Ik ben radeloos

Hallo. Al enige tijd (anderhalf jaar) heb ik last van drukkende hoofdpijn, duizeligheid, (heel soms) hartkloppingen en vermoeidheid. Aan mij werd verteld dat ik wss een depressie had en in het begin kreeg ik ook hulp van een instantie, maar ik was zo moe dat ik dit op een gegeven moment staakte. M’n cijfers zijn aanzienlijk aan het dalen en de kans is groot dat ik ondanks mijn vermoedde pogingen ga zakken. Nu zal ik wss weer hulp krijgen maar dan van een andere instantie (iets strenger, wat zal helpen als ik oververmoeid ben) maar ik ben alsnog bang dat het niet gaat helpen. De reden daarvoor is mijn thuissituatie. Ik hou van mijn familie eerlijk waar, maar ik merk dat de omgeving niet goed voor me is. Het zorgt alleen voor meer stress. Iemand hier ervaring mee en tips?

Het zou helpen moest je wat meer info geven. Hoe oud ben je en wat is je thuissituatie? Waarom is deze juist niet goed voor en hoe komt het dat je er zo veel stress door krijgt?

Hii,

Ik snap heel goed hoe jij je voelt en geloof me been there done that… Je moet een ontspanning voor jezelf vinden en je echt focussen op je zelf en je school. Alles wat er thuis gebeurd de ene oor in en de andere oor uit… Sluit jezelf af en toe even op in de badkamer en neem een ontspannende douche en sluit je zelf af en toe op in je kamer of ga lekker naar buiten met muziekje in en geniet van de natuur… Werkte bij mij ook en schrijven… Ik schreef heel veel gewoon om de stress gevoel weg te werken, doe eens gek met je vriendinnen in je kamer of buiten op straat een beetje dansen gewoon even gek doen en het allerbelangrijkste is praat erover… Of het nou met vriendinnen is of echt thuis mensen ermee confronteren dat het niet goed gaat en dat je echt even een moment voor je zelf nodig heb… Probeer als je de kans krijgt vroeg naar bed te gaan met muziek in je oren of onder je kussen…

succes!

Je schetst meerdere factoren:

• Je gezondheid
  • School
  • Familie
    Ga de echte oorzaak na. Als het je gezondheid is? Doe daar dan eerst wat aan, dat gaat voor. Een jaar overdoen is niet erg, als je volgend schooljaar er weer voor kan gaan. Ligt familie in hoe je je voelt en werk eraan

Bedankt voor het reageren allemaal. Ik heb mijn familie al ingelicht maar iedereen hier heeft zo zijn eigen problemen en het is dus moeilijk om begrip te krijgen. Vandaar dat ik bang ben dat de volgende organisatie niet zal helpen omdat ik het gevoel heb dat ik niet voor mezelf kan opkomen o.i.d. en dat ik geen rustmoment kan nemen. Als ik iets in de richting van een rustmoment neem dan slaap ik al de hele dag omdat ik helemaal kapot ben.