Ik ben verliefd op mijn ex.

Het is nu al ongeveer 8 maanden geleden dat het uitging tussen ons op een hele nare manier, er was geen ruzie, maar we konden niet met elkaar verder ook al zouden we dat wel willen. Ik maakte het uit, met veel pijn en moeite. We zijn daarna nog een tijdje fwb’s geweest maar het lukt me maar niet om hem helemaal los te laten, we zijn elkaar nog redelijk vaak, bij onze gezamenlijke vrienden. Ik wil ook zo graag opnieuw verliefd worden op een ander, maar omdat er nog zoveel geheimen zijn vanuit toen kan ik het allemaal niet afsluiten. Weet iemand hoe ik hem helemaal kan vergeten zonder er met hem over te praten en zonder dat ik hem niet meer zie?

Hij wilt het niet vertellen, hij heeft trauma’s van vroeger en daardoor heeft hij nu psychische problemen (wat ik de hele relatie niet wist, hij verborg het voor me), maar hij wil er verder niet over praten. Ook was zijn thuissituatie heel raar en ik wil zo graag weten waarom en hoe…

Je zou hem wel kunnen vertellen dat je er mee zit en het heel erg vindt dat hij psychische problemen heeft en je hoopt dat hij hiermee bij iemand terecht kan/ hulp zoekt. Ik vrees dat die stap te groot voor hem is, maar als hij jou niets kan vertellen/ jouw hulp niet wil, stelt het je waarschijnlijk wel gerust dat hij dit wel met iemand anders deelt. Weten jullie gezamenlijke vrienden hier eigenlijk van?

Wauw ik heb precies het zelfde, en het was ook acht maanden geleden uit geraakt. Mijn ex kan ik maar ook niet vergeten, ook al heeft hij me geslagen en me uitgemaakt voor niet bepaald vriendelijke dingen.

OT: Zelf kan ik je dus niet echt helpen want ik heb het zelfde probleem.
Zie dit maar als een upje :wink:

Ik durf het zelf dus ook niet meer zo goed omdat hij de vorige keer zo gesloten reageerde en het voelt gewoon niet meer goed.