Ik ben 'te' stil

Heey,
Ik heb dus echt een probleem, altijd als ik een jongen leuk vind ben ik heel erg stil.
Ik weet niet wat ik moet zeggen, en ik ben altijd helemaal gestrest.
Mijn vorige vriend heeft het ook uitgemaakt omdat ik gewoon ‘te’ stil ben.
Ik vind het echt zwaar klote, en ik weet niet meer wat ik er aan kan doen.:frowning_face:

Heeft iemand misschien tips?

Daar had ik ook last van.
Ik kon net met maar 2 jongens ofzo vanaf het begin heel erg goed praten enz.
Net zoals bij mijn vriend, met hem kon ik meteen goed praten en veel praten bij andere jongens was ik juist heel erg stil.

Misschien overkomt jou dit ook nog wel, na een tijdje ga je vanzelf meer praten.

Meer praten.

Je maakt je te druk. Je moet gewoon schijt hebben aan alles.
En als je een gesprek wilt beginnen, stel dan open vragen.

Als je je niet genoeg op je gemak voelt om over jezelf te praten, kan je ook altijd wat interesse tonen in hem.

Daar heb/had ik ook vreselijk last van.
Probeer jezelf voor te houden dat tegen jongens praten echt niet anders is dan tegen meisjes, je moet echt net doen alsof het gewoon vriendinnen zijn.
Toen ik dat eindelijk door had was ik wel 2 jaar verder, maar het heeft wel geholpen, ik kan nu met (bijna) iedere jongen praten. ^^

Heeft ze zeker niet zelf aan gedacht?

woow geniaal idee!

niet zo lullig doen -.-
Zelf heb ik het soms ook ( vroeger nog erger), dan wil je wel praten maar dan komt er niks in je op of het lukt gewoon echt niet.
alsof je een praatfobie hebt.
je moet idd zo denken alsof het je vriendinnen zijn. (niet dat je met ze moet praten over leuke jongens en al dat gedoe…)
probeer open te zijn, als je het maar probeert dan is het goed genoeg. =)

ligt ook aan de jongen,
normaal houd ik echt mn mond geen seconde dicht,
maar mn vorige vriend en ik hadden elkaar bar weinig te zeggen…
Dacht dat dat zo hoorde, dat je aan elkaar moest wennen (jaa, zelfs na een half jaar :pensive:) Maar nu merk ik ook dat ik met vreemde jongens, die ik niet goed ken, zo een eind wegklets.
Ga anders gewoon eens een beetje oefenen op jongens die je niet leuk vind, dus gewoon bijvoorbeeld met vrienden van vriendinnen? maakt niet heel veel uit dan als je iets zegt wat hen niet aanstaat. Je hoeft immers toch geen indruk op hen te maken! succes!

anders ga je iets doen, naar een pretpark ofzo. dan hoef je niet echt gesprekken te voeren en leer je elkaar wat meer kennen, dan is het daarna vast makkelijker om te praten!

Had ik ook, bij 't daten. Bij mij helpte het om de jongen gewoon te zeggen dat je moeite hebt met meteen open te zijn. Dan is de sfeer meteen losser en zal hij je wel geruststellen.

Ik ging met de jongen die ik leuk vond naar de Efteling vorige zomer. We praatten heel veel op msn, maar die dag hadden we elkaar opeens niks meer te zeggen. En het was heel druk dus de wachtrijen waren heel lang. Dus toen hadden we alsnog genoeg tijd om gesprekken te voeren maar ik kon ook niks verzinnen waar we over konden praten. Bij mij werkte naar een pretpark gaan dus niet zo goed, maar het ligt ook aan de jongen waarmee je gaat denk ik.

Heb er zelf ook last van, geen idee wat je er tegen kan doen dus UP.

Inderdaad. Gewoon lullen wat er in je opkomt joh. En beetje uitdagen.

Je bent niet de enige :slightly_smiling_face:

Ik heb er ook best wel last van. Niet alleen bij jongens :slightly_smiling_face: Bij bejaarden zelfs!
Al heb ik er de laatste tijd wel minder last van. Waarom zou ik mijn mooiste jaren vergallen door altijd maar een muurbloempje te zijn?, . Ik heb gewoon een arrogante attitude gecreëerd, die maskeert mijn onzekerheden, tot ik ze niet meer zal hebben. Dus denk gewoon in jezelf, nou en? Als een jongen mij niet leuk vind dan heeft hij een probleem,ik kan mijzelf niet veranderen, ik doe en zeg wat ik wil!.

& die ex-vriend van jou is een zak. Elke jongen die geen moeite neemt om een meisje beter te leren kennen die is het niet waard. Als hij het waard was dan voelde je wel op je gemak bij hem.

Je bent niet de enige :slightly_smiling_face:

Ik heb er ook best wel last van. Niet alleen bij jongens :slightly_smiling_face: Bij bejaarden zelfs!
Al heb ik er de laatste tijd wel minder last van. Waarom zou ik mijn mooiste jaren vergallen door altijd maar een muurbloempje te zijn?, . Ik heb gewoon een arrogante attitude gecreëerd, die maskeert mijn onzekerheden, tot ik ze niet meer zal hebben. Dus denk gewoon in jezelf, nou en? Als een jongen mij niet leuk vind dan heeft hij een probleem,ik kan mijzelf niet veranderen, ik doe en zeg wat ik wil!.

& die ex-vriend van jou is een zak. Elke jongen die geen moeite neemt om een meisje beter te leren kennen die is het niet waard. Als hij het waard was dan voelde je wel op je gemak bij hem.

Ik dacht altijd dat ik een kleuter-bindingsangst had, maar daar bedoelde ik dit dus mee x’] Ik heb het ook.

Ja heb ik ook, ik heb over een half uur een date en drink cola met whisky, maar dit is niet een tip die ik aan je wil geven.

ik had hetzelfde. niet dat ik stil ging doen vanwege stress, maar ik dacht altijd dat ze me dan ‘sirieuser’ of ‘normaler’ vonden.
ben er dus achtergekomen dat je alleen maar saai word gevonden.
nu ben ik dus mezelf, en dan merk je dat jongens een stuk geinteresseerder zijn omdat je wat spraakzamer bent.
je moet niet zenuwachtig proberen te worden, gewoon denken: ‘okee chillax, het is maar een jongen.’