Ik ben verliefd en verdrietig :(

Beste meiden,

Ik moet hier even mijn verhaal kwijt. Ik ben 16 jaar en afgelopen zomer verliefd geworden op de beste vriend van mijn neef. Mijn neef, broer en hun vrienden zijn actief in de dance-muziek wereld en zo leerde ze, laten we hem even Koen noemen, kennen. Hij is iets ouder dan mij (21). Afgelopen zomer bleef Koen, mijn broer en ik bij mijn neef slapen. We zouden met z’n allen uitgaan naar een van zijn optredens. Ik kwam er snel achter dat ik het super kon vinden met Koen en we hadden dezelfde humor. Op het eind van de avond zoenden we voor het eerst. Ik was meteen helemaal gelukkig en we wisselden onze nummers uit. Elke dag appten en facetimede we, en mijn vriendinnen merkten allemaal dat ik als een blok voor hem was gevallen.

De keren daarop dat we elkaar zagen eindigde we (stiekem) zoenend in mijn kamer, of op een van zijn optredens ergens stiekem achter de gordijnen. Na een paar maanden merkte ik dat ik eigenlijk toe was aan een soort “uitleg”, van wat zijn we nou, en betekende het iets voor hem. Hij zei dat hij het niet wist en dat ik nog wel jong was. Dat hij eigenlijk niks serieus zocht omdat hij net uit een relatie kwam. Ik zei dat we dan beter konden stoppen met het flirten en zoenen. Maar na een paar weken gaf ik het al op omdat ik zijn aandacht zo erg mistte. Zijn intresse was toen al minder geworden, dat merkte ik, en ik probeerde hem terug te “winnen” door weer een beetje te flirten via app. Het ging uiteindelijk een beetje verder dan flirten, en hij zei “Maar je weet dat het voorlopig niks serieus kan worden, toch?” Ik zei dat het me niks uitmaakte. Tuurlijk wel, maar liever dat dan niets.

De keer daarna dat hij langskwam voor mijn broer eindigde hij weer in mijn kamer. We zoenden weer zoals gewoonlijk, maar dit keer gingen we iets “verder”. Dat had ik nog nooit met een jongen gedaan dus voor mij was het speciaal. Voor hem natuurlijk minder, dat snapte ik wel. Maar na die ene keer voelde ik me “gehecht” aan hem als nooit te voren, wat zo enorm dom was. Want afgelopen weekend was ik weer mee naar een van zijn optredens. Hij deed een beetje koud en afstandelijk, keek me niet veel aan etc. Ik zag dat hij ook met andere meisjes stond te praten en flirten. Hij krijgt altijd veel aandacht van meiden omdat hij toch (een beetje) beroemd is in de dance wereld. Ik zei maar tegen hem dat ik me niet lekker voelde en vroeg naar huis ging. Thuis heb ik natuurlijk in mijn bed zitten janken.

Ik voel me toch gebruikt. Ookal heb ik het zelf veroorzaakt door mezelf zo aan hem te “geven”. Ik ben zo erg verliefd op hem dat ik mijn zelfrespect gewoon kwijt ben geraakt. Ik ben liever zijn “side-chick/fuckbuddy” dan helemaal niets van hem. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik weet niet eens hoe ik dit moet afkappen. :frowning_face: Help.

Je zal het toch echt moeten afkappen. Verwijder zijn nummer, verwijder hem op social media etc. Probeer een beetje afleiding te krijgen.

Je merkt zelf ook dat het niet zo gezond is. Maar probeer je niet gebruikt te voelen want er rust toch een beetje taboe op seks voor meisjes, en bij jongens niet. Het ‘verder’ gaan is gebeurd en je kan er niets meer aan veranderen, behalve van te leren. Blijkbaar vind je het niet fijn om verder te gaan met een jongen die geen relatie wilt, en dat weet je nu.

In het begin zal het natuurlijk moeilijk zijn, maar op een gegeven moment verdwijnt die crush en zal je weer iemand anders tegen komen. Iedereen lijkt de ‘ware’ te zijn op dat moment maar je zal snel merken dat het niet zo is en er nog meer leuke jongens zijn! Sterkte