Ik ben té bang/jaloers.

Hee meiden. Ik heb een probleem, ik heb een heeeele lieve vriend, we zijn bijna een jaar samen, binnenkort begint school weer, voor hem en voor mij. Hij zit in eindhoven op school, ik op de middelbare in rosmalen. Hij kent zijn klas al, en is onaangekondigd naar de kermis in Best gegaan met 2 meiden en nog een andere jongen uit zijn klas, hij heeft een vriendengroep gevormd met iets van 3 meiden en 2 jongens, ik vertrouw hem, alleen ik ben zo bang dat hij een meisje leuk/knap/aantrekkelijk vind, genaamd ‘M’. Ik ken haar niet, en mag binnenkort mee naar zijn school om even kennis te maken, pasgeleden moest ik huilen omdat hij toegaf ‘Ja, ze is knap en leuk, maar ik heb met jou en zolang ik met jou heb, doe ik niks met haar’

Ik heb toen we 2 maanden hadden, begon ik een jongen leuk te vinden, omdat hij de enige was die aardig tegen me deed, daardoor denk ik heel erg snel, oh hij vind me leuk. Dat is nu over, maar ik ben zo ontzettend bang dat mijn vriend vaker met zijn klas/ met ‘M’ afspreekt enzo. Hij zegt van niet en ik geloof hem heuswel, maar hoe kan ik van die jaloersheid afkomen?

Dat meisje heeft ook tattoo’s enzo, en mijn vriend ook en ik zelf niet. Dus ik ben gewoon superonzeker en daardoor nog banger dat ik hem kwijt raak omdat hij nooit van te voren kan zeggen of hij iets met vrienden kan gaan doen…

Kortom: Ik ben gewoon bang dat er iets gebeurt tussen hem en ‘M’ of een ander meisje uit zijn klas, dat ze allemaal zo ontzettend aardig en leuk en lief zijn :frowning_face:

Je zou het opzich ook zo kunnen bekijken dat als er dus wel wat gebeurt dat dan aan je vriendje ligt en hij dan dus gewoon jou niet waard is…
Dus dan mag je alleen maar blij zijn dat je daar zo achter bent gekomen en niet veel later in je leven.
En als het niet zo is dan is het niet zo en kan je hem dus vertrouwen (:

Maar misschien vind je dat iets te simpel gedacht :x

Heel vervelend, jaloersheid. Heb ik zelf ook last van, maar je kunt niet veel meer doen dan je vriend vertrouwen en hem benadrukken dat hij rekening met jou moet houden. Je zou wel eventueel kunnen vragen of hij het wil doorgeven aan jou, als hij met zijn vriendengroep wat gaat doen. En misschien helpt het wel als je dat meisje ook beter leert kennen?

Ja dat laatste, daarom mocht ik ook mee, en ik heb zelf niet veel vriendinnen waar ik mee afspreek, dat wil ik ook uitbreiden, mijn vriendengroep… als ik zijn klas beter leer kennen, kunnen we wel gewoon met zijn allen door een deur en hoef ik niet bang te zijn omdat ze mij ook mogen weetjewel… denk ik? :stuck_out_tongue:

geef je vriendje een kans,
als hij vreemd gaat moet je hem wissen uit je gedachte en naar die andere jongen toegaan.Ik ben niet zo goed met liefde (ik blunder best veel) maar als je echt van hem houd zou je hem moeten geloven.
maar dat hij zei : ‘ja ze is knap en leuk’. kan echt niet o.o

Ja hij zei het wel plots maar ik ben blij dat hij eerlijk is… hij zei het eigenlijk zo; ‘ze is wel leuk, en ookwel knap, maar ik wil niets met haar’

-

Erg is dat he? Je vertrouwt hem, maar omdat je de meiden niet kent, ben je bang dat hij toch geen nee durft te zeggen ofzoiets… D:

haha ooh ik herken mezelf ook ja, klopt precies (:

In een relatie hoort vertrouwen, ik kan niets anders zeggen.

Ik snap het ook wel. Soms ben ik ook wel bang dat hij iemand leert kennen die hij veel leuker/knapper/liever vind dan mij. Maar als dat zo is dan is dat zo. Daar valt niks aan te veranderen…

Onbekend = onbemind, je kan hier eigenlijk niet zoveel aan doen, de woorden van je vriend kunnen je alleen geruststellen geloof ik. Misschien kan je hem uitleggen dat je hem niet kwijtwil etc etc en dat jullie samen voor een oplossing zorgen?

ik zou het er over hebben met je vriend & misschien is het goed om het meisje zelf ook te leren kennen

Ik snap het wel
Hij zei van: ‘‘Ze is wel leuk en knap’’ dat hoor je niet te zeggen tegen je vriendin (vindt ik persoonlijk). Dat hoort ie lekker voor zichzelf te houden. Ik snap jou maar meisje je moet je vriend vertrouwen. Hoe moeilijk dat soms kan zijn. Maar, als het je dwars blijft zitten, zal ik als ik jou was, met hem praten. Desnoods zeg je dat 't je dwars zit (dat ie haar knap & leuk vindt). Zolang 't maar aankomt zeg maar… XD

[b]Kortom: Ik ben gewoon bang dat er iets gebeurt tussen hem en 'M' of een ander meisje uit zijn klas, dat ze allemaal [i]zo ontzettend aardig en leuk en lief zijn [/i]:([/b]~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~~

Dat ben jij toch ook! En ik weet zeker dat je vriend dat ook vind, anders zou hij toch niet voor jouw gekozen hebben! Als ie echt van je houd zal hij niks met die andere meiden uitspoken.
En als hij dat wel doet is hij gewoon een zak en ben jij véél te goed voor hem! X