Ik ben toos talentloos.

Oke, ik heb dus gewoon geen talent.

-Ik ben hartstikke lelijk, dus kan geen modellenwerk of iets doen
-Ik ben niet grappig of leuk
-Kan niet zingen
-Kan niet dansen, ben zo soepel als een plank
-Kan niet sporten, was altijd de slechtste met gym
-Kan niet tekenen, een kleuter tekent beter dan mij
-Kan geen verhalen schrijven

Waarom kunnen sommige mensen dit allemaal? En kan ik niets?

Is het niet koos? Mooi zijn is trouwens geen talent hoor, dus het eerste kan je wegstrepen. :’) Succes met zoeken naar je talent.

Ik ben hartstikke lelijk, dus kan geen modellenwerk of iets doen
Wees blij, het kan nooit leuk zijn! Je kan nooit iets lekkers eten =P

Ik ben niet grappig of leuk
Vind iedereen dat of alleen jij, en dan wat. Is het een probleem?

Kan niet zingen
[Meer dan de helft van de mensen kan niet (mooi) zingen. Het is echt niets ergs.

Kan niet dansen, ben zo soepel als een plank.
Wil je kunnen dansen, vind je het leuk? En anders moet je het toch kunnen leren en je lenigheid heeft daar weinig mee te maken. Dat is iets wat je kunt trainen.

Kan niet sporten, was altijd de slechtste met gym
Waarom zou je niet kunnen sporten? Geen conditie, trainen. Geen lenigheid, trainen. Als je geen coördinatievermogen hebt dan zijn er sporten waarbij dat niet nodig is. Het zijn er zoveel en er zijn heel wat leuke bij!

Kan niet tekenen, een kleuter tekent beter dan mij
Dan zoek je andere dingen die leuk zijn om te doen!

Kan geen verhalen schrijven
Moet je dat kunnen dan?

Zoek dat ene waar in je wel goed bent. Weet je veel over iets, dan is dat je talent! Kom op meid! Alles kan geleerd worden.

Iedereen heeft wel een talent of iets waar ze goed in zijn.
En wie zegt dat je lelijk bent? Is dat iets dat je alleen zelf vind?
Sommige dingen kun je ook leren.
En misschien kan jij andere mensen wel goed advies geven.
Of kan je heel goed koken of dingen leren.
En zo zijn er nog wel 100 dingen.

Dat zijn echt niet de enige dingen waar je getalenteerd in kan zijn. Overigens is goed worden in iets 10% talent en 90% hard werken.

Iedereen heeft wel iets waar diegene beter in is
En jij vast ook
als je aanstellen een talent was

Dat je geen geboren talenten hebt betekent niet dat je ze niet kan ontwikkelen. Zoek een hobby, iets wat je leuk vind, en probeer daar in uit te blinken.

Koos*

En maak je niet zo druk. :slightly_smiling_face:

Talent kan ook in onverwachtste dingen zitten, zoals de lekkerste kippensoep maken, oog hebben voor inrichten, goed op kunnen ruimen, goed zijn in talen of een grappig geluidje kunnen maken.

1. Modellen zijn niet knap, meestal hebben ze juist iets aparts dat door de massa lelijk wordt gevonden omdat het afwijkt van de norm
  2. Of iemand grappig is of niet is subjectief dus geen paniek
  3. De meeste beroemdheden ook niet. Lang leve auto-tune
  4. Daarvoor bestaan dansscholen
  5. Er is altijd wel een sport die je wel ligt
  6. Goed kunnen tekenen is een ontwikkeling die je doormaakt door veel te oefenen
  7. Ook schrijven moet je veel doen om echt goed te worden.

Vroeger was ik ook niet bepaald goed in tekenen. Maar na meer dan drie jaar oefenen ben ik er best goed in. Als je iets leuk lijkt, moet je het doen, en als je het veel doet wordt je er ook steeds beter in. Je bent altijd ‘talentloos’ in het begin.

Volgens mijn huisgenootje heb ik talent om gebakken aardappeltjes te bakken, misschien kun jij dit ook wel heel goed. Zo ja? Maak dát je talent. :smirk:

Ik geloof dat ieder mens een talent heeft. Misschien is de jouwe wel koken, of schrijven, of paardrijden, of drummen, of luistern naar mensen met hun problemen, of ‘slechte’ mensen direct herkennen, of autorijden, of schaatsen, of skieen, of bewerken (photoshop) etc etc etc.

Iedereen kan iets. Misschien duurt het bij jou wat langer om te ontdekken maar je merkt het vanzelf. En het hoeven ook geen speciale dingen te zijn, misschien ben jij heel goed in het luisteren naar andermans problemen, of kan je goed dingen organiseren, whatever.

oef meid wat een minderwaardigheids complex dingen dit.
Niet zo min doen hoor is nergens voor nodig en ik denk zelfs iets aanstellerig.

Waar een wil is, is een weg! Als jij wil dansen, moet je dat leren, als je wil zingen, moet je dat leren,wil je mooier zijn,ga kijken of laat je informeren waar je nog mooier van wordt.

Niet iedereen is een natuur talentje die alles met de paplepel heeft ingegoten. Iedereen die iets goed kan, heeft hier hard voor moeten werken.

leuk topic om te volgen.! not

maar oke, je hoeft niet perse ergens talent in te hebben, als je het zelf maar leuk vind! en anders kun je altijd nog een boek lezen wil je tijdverdrijf hebben.

Een talent KAN je van nature hebben, maar de meeste hebben hun “talent” gewoon moeten ontwikkelen. Zou jij één van deze dingen onder de knie willen krijgen dan moet je gewoon les daarin krijgen. Denk je nou echt dat alle zangeressen, actrices, schilders, dansers en schrijvers gewoon zomaar spontaan goed waren in hun vak(Nu neem ik wel een voorbeeld op professioneel gebied, maargoed). Nee, zij hebben ook lessen gehad en veel ervaring moeten opdoen.

Een talent kan van alles zijn! De meeste mensen vinden dat een talent iets te maken moet hebben met muziek, sport of iets creatiefs zoals tekenen, schilderen enz.
Ik ben in die drie dingen ook vreselijk slecht maar dat betekent niet dat ik geen talent heb!
Zoek gewoon een hobby en doe wat je leuk vind, want je kan geen talent maken van iets dat je niet graag doet.

Dit. Geen zorgen, je bent vast wel érgens goed in.