensen anders met je om. Dit heb ik zelf meegemaakt. Je kunt hier het beste toch wel hulp voor zoeken. Sterkte!

Hier heb ik ook wat aan.
Dankuzeerbeleefd ghehe. C:

Je moet echt niet zo negatief over jezelf denken! Elk meisje ziet meiden om haar heen waarop ze jaloers is of waarvan je denkt: wauw wat een knap meisje. Daar kan je echt helemaal niets aan veranderen. Je zegt geen hulp te willen, maar mag ik vragen waarom niet? Met iemand praten is af en toe echt heel fijn, het kan je juist een boost geven van zekerheid en het maakt je sterker. Je bent niet “gek” als je met iemand praat hoor, wat de meeste mensen vaak denken. Misschien valt het allemaal wel mee en heb je gewoon een heel negatief zelfbeeld wat niet eens nodig is! Zoek leuke afleiding en denk positief. Ik weet dat dat niet zomaar gaat, want ik weet heus wel hoe je je voelt, maar je moet echt een beetje optimistisch zijn in het leven, anders kom je nergens. Succes!

Eerst het aller aller belangrijkste : Als jij niet van jezelf houd, hoe kan iemand anders dan van je houden? Geloof me, als jij uitstraalt dat jij lekker in je vel zit, ben je een stuk aantrekkelijker dan dat je stil in een hoekje gaat zitten piekeren over hoe onaantrekkelijk je wel niet bent (en een ontevreden gezicht is inderdaad niet aantrekkelijk)! Ja en dat klinkt makkelijker dan gedaan, want om je heen zie je allemaal in jouw ogen knappere mensen, maar als je gaat vergelijken word je echt niet gelukkiger!

Ik ben gestopt met vergelijken en negatief denken over mezelf, want ik werkte mezelf alleen maar in een soort depressie en ik werd er echt niet knapper van.

Vergeet niet : Je ziet jezelf waarschijnlijk heel anders dan de rest. Ja, mensen beoordelen je eerst op je uiterlijk, maar als ze eenmaal zien dat jij een hartstikke leuk meisje bent die de moeite waard is, zullen ze echt niet negatief over je denken!

Nu even over die jongen, ik denk dat je dus eerst aan je zelfvertrouwen moet werken. Zit je verder op sporten? Ga lekker sporten, of zoek een andere hobby, ga veel afspreken met vriendinnen, daar knap je al van op!

En dan nog iets over je uiterlijk : het is goed dat je je mindere puntjes (je gebit zoals je zegt) probeert te verbeteren, in dit geval met een beugel.
Daar krijg je vast ook zelfvertrouwen van!

Even samengevat ; als jij nu eerst aan jezelf werkt, je zelfvertrouwen, en wat afleiding zoekt zit je lekkerder in je vel en sta je waarschijnlijk veel positiever in het leven, waardoor je ook bij je crush beter opvalt!

Succes (:

Ik herken me heel erg in jou, alleen ben ik niet echt smoor verliefd op een jongen ofzo. Het is verschrikkelijk om onzeker te zijn, ik durf zelfs niet meer normaal in de spiegel naar mezelf te kijken. Maar toen ik las dat je de neiging had jezelf iets aan te doen schrok ik wel een beetje. Ik heb namelijk hetzelfde maar ik heb mezelf ook echt dingen aangedaan. Ik heb het jaren kunnen verbergen maar een paar maanden geleden is het ontdekt en nu krijg ik hulp. En ik kan je zeggen het is verschrikkelijk om geconfronteerd te worden met jezelf. Maar je moet erdoorheen. Ik ben ook nog maar eenn puber maar ik hoop dat ik als ik ouder ben, vanzelf meer zelfvertrouwen krijg. En over die jongen gesproken, je krijgt vast nog wel een vriendje wees maar niet bang. Maar om je nu meteen aan een jongen ‘vast te klampen’? Ik kan je daar verder niet echt bij helpen want ik ben ook niet bepaald een ‘jongensmagneet’. Maar ik hoef geen vriendje, ik heb al genoeg zorgen op dit moment en ik wil eerst wat zekerder zijn over mezelf.

Heel veel suc6 xx

Oke meid, ten eerste, iedereen is mooi op zijn eigen manier!
Ik dacht het zelfde als jou, ik ontmoette een jongen en hij was zo knap, lief, aardig, heel erg slim. 10000000 meisjes vonden hem leuk, en er waren echt wel meisjes bij die 100x knapper waren dan ik, maar hij viel uiteindelijk voor mij om mijn persoonlijkheid, en het is nu inmiddels wel uit helaas, maar het heeft wel mijn ogen geopent, met alleen uiterlijk kom je ook niet ver, en mocht je een jongen krijgen alleen om die reden, is het geen leuke jongen.

DAT WAREN VEEL KOMMA’S

Je bent mooooooooi!
http://www.youtube.com/watch?v=3ZicMrmR3ZY

Als je meer zelfverzekerder wil worden helpt het ook goed als je elke dag tegen jezelf in de spiegel zegt; ‘Ik ben mooi’. En voel je ook mooi! Draag kleren waar jij je goed in voelt, als jij je goed voelt straal je dat ook uit en dat maakt je meteen al een stuk leuker! succes(=

Doe dingen die je leuk vind, waar je vrolijk van word. Als je straalt zullen andere mensen dat opmerken. En dat is het belangrijkste. Niets is mooier dan iemand die blij met zichzelf is. respect yourslef, others will follow you

schat, er zijn zoveel meiden die ‘lelijk’ waren en nu superhot zijn!
wat betreft je gewicht kan je afvallen,
je tanden, je krijgt een beugel en met no time heb je mooi gebit
ik snap dat je verliefd op hem bent, maar heb het idee dat je een tikje geobsedeerd bent door hem. misschien is het beter om je aandacht wat minder op hem te vestigen en meer op andere dingen. neem een hobbie, zorg dat je dagelijkse schema vol is, want als je dat niet doet dan zit je alleen met gedachten aan hem. maar een vent krijgen heeft veel te maken met je zelfvertrouwen en als je hem echt wilt zal je daar aan moeten werken.