Ik ben ''vriendloos''

Hey,

Ik ben net nieuw op school, ik zit in de derde, en ik heb nog geen vrienden… we zijn alweer 1 week bezig met school…
De mensen zijn wel heel aardig enzo, maar ik durf / kan geen gesprek beginnen… Ik ben bang dat ze me raar vinden ofzo, maar ik weet ook niet wat ik kan zeggen…

En in de les zelf ben ik stil… Dat wil ik helemaal niet… Mensen zeggen ook dat ze me stil vinden. Ik wil leraren plagen enzo wjw, en opmerkingen maken tussendoor, maar ik ben zooo bang dat niemand moet lachen erom ofzo en dan sta ik voor paal…

Maar het allerbelangrijkste vind ik om vrienden te maken nu, maar ik weet echt niet hoe ! …

Lekker jezelf zijn, gewoon erbij gaan zitten en ze vinden je heus niet raar! Het komt sowieso vanzelf wel, niks gaan forceren zodat andere je leuk gaan vinden…

Dankje voor je reactie. Maar waarover kan ik kletsen?
En hoe moet ik opvallen zonder dat ik de arrogante kut ofzo word genoemd…

Je zal toch echt moeten proberen om de eerste stap te zetten, geef iemand eens een complimentje over zijn haar of haar kleren en probeer eens een gesprekje te beginnen als je dat doet. Bijv: Wauw, die tas is echt heel leuk, waar heb je die geshopt? Dat is precies mijn smaak! Als je stil blijft gebeurt er echt niets, probeer duidelijk te maken dat je er bent!

Naja je bent nog maar een week op school natuurlijk. Maar gewoon mee praten met het gesprek. In het begin van het jaar zijn het toch nog maar oppervlakkige gesprekken waar jij zeker over mee kunt praten.

Bedankt allemaal,
meer tips waardeer ik zeker <3

In de pauze kun je misschien een keer bij een groepje gaan staan dat je aardig lijkt, dat vinden ze echt niet erg. Alleen ik zou niet in de les helemaal aandachtsgeil gaan doen, dat is alleen bloedirritant en daar maak je echt geen vrienden mee.

ga bij een ander groepje staan/zitten en probeer je idd te mengen in de gesprekken. Nu is wel de tijd om contacten te leggen :slightly_smiling_face: Als je bang bent om opmerkingen te maken, probeer je gewoon om jezelf te lachen als je bijvoorbeeld iets stoms zegt. Ik ben ook altijd heel verlegen en onzeker geweest, maar door zelfspot heb ik het een stuk makkelijker gekregen :slightly_smiling_face:

dankjewel ! <3

;c

Dankjewel! En nee hoor, ik begrijp je! :grinning:

School is pas een week bezig, zo snel gaat dat niet :slightly_smiling_face:. Ik zou zeggen praat gewoon over gemeenschappelijke interesses. Weet ik veel kleding, schoenen, bepaalde vakken, een sport (als iemand in je klas toevallig dezelfde sport graag doet), films, muziek, samen een beetje klagen over leerkrachten schept ook wel een band :wink:. Zoek gewoon uit waarin jouw klasgenoten geïnteresseerd zijn.
En als je klasgenoten aan het praten zijn, kan je je gewoon in het gesprek mengen, een beetje deelnemen, maar niet te opdringerig zijn :slightly_smiling_face: (als in alle aandacht naar je toetrekken, want dat nemen ze je niet in dank af denk ik).

Ik zou me er niet teveel zorgen over maken! School is echt pas net begonnen en vaak komt het vanzelf wel wat verder in het jaar. Hoe meer je het forceert hoe minder resultaat je waarschijnlijk zal hebben…
En hoe ging het op je vorige school? Ging het daar wel oke? want dan zou ik me al helemaal geen zorgen maken, dan komt het echt vanzelf wel goed. en anders lukt het ook vast wel!

Nouja het is nog maar een week en als je zegt dat men aardig tegen je doet, waarom dan niet een praatje proberen te maken?

Gewoon praatje maken! Is misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Maar begin met meepraten over dingen waar hun over praten. En begin daarna een keer zelf. Ik noem maar een voorbeeld: hun praten over gtst en jij kijk het ook, begin dan volgeden week over de nieuwe aflevering! miscchien ben je wel naar gtst live geweest, praat daar dan over!
Oke het is misschien geen geweldig voorbeeld en vele zullen gtst haten maar ik noem maar iets zo kun 100 dingen bedenken :flushed:
successs!

Begin eens met een complimentje tegen iemand die je aardig lijkt, kijk waar het gesprek heengaat & als het gezellig is, vraag dan of diegene na school met je mee wil wat drinken ofzo?

Je zegt dat ze aardig zijn dus ik maak hieruit op dat ze sowieso met je praten. Als je het lastig vindt, hoef je ook niet meteen zelf een gesprek te beginnen, maar praat mee met anderen. Ze ontdekken vanzelf hoe aardig jij bent en de volgende keer beginnen ze wellicht zelf een gesprek met je of is het voor jou al makkelijker om een gesprek aan te knopen. Je kunt ook na de les iemand aanspreken als je naar het volgende vak loopt, over de lesstof die je hebt gehad, maak een compliment of stel een vraag. Als je wat verlegen bent is 1 op 1 misschien makkelijker.

Gewoon durven een babbeltje te slaan en je wat te mengen in de gesprekken met de mensen die je leuk vindt.

Je kan na een tijdje voorstellen om allemaal samen iets leuks te gaan, zoals een ijsje eten of een terrasje na school.

En maak je geen zorgen. Ik was vorig jaar ook op een school waar ik niemand kende en na een paar weken had ik mijn groepje gevonden.