Ik ben 'slecht' aan het worden

Ik roddel hartstikke veel. Ik misgun iedereen alles, ik denk van iedereen het slechtste ben heel negatief. Ik ben echt een trut aan het worden.

Ik voel me schuldig, maar ik ga gewoon door.
Laatst heb ik over iemand geroddeld maar ze is zo lief.

Ik voel me zo nep.
Moet ik toegeven dati k over haar geroddeld heb of moet ik het laten en mezelf vergeven, omdat iedereen fouten maakt?

Ik weet het allemaal niet meer met mezelf. Heeft iemand dit ook.

Als je het van jezelf weet, werk er dan aan. Zoek wat jou zo zuur maakt over alles en probeer positieve dingen uit het leven te halen.

Je bent slecht als je het zelf toelaat dat je de dingen doet waarvan je weet die slecht zijn. Dus stop ermee :wink:

ps; Roddelen doet iedereen… als je maar zorgt dat degene waarover je het doet het niet hoeft te weten en er geen last van krijgt. Kijk als je dingen tegen je beste vriendin zegt oké. Maar ga niet de hele school inlichten…

Stop ermee! Je voelt je schuldig, dat is een goed teken. Hou jezelf gewoon in bedwang en roddel niet meer.

Je bent een pessimist. Dat moet je proberen te veranderen. Ga eens uit van het positieve, dan zul je zien dat je al minder roddelt enzo :slightly_smiling_face:

Waarschijnlijk is er iets waar je niet blij mee bent?
Oppassen anders verander je inderdaad in een pessimist.
En zulke mensen zijn vreselijk ><’
Lijkt me niet zo moeilijk om af en toe je mond te houden als je over iemand wilt roddelen? Praat gewoon ergens anders over?

Dat je je fouten inziet, is een eerste stap. Jou gedrag kan niemand veranderen, behalve jij! Succes.

dat je het zelf inziet is al een goed teken: de echte nasty mensen denken niet zo. iedereen zegt wel eens iets waar hij spijt van heeft. en we roddelen allemaal vast wel eens. probeer gewoon aardig te zijn tegen anderen, daar krijg je echt wel wat voor terug!

thanks, vaak probeer ik mezelf te troosten met, iedereen doet het.

Maarja

Dat iedereen het doet is natuurlijk geen goede reden om het te doen of ermee door te gaan.
Hou je in, denk aan hoe jij het zo vinden als er echt gemeen over je geroddeld zou worden.

Eum nee, niet iedereen doet het. Waarom moet jij jezelf troosten? Jij bent degene die andere mensen slecht doet voelen. Stop er gewoon mee, zeker als je het van jezelf weet.

Het is heus niet moeilijk om het goede in mensen te proberen zien. Iedereen roddelt wel eens, maar niet iedereen doet het systematisch de hele tijd. Zulke mensen zijn echt verschrikkelijk. Het is niet goed te praten, het is alleen te veranderen.

Ja dat heb ik ook,
maar al vertel je het wordt het alleen maar erger.
Het lucht wel op. ^^

Ik zou toegeven dat je over haar hebt geroddeld en dat het je spijt en dat je het niet meer zult doen, en dan moet je het ook écht niet meer doen. waarom doe je het terwijl je elke keer erna spijt krijgt, en het eigenlijk niet wilt, dan probeer je jezelf er toch tegen te verzetten lijkt mij…?!

good girls go bad. :grinning_face_with_smiling_eyes:

wij kunnen je gedrag niet voor je veranderen, dat moet je toch echt zelf doen.