Ik ben s'nachts bang...

Hallo iedereen,
dit is best een moeilijk onderwerp om over te praten voor mij.
Toen ik 8 was, was mn oma overleden.
Na die tijd hadden mijn ouders een film gekeken over een jongetje die met dode mensen kon praten en ze hielp naar de hemel. Ik kwam bij mijn ouders zitten en zag een stukje van de film. Na die tijd had ik s’avonds vaak nachtmerries…
Ik lag te huilen in mijn bed, en kon pas slapen als ik bij mijn ouders kon slapen of met mijn moeder in het logeerbed. Als dat niet gebeurde sliep ik pas als ik te moe was dat ik niet meer wakker kon blijven.
Ik had er een lange tijd last van, met steeds delen dat het beter ging.
Sinds 2 jaar slaap ik op mijn kamer met een nachtlampje en heb ik geen problemen.
Maar een tijdje geleden gingen we met een grote groep op een slaapfeest een horrorfilm kijken. Ik wordt daar echt bang van en heb de hele tijd met mijn mobiel onder de dekens gezeten. Toen had ik weer een tijdje last maar dat ging weer over.
Nu ben ik 3 weken op vakantie geweest, en sinds maandag weer terug. Maar ik ben nu s’nachts echt héél bang. Ik probeer zo laat mogelijk op te blijven, zodat ik er geen last van heb. en als iedereen op de pc dan slaapt, dan moet ik ook slapen…
Dan lig ik op mn rug, bewegenloos, bij elk geluidje bang, en ik lig heel erg te zweten. Na een paar uur durf ik pas op te staan om in het ‘logeerbed’ te gaan liggen. Daar heb ik dan nog steeds heel veel last, en dan moet mijn moeder er soms nog bij komen liggen…
ik heb steeds het gevoel alsof er iemand op de zolder is…
En ik kan er echt niks aan doen!
Heeft iemand een idee wat ik kan doen?:frowning_face:

niemand?

Wat is het precies waar je bang voor bent?
Ben je bang dat er iets gebeurt of…

ik ben bang dat er iemand is, dat er zomaar iemand voor me staat…

Je hebt volgens mij een trauma van die film.

Je bent jezelf heel erg aan het bang maken.
Heb je een radio? Bij mij hielp het vaak als je een of ander praat programma opzet dat je je daar op gaat focussen en zo langzaam in slaap valt.
Zo zijn je gedachten niet meer bij je angsten.

je moet er niet de hele tijd aan denken,zo maak je jezelf inderdaad bang. ik ben ook wel eens zenuwachtig als ik na een enge film naar bed ga,maar je moet je er overheen zetten,niet erbij nadenken en lekker gaan slapen :wink:

dat kan ik dus niet…
ik heb het probleem al zon 6 jaar…
en als ik een radio opzet worden mn ouders wakker,
en ik heb er geen…

Eh je hoeft 'm toch niet hard te zetten?
Anders MP3 aan?

Misschien moet je er met de dokter overpraten? Slechte nachtrust heeft ontzettend nare gevolgen op je leven overdag.

idd, of muziek luisteren op je ipod/mobiel.
of lezen, dan wordt je meestal vanzelf wel moe.

Kun je inderdaad niet naar de dokter gaan die je doorverwijst?

Ik heb daar ook best vaak last van als ik 's nachts in bed lig en ik ben wakker en het is helemaal stil in huis. Ik ga dan inderdaad vaak even muziek liggen luisteren of doe een spelletje op m’n telefoon of ik lees een tijdschrift. Dan denk je even ergens anders aan en vaak gaat het dan daarna beter omdat je moe bent geworden van wat je aan het doen was.

ik zal het proberen!
ik merk het ook heel goed overdag,
ben moe en chagerijnig…
dus denk ook maar met mijn moeder over praten en misschien de dokter…
dankjewel iedereen!

Na 6 jaar zou ik wel echt strenge maatregelen nemen.

heb ik ook, alleen weet ik niet waarvan
denk te veel programma’s over geesten gekeken ghehe

ik slaap ook nogsteeds met een lampje hoor en ik ben niet echt bang maar ik weet dat er zeg maar geesten hier in huis zitten enzo dus dat is wel een beetje eng want er gebeuren er hier soms ook rare dingen en ik durf ook niet op de zolder want daar voel ik gewoon de aanwezigheid van geesten zeg maar. Zelfs overdag als ik op de overloop loop dan voel ik dat er iemand achter me loopt. Ik ga dan altijd heel hard zingen of ik zet mn ipod op :slightly_smiling_face:

Ik ben ook heel erg bang in het donker, maar dat komt omdat ik een inbreker ooit heb betrapt. Maar sindsdien durf ik niet 's nachts naar de wc zonder achteruit de trap op te lopen en alle lichten aan te doen… Dus ik weet niet wat je er tegen kan doen.

Ik herken je probleem heel erg, toen ik klein was durfte ik op een gegeven moment niet meer te slapen en begon ik keihard te huilen als het moest. Ook als ik een enge film heb gekeken durf ik me niet te bewegen en als ik een geluid hoor begin ik helemaal te zweten enzo. Het belangrijkste is denk ik om te kijken waarvoor je bang bent… Ik ben het voor inbrekers en geesten denk ik. Maar sinds kort hebben wij beneden een alarm genomen, dus is de kans op inbrekers kleiner geworden. En verder kijk ik voor het slapen gaan heel me kamer na op plekken waar iemand kan zitten… Het is echt cut, maar ik heb geen idee hoe je er vanaf kan komen

ik had dit een paar dagen geleden. Ik werd om 3 uur ‘s nachts van een vreselijke nachtmerrie wakker en lag helemaal te zweten-.-’’. En mn broer’s kamer zit naast de mijne en er zit een soort opening in de muur zodat ik hem kan horen praten in zn slaap… dat is echt zo eng >.< maar oke ik kon echt niet meer slapen en had nog een paar oude Donald Duck vakantie boeken liggen hehe ;p dus die ben ik gaan lezen en toen ik een beetje ‘gekalmeerd’ was ging ik weer slapen. Sorry dit helpt niet echt en ik weet ook niet hoe ik je kan helpen

Misschien kan je eens beginnen met die film waar je dat trauma aan hebt overgehouden, eens helemaal te bekijken.
Hij is eigenlijk helemaal niet eng. Het gaat zoals je zegt over dat jongetje die ervoor zorgt dat gestorven mensen hun rust vinden, maar ze doen hem geen kwaad ofzo.

Maar na zes jaar zou je idd wel professionele hulp moeten gaan zoeken.