Ik ben vreemdgegaan

Jup. In een super erge dronken bui, wat geen excuus is. En nee, niet alleen zoenen maar echt. Er zit wel een lang verhaal achter, het was niet een random jongen. Ik kapte het halverwege af, wat niks beter maakt want het was al gebeurd.

Het is net goed tussen mij en me vriend en ik weet nu echt niet wat ik moet. Ik voel me verschrikkelijk, ik kan mezelf wel voor me kop slaan. Ik kan geen toekomst met iemand hebben terwijl ik dit heb gedaan en niks vertel, dat is toch oneerlijk? Ik ben echt niet zo… Ik was/ ben altijd super trouw, met een jongen praten was al spannend. Ik wil hem echt niet kwijt en hij vergeeft het me niet, dat is zeker.

Wat moet ik doen? Waarom heb ik dit gedaan, ik voel me zo hopeloos, verschrikkelijk dom en verdrietig…

Vertellen en maar afwachten wat er gebeurt. Een andere keus heb je niet, lijkt me.

wat heb je gedaan met die jongen waarmee je bent vreemdgegaan dan?

Eigenlijk zeg je zelf al dat je geen toekomst met hem kunt hebben als je dit geheim houdt, dus is er automatisch maar 1 ding wat je kunt doen… er met hem over praten. Hij verdient de waarheid, en hij mag zien hoeveel spijt je hebt. Wat er daarna gebeurt heb je niet in de hand.

Ik wil hem echt niet kwijt, pffff :’(

Je bent altijd zo trouw geweest… dan moet je dat nu ook maar doen he.

Dit klinkt misschien lomp, maar daar had je eerder aan moeten denken…

denk dat er niet veel anders dan opbiechten op zit. Probeer het wel op een rustige manier te brengen als jullie er even voor kunnen zitten en vraag ook of hij je wil laten uit spreken, zodat je je verhaal kan doen voordat hij wegloopt (of gaat schreeuwen etc.).

succes :frowning_face:

Hij heeft recht op de waarheid. Dat je hem niet kwijt wilt had je eerder moeten bedenken.
Normaal ben je altijd heel trouw en eerlijk. Dus hij heeft recht op de waarheid.
Zorg dat je op een rustig moment met hem kan praten, doe je verhaal. En geef hem alle ruimte om te reageren.
Ga niet in de verdediging hij heeft alle redenen om te reageren zoals hij wil. Als hij wegloopt loop er niet achter aan. Geef hem de ruimte om het een plek te geven en te verwerken.
Meer kan je denk ik niet

Je moet het vertellen.

Doe niet zo egoïstisch met je ‘ik wil hem niet kwijt’. Hij heeft het recht om het te weten en zelf te beslissen of hij dan nog verder met je wil gaan. Had je het maar niet moeten doen. Opbiechten dus.

Zou je soms willen dat jou vriend het voor je ging verzwijgen als hij vreemdgegaan was? Vast niet. Hij heeft recht op de waarheid en dan is het maar afwachten.

Ik vraag me toch altijd af waarom mensen altijd zeggen dat ze hun vriend(in) niet kwijt willen etc. nadat ze zijn vreemdgegaan. Ik bedoel, dacht je dat niet voordat je wat deed met iemand anders…? :’)

Vertellen, ik zou mezelf ook maar eens afvragen of je je vriend echt wel zo geweldig vindt. Er moet een reden zijn waarom je vreemdging, wat ik altijd hoor: dronken mensen spreken de waarheid…

Zou maar gewoon opbiechten anders komt ie er toch wel achter via iemand misschien. Daarnaast zou je echt met jezelf kunnen leven als je het gewoon niet vertelt en doet alsof er niets gebeurd is??

Ja precies dit. Ook dit is trouwens een reden dat ik (teveel) drank haat, het gaat vaak mis en wordt soms als excuus gebruikt.
Verder ben ik het eens met de rest, je moet het vertellen.