Ik ben verliefd op de broer van mijn vriend ..

Hello Girls.

Ik heb een probleem. Ik heb dus nu al bijna 4 maanden een vriend en hij is heel lief voor me. Ik was in de kerstvakantie voor het eerst bij hem thuis en toen ontmoette ik zijn ouders en … zijn broer.
Toen ik in zijn ogen keek kreeg ik meteen klamme handjes en vlinders in mijn buik. Tijdens het eten heb ik ook veel met hem gepraat. Ik dacht eerst: dit zal wel een opvliegertje zijn maar ik heb nog steeds dat gevoel. Volgens mij ben ik halsoverkop verliefd op hem! En mijn vriend vind ik ook nog wel lief en leuk en zo maar dat verliefde gevoel is sinds ik zijn broer leerde kennen weggegaan. Help me, wat moet ik doen ?!

dit kan je niet maken naar je vriend toe! het is ff moeilijk, maar ze je echt over hem heen! je doet je vriend teveel pijn als je het uitmaakt en met z’n broer gaat!

Het is wel zo eerlijk als je het uitmaakt met je vriend. Maar je kunt het niet maken om er met zijn broer vandoor te gaan. Nog niet in elk geval.

Tja, je hebt een paar opties.

Het uitmaken met je vriend en proberen die broer beter te leren kennen: niet aan te raden
Blijven bij je vriend en stiekem verliefd blijven op zijn broer: ook niet aan te raden.

De enige oplossing is denk ik het uitmaken met je vriend en zorgen dat je niet meer met die familie in contact komt. Wacht tot je verliefd wordt op iemand anders.

Tja of je kan proberen die broer te vergeten, en verder gaan met je vriend.
Of het uitmaken met je vriend, en een andere leuke jongen te zoeken.
Maar het is geen optie om iets met die broer te beginnen, want dat is niet echt netjes.

Helemaal mee eens!

Ik denk niet dat je nu achter die broer aan moet gaan (voorlopig niet iig) Dat is te lullig tegenover je vriend.

Maar het feit dat je verliefd kunt worden op een ander zegt wel weer iets over je huidige relatie… ik denk niet dat je huidige vriend het echt is voor je anders werd je niet op een ander verliefd. Dus daar kun je denk ik beter een punt achter zetten!

^ ben het eens met wat er al is gezegd

Maar even ter informatie: Wat vind die broer van je vriend van jou ?

ik vind sowieso niet dat je achter zijn broer aan kan gaan. nooit niet…
ik snap dat je verliefd wordt op een ander, maar je hoeft niet altijd wat te ondernemen door iets met zijn broer te nemen.

Ik zou het sowieso uitmaken en de broers allebei maar uit je hoofd zetten…

Je kunt ook gewoon wachten, misschien als je gewoon met je vriend nog een tijdje blijft , zijn familie beter leert kennen enzo. misschien is die broer wel helemaal niet zo leuk als je denkt.

Ik zou sowieso je vriend dumpen. Maar anders dan alle anderen hier vind ik dat je best contact mag houden met die broer, kom erachter of hij jou ook leuk vindt. Jij kunt er toch ook niks aan doen dat je verliefd bent op je vriend zijn broer? Het klinkt misschien lullig maar ik zou gewoon voor mijn eigen geluk gaan hoe egoïstisch dat ook klinkt.

Inderdaad uitmaken met je vriend, en het even laten rusten. Niet meteen achter z’n broer aangaan!

Precies dit

Haha cool, iemand die hetzelfde denkt als ik.

Maak het uit met je vriend, want als je echt van hem houdt was je niet zijn broer leuker gaan vinden. En over zijn broer: Laat hem met rust, hij zit in het hands-off-gebied.

Bepaalde mensen hier kunnen wel heel hard gaan roepen dat TS niet van haar vriend houdt (houden van kan ook tussen haakjes), maar ik denk dat het toch wel wat complexer in elkaar steekt, dan dat bepaalde mensen hier beweren…

Enigszins ben ik het daarmee eens, want ik geloof ook niet dat je verliefd op iemand wordt, als het op alle fronten goed zit binnen je relatie.
Maar anderzijds…

Verliefdheid overkomt je soms.
Dat kun je niet tegenhouden, maar wat je met die gevoelens doet…
Dat heb je ten alle tijden zelf in de hand!

Succes ermee.

ja ik vind het een beetje erg kort door de bocht om te zeggen dat ze niet van haar vriend houdt. misschien houdt ze juist heel veel van hem.
verliefdheid is gewoon een hormoon dat 4 maanden tot 2 jaar standhoud ( heb ik ergens gelezen) het is aan jou wat je ermee doet toch?
voel je nog wat voor je huidige vriend? of ben je daar klaar mee?

maarja het is wel ontzettend lullig om met zijn broer te gaan :crazy_face: en dan zeker heel snel erna … die kun je maar beter met rust laten

dit verhaal doet me denken aan een verhaal hier op girlscene, van sophie en dat ze verliefd wordt op haar zus’ vriendje, ze wordt zwanger van hem etc. :grinning:
maar het is idd niet eerlijk voor je vriendje, dus je moet het uitmaken(als je niks meer voor hem voelt), en die broer van hem vergeten. Je hebt zat andere jongens

Dat is kút. Maar zoals hier al veel gezegd is: begin alsjebliefd niks met zijn broer. Zoals het hier staat, lijkt het me ook dat de relatie die je nu hebt het niet zal gaan worden… Mocht je later (zie: over een paar maanden) die broer weer tegenkomen kan je altijd kijken hoe het dan loopt. Al zou ik altijd voor je een relatie met zijn broer aangaat, eerst vragen wat jouw (dan) ex er van vindt. Leuk zal 'ie het sowieso niet vinden, maar mocht ie er na een paar maanden nog fel op tegen zijn, dan zou ik het laten.

Maar het beste is (denk ik) om hem en zijn broer te laten gaan.

Begin idd aub niet iets met zijn broer als je geluk hebt maak je hun relatie binnen in het gezin ook naar de klote.