Ik ben verandert op een slechte manier.

[i]Vorig jaar was ik nog een verlegener meisje, maar niet te verlegen ofzo, maar had geen grote mond of wat dan ook. Ik werd ook door bijna iedereen geaccepteert. Toen was ik gewoon nog mezelf, maar nu ben ik dit jaar (omdat ik op een ander school zit, omdat je bij ons vmbo bovenbouw op een apparte school doet) met andere mensen omgegaan, en ik ben écht verandert. Ik heb nu een grote mond tegen mensen, en ik wil niet meer zo zijn. Ik wil gewoon weer mezelf zijn, maar ik weet nu niet meer hoe ik mezelf kán zijn omdat ik zo erg aan dat gedrag nu gewend bent.
Natuurlijk kunnen jullie me niet zeggen hoe en wat ik moet doen, maar misschien heeft iemand tips ofzo.

Alvast bedankt. [/i]

wow, ja lijkt me heel moeilijk om weer te veranderen als je zo aan jezelf gewend bent geraakt. ik heb zelf altijd dat ik me anders gedraag bij de ene viendinnen dan bij de andere.
Je kunt vrienden zoeken die bijv. een wat minder grote mond hebben, want meestal ga je als veel met die mensen omgaat, gedrag overnemen enzo.
ik hoop dat je er wat aan hebt…

Ja, het ligt natuurlijk grotendeels aan mezelf, maar het heeft ook met mijn vrienden te maken, want daar heb ik het gedrag onbewust van overgenomen. En nu is het mezelf echt opgevallen dat ik verandert bent, en ja, misschien kan ik beter ook niet meer zoveel met die mensen omgaan.

Zooo, komt me bekend voor, maar dan bij een ander,
eerst was ze aardig en lief en grappig,
nu ziet ze er uit als een kutwijf, gedraagt ze zich als een kutwijf, gaat ze om met kutwijven enz.
En de verandering kwam echt in een… paar maanden!
Echt raar.

Maar goed x] Met andere mensen omgaan?

Misschien met andere mensen omgaan inderdaad, als je jezelf misschien niet prettig voelt bij deze mensen.
En gewoon proberen weer je oude gedrag aan te nemen. Lijkt me heel moeilijk, maar bijvoorbeeld als je normaal nu een grote mond zou hebben, je nu inhouden. Gewoon proberen je zo te gedragen zoals je zelf wílt zijn. Dat kan best moeilijk zijn, maar als het je echte vrienden zijn accepteren ze dit wil, en anders inderdaad met andere mensen omgaan (wat waarschijnlijk ook makkelijker gezegd is dan gedaan).
Succes ermee!

zoek de mensen is op waar je mee omging toen je nog echt jezelf was en ga daar wat leuks mee doen? Of misschien kan je beste vriendin je helpen, die moet denk het denk ik helemaal hebben gevolgd, jou ‘veranderingen’ bedoel ik dan. Misschien komt je echte ik dan weer naar boven en weet je weer hoe het allemaal ookalweer zat en dat je best weer zo kan worden ? Succes ermee meid!

Wauw, dat je dit allemaal al doorhebt en er wat aan wilt veranderen!
Ik denk dat het er ook aan ligt met wie je omgaat… Want je spiegelt je ook wel aan je omgeving natuurlijk. Vertel het thuis is, zodat ze je erop kunnen wijzen? Dan begin je al ergens mee.

stilstaan bij de dingen die je zegt en doet: doe je ze omdat het goed voelt of om binnen het “rollenpatroon” van je vriendengroep te komen?

• empty -

Je zegt dat je het gedrag overgenomen hebt van die meisjes met een grote mond.
Dan zou ik als ik jou was nu inderdaad meer omgaan met die meisjes die zijn, zoals jij ook wilt zijn. Want als je meer met hen omgaat, neem je dat gedrag ook weer over. En dan ben je als het goed is weer ‘jezelf.’
Succes ermee in ieder geval! (: