Ik ben verslaafd aan televisie kijken.

Ik ben tèveel met tv en computer bezig, zo’n 6tot 8 uur per dag en mijn huiswerk lijdt eronder ik heb heel vaak geprobeerd om niet te kijken maar ik kan de verleiding gewoon niet weerstaan, ik moet echt minder tv en computer hebben, kan iemand me helpen?

Je kan op je computer instellen dat je maar zoveel aantal uren achter internet kan. ( weet zelf niet hoe) en ga in een kamer zonder tv studeren?

Dat heeft met je discipline te maken, wat wij ook zeggen, je gaat er toch weer achter.
Gewoon computer uitzetten, in een kamer zonder tv huiswerk maken.

Spreek af dat je een half uurtje op de computer mag en even niet aan je huiswerk denkt, en dan de computer uitzet. Daarna ga je je huiswerk doen.
En wat betreft het tv kijken; volg je series? Kijk gewoon twee keer niet, dan zal je merken dat je minder zin heb om te kijken, omdat je het niet meer volgt. Maar gewoon een planning voor jezelf en wees streng, zet de computer uit. Als je huiswerk af is kan je tenminste relaxed tv kijken, in plaats van de hele tijd schuldig voelen omdat je eigenlijk nog veel moet doen.

als je op je kamer een tv en computer hebt eruit halen en aan je moeder vragen of ze erop wil letten(als je dan beneden op de computer zit of achter de tv)

Ik ben verslaafd aan girlscene.

Ik ook :roll_eyes:
T wordt wel een beetje te erg bij mij :’)

Ben je ook shopverslaafd?
Ik had dat ook een lange tijd en toen had ik afgesproken met mijn moeder dat als ik langer dan twee uur achter de computer zat, er 10 euro van mijn zakgeld af ging. Zij helemaal blij en jonge, wat had ik het snel afgeleerd!

Ooooh dat had ik een jaar of 2 geleden ook. Ik was er wel van bewust dat ik teveel computerde, maar ik deed er niks aan. Ik deed sowieso weinig tot niks voor school, dus daar merkte ik niet veel aan, tot de toetsweek kwam waarbij ik veel vijfen en zessen haalde. Nog steeds niet gestopt met het computeren, tot ik merkte dat de band tussen mij en mijn ouders eronder leed. Toen dacht ik echt: ‘Ik moet nu wel stoppen, of je zit hier op de computer te praten met je ‘vrienden’, of je zorgt ervoor dat het hier beter loopt in het ‘echte’ leven.’ Toen had ik mijn account verwijderd en heb ik bij alle vrienden die ik op internet heb leren kennen een berichtje achtergelaten dat ik liever een tijdje geen contact meer wou, aangezien het thuis niet helemaal goed meer ging.
Ik denk dat je zelf gewoon een keer de knop in je hoofd moet omdraaien, en dan gewoon definitief stoppen ermee. Je kan beter eerst helemaal stoppen, en dan (als dat gelukt is) een afspraak maken met jezelf zoals: 1 uurtje per dag computeren. Want als je op de computer zit gaat de tijd heel snel.

haha

Maak gewoon zo snel mogelijk je hw af, dan kun je zolang als je wilt voor de tv liggen luieren. Want als je het nog moet doen, heb je zo’n zeuderige gevoel ennnnnnnnnnnnnnnnn dat zorgt voor stress. Maak je huiswerk gewoon, tv kijken is leuk voor even, hw = goede cijfers = diploma = werk = geld = eten = leven. Snappez-vous?

-

Ja eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je hw je leven is.

Zoiets.
doe zelf mijn hw ook niet eigenlijk.

wat kijk je dan op tv?

ik zie nooit leuke dingen

alleen op vaste tijdstippen…

spangas onm di-rect ranking the stars x]

en dat sla ik eigenlijk ook heel vaak over
behalve di-rect…

Ik ook, maar ook aan tv. Vooral op zondag. En ik kan nu ook alles op internet kijken (A) achja

Oh dat heb ik ook. Ik zit ook vééls te lang achter de computer waardoor mijn cijfers ook achteruit gaan. Na de vakantie ga ik gelijk na schooltijd mijn huiswerk maken. Wanneer het af is, mag ik pas op de pc. Dat heb ik met mijzelf afgesproken. Misschien kan jij ook zoiets doen? Dus een afspraak met jezelf maken, en proberen je er aan te houden.

Tv en in internet worden bij mij altijd opeens veeeeel interessanter als ik veel huiswerk moet maken:P

Maar ja ik kan je niet helpen, ik heb het zelf ook:P

Gewoon doen en anders naar een afkickkliniek ofzo :’).