Ik ben ongesteld maar durf het me moeder niet te vertellen

Ja dat dus, k wist btw ook niet waar ik dit bij moest plaatsen dus dan maar bij lifestyle

Waarom niet?
Het is normaal en iedereen heeft het?
Vertel het haar gewoon :p.

Je moeder word zelf ook vast nog ongesteld, gewoon vertellen.

Het lijkt enger dan het is, gewoon doen! :grinning:

Ik vind het genant ofzo

Geef eens één goede rede waarom je het niet zou vertellen?

Ik heb dit echt nooit begrepen, sorry :’) IEDEREEN wordt ongesteld. Het is normaal, het is natuurlijk én je kunt er niets aan veranderen. Het is niet alsof je je moeder gaat vertellen dat je seks hebt ofzo.

Ieder meisje word ongesteld, waarom zou het dan genant zijn om het te vertellen :’)

Sommige ouders praten nooit over dit soort dingen tegen je, ze doen als het ware alsof het niet bestaat. Dus dan is het echt ongemakkelijk om ineens doodleuk te komen met ‘mam, ik ben ongesteld’ :’) ze gaat het niet raar vinden, maar dan heerst er wel een soort awkward sfeer in het huis :’)

Zo is het bij mij ook gegaan, vond het verschrikkelijk maar heb gewoon gezegd: ‘Mam, ik ben ongesteld’ dus @ ts: gewoon zeggen, hoe kut en ongemakkelijk het is!

Ik snap niet waarom het ongemakkelijk kan zijn? Je moeder zal er alleen rekening mee houden door wat extra maandverband/tampons te halen.

We praten nooit over dit soort dingen, en ik weet dat het normaal is maar toch

Je hoeft toch ook niet heel droog te zeggen ‘ik ben ongesteld’? Waarom niet gewoon ‘Ga je nog boodschappen doen? Ik heb tampons nodig.’ of ‘Waar liggen de tampons?’ weet ik veel.

En lekkere ouders dan btw, sorry hoor :’) Dat is toch gewoon onderdeel van je opvoeding. Zelfs mijn vader kon er normaal mee omgaan.

Tja iedereen is anders, elke ouder heeft een andere manier van opvoeden. En nee het is niet ideaal maar als het zo is, dan is het zo :’)

Toen het gebeurde vond ik het juist heel vervelend dat mn moeder aan het werk was. Ik wilde echt mn mama toen :’)

Maar je zal het haar toch gewoon moeten zeggen denk ik. Alleen al omdat het praktisch is met boodschappen doen. Ga naar je moeder, zet je verstand op 0 en spreek het uit.

Toen ik ongesteld werd wist ik niet eens wat het was, zoveel praten we er thuis over.

Het scheelt voor mij een hoop dat ik er met mijn vriendinnen over kan praten, ik ben namelijk al een paar dagen ongesteld. (Jaa ik weet waar alles ligt in huis wat ik nodig heb) maar ik durf het gewoonweg niet te zeggen tegen mijn moeder omdat wij er thuis gewoon niet echt over praten. Als ik er nu al over na denk weet ik gewoon dat dit ongemakkelijk gaat worden.

Ik durfde het ook niet te vertellen, maar na enige hoop toch maar gezegd.
Helaas vond ze het niet zo leuk hoorde ik later … ´omdat zij er net vanaf was´.Maar het hoort erbij :slightly_smiling_face: Het is fijner als je moeder het weet, omdat zij het ook heeft doorgemaakt en precies weet hoe alles werkt qua maandverband, tampons etc.

Je hebt gelijk, ik moet het gewoon doen maar moet gewoon eerst even moed verzamelen. Dankje❤️

Ze merkt vanzelf wel dat er tampons verdwijnen en heeft dan vast wel door dat je ongesteld bent geworden. Ik snap best dat je het niet durft te zeggen, ik vond het ook genant :wink:

Uiteindelijk moet je het toch vertellen… Ik snap het wel, ik schaamde me niet voor mn moeder maar op school was ik in groep 8 de allereerste en schaamde ik me ook dood.