ik ben (pas) vegetariër

Hoi meiden,
Ik zag gisteren op tv een filmpje over hoe dieren geslacht werden. Dat vond ik vreselijk. Ik ben meer gaan opzoeken rond vlees eten, en geen vlees eten. Toen besloot ik om vegetariër te worden.
Ik doe het voor de dieren, het milieu (opwarming van de aarde en watertekort), gezondheid, derde wereld…
Dit zijn genoeg redenen voor mij om vegetariër te worden.
Nu vroeg ik me af: zijn er meer meiden die vegetariër geworden zijn? Welke invloed had dat op je gezondheid, je lichaam? Voel je je beter of anders? Hoe fel is je eetpatroon veranderd? Ik zou er graag wat over praten, ben er van overtuigd dat er meer mensen vegetarisch zijn dan je denkt.

Mijn ouders+zus zijn vegetarisch.
Dus ik eet zelf ook niet echt vaak vlees.
Maar ik merk er niks van hoor.

Ja ik ben vegetariër. Al vanaf mn 10e ofzo? :stuck_out_tongue:
Had een jaar geleden wel erg last ervan, omdat ik geen vervangers at. Ze dachten dat ik bloedarmoede had, maar naar die medicijnen ging t nog niet over en toen bleek dat ik B12 tekort heb. Dus nu moet ik elke ochtend een zuigtablet eten (die nog lekker is ook :stuck_out_tongue:)
verder niet echt invloed erdoor x]
Ik voel me gewoon normaal :stuck_out_tongue: ehm het eten is niet echt verandert, aangezien ik nog steeds geen vervangers eet x]

als je nog meer vragen heb hoor ik t wel ;d

Ik wil minder vlees en meer vleesvervangers gaan eten als ik op kamers zit.
Dus …ik volg even dit topic.

Ik vind de bio-industrie ook een vreselijk iets.
Maar ik vind vlees nu eenmaal heel erg lekker, dus houd ik het bij biologisch vlees en scharreleieren.

ben een soort van half vegetariër
eet alleen bio vlees, maar niks anders. Eet ong 1/2 keer in de week vlees.
en natuurlijk vrije uitloop eieren

Gelukkig at ik voor ik vegetariër was al veel vega producten zoals tofu, vegaburger, quorn, groenteburger enz. Ik ben nu nie zo’n type da echt elke dag vlees moest eten. Dus volgens mij zal t wel prima aanpassen zijn. Weet alleen nog niet of ik nu wel of geen vis ga eten. Want dat heb ik wel graag: fishsticks, surimi, krab, garnalen… jum Ma da is het dan ook wel. Zalm, forel enzo, moet k allemaal niet.
Hadden jullie problemen met jullie omgeveving of net niet? Ik heb zo wat schrik voor reacties zoals: ja, binnen twee weken eet die wel terug vlees.
Of da ze er gewoon niet geloven. En ben blij da ons mama mij nie probeert om te praten. Ze respecteert het wel
Ma dan nog, het kan goed zijn da k het niet volhoud, maar als ik denk aan heel da filmpje en de gevolgen van vleesproductie op de wereld, dan is het al wat gemakkelijker

wat ist verschil met gewoon vlees dan eigenlijk??

Hier zijn al heel veel topics over, gebruik de zoekfunctie eventjes alsjeblieft!