Ik ben verward. Vriend? Ex? ...

Goede avond!
Ik ben hier nieuw, dus ik zal me even voorstellen. Ik ben 20 jaar, ik studeer nog, ik heb een vriend, en daar zit het probleem. Ook mijn ex maakt deel uit van mijn probleem, dus ik zal alles zo kort mogelijk proberen te vertellen, en dan hoop ik dat jullie me raad kunnen geven.

2 jaar geleden, toen ik 18 was, kreeg ik mijn eerste vriendje. Ik was al lang verliefd op hem, had bij hem in de klas gezeten, goede vrienden geweest. Toen we 14 of 15 waren, zijn we ook eens ‘samen’ geweest, zonder zoenen want dat wilde ik toen nog niet.
Ik was heel bang, toen we net die ‘serieuze’ relatie hadden. Ik had nog nooit gezoend, terwijl hij eigenlijk best wel veel vriendinnetjes had gehad (altijd van die korte relaties). Ik was wel super gelukkig dat ik met hem samen was. Maar, omdat ik zo onzeker was, ging het niet zoals ik had gehoopt. Na 5 maanden maakte hij het uit (dat was zijn langste relatie tot dan, en tot nu toe ook), zonder dat we eigenlijk ooit ruzie hadden gemaakt ofzo, gewoon, plots. Nu zijn we dus dik 1,5 jaar verder, maar ik denk nog steeds dagelijks aan hem.

Ik heb nu bijna een half jaar een nieuwe vriend. Hij is echt super lief, hij heeft het idee dat we voor eeuwig samen blijven. Maar sinds een paar weken voel ik het niet meer. Ik mis hem niet, ik kijk er niet zo erg naar uit om hem te zien. Maar als we dan bij elkaar zijn, is het meestal wel leuk, maar toch heb ik steeds het gevoel dat hij niet ‘de man’ voor mij is, en ik twijfel steeds om het uit te maken (we zijn al een keer 1 week een beetje uit elkaar geweest omdat ik twijfelde, maar dan hebben we toch nog geprobeerd).