Ik ben nog steeds niet over hem heen

Oke, tis een beetje een lang verhaal, maar goed.

Vorig jaar rond februari werd ik hopeloos verliefd op een jongen die bij mij op school zit, 1 jaarlaag hoger. Hij kende mij niet en na weken niet durven heb ik hem uiteindelijk uitgenodigd via hyves (ja, toen nog hyves…). Algauw raakten we aan de praat en het was altijd heel gezellig. Na een tijdje elkaar toegevoegd op Msn, en we hadden echt heel vaak leuke gesprekken. Op school sprak ik hem eigenlijk nooit omdat ik zijn vrienden niet echt aardig vind en mijn vriendinnen hem niet, omdat hij bekend stond als player. Ik geloofde dit niet en negeerde ze een beetje maar vertelde niet dat zoveel contact met hem had. Ik liet nooit echt merken dat ik hem leuk vond maar begon wel elke dag minstens 1 keer een gesprek met hem. Toen kreeg ie halfverwege mei opeens een vriendin, ik had echt liefdesverdriet maar ik blééf hem leuk vinden en met hem praten via Msn.

Toen dat vlak voor de zomervakantie uit ging was ik blij, of course, en opeens had hij alle aandacht voor mij. Toen ging ik op vakantie en sprak ik hem een paar weken niet, en ik begon eens te beseffen dat ik eigenlijk gewoon zielig bezig was. Hij begon nooit gesprekken met mij, ik altijd met hem, hij smste nooit of pas veel later terug, en was het niet uitgegaan met zijn vriendin omdat hij met iemand anders had gezoend? Hij was gewoon niet eerlijk. Ik wilde stoppen met zoveel contact met hem zoeken, of in elk geval minder. Maar dit lukte niet! Ik was nog steeds heel verliefd op hem en het was zo moeilijk om te stoppen! Na de zomervakantie is het me toch gelukt, en hij heeft nooit zelf iets tegen me meer gezegt. Daardoor kreeg ik wel door dat ik voor hem helemaal niks betekende.

Op school sprak ik hem daarna wel eens, en stom genoeg kreeg ik dan nog steeds knikkende knieën, geen adem, en vlinders in mn buik. Inmiddels heb ik al weer zelf een vriendje gehad, maar om de een of andere reden blijf ik ook nog steeds iets voor hem voelen! Ik heb het gevoel dat ik verslaafd aan hem ben en dat is toch hartstikke slecht? Nu, dus al meer dan een jaar verder, voel ik me nog steeds heel erg tot hem aangetrokken. Als hij naar me lacht op school ben ik echt even helemaal happy en kan ik er echt nog uren over na denken. Maar nu negeert hij me sinds een paar weken opeens helemaal op school en ik snap niet waarom. Ik zou me hier geen zorgen over moeten maken maar dat doe ik toch…

Ik droom ook nog regelmatig over hem en dan voel ik me echt schuldig tegenover mezelf s’ochtends. Hij is gewoon niet goed voor me, maar ik heb het gevoel dat ik er echt veel te diep in zit en er nooit meer uit kom, maar het is toch niet normaal als je je hele leven telkens maar blijft denken aan de jongen op wie je voor het eerst verliefd was, of is het normaal dat het nooit meer over gaat? Na hem heb ik me nooit meer echt zo verliefd gevoeld…

Het is een beetje onoverzichtelijk geworden maar ik wil het gewoon graag van me af schrijven. Bij vriendinnen kan ik er niet mee terecht omdat zij dus helemaal niet weten hoe erg ik verliefd op hem was. Iemand tips of iets soortgelijks?

Erg herkenbaar!
Ik heb hetzelfde, alleen ligt het nog wat ingewikkelder omdat het een goede vriend van mij is.
Ook al sinds februari vorig jaar dat ik hem leuk vind, en er zijn ook periode geweest waarin we minder contact hadden. Het contact komt ook meestal vanuit mij. En ook hij heeft een vriendin gehad in de tussentijd. Daarna zocht hij wel contact om zijn hart te luchten.

Ik blijf hem nog steeds super leuk vinden en elke keer als ik hem weer heb gezien, wordt dit nog erger!

Klinkt echt hopeloos, maar ik weet gewoon niet wat ik ermee moet!

Ow, wat vervelend! Ik weet het ook echt niet, ik bedoel, ik kan niet mn hele leven zitten blijven kniezen en dromen over 1 jongen, die ook nog eens een player is… Maar mijn hoofd kan gewoon niet beseffen dat ik hem los moet laten :frowning_face:

Accepteer dat je een zwak voor hem hebt maar dat je er niet aan toegeeft.
Je weet dat het geen goede jongen is. Hij is onbetrouwbaar, hij neemt nooit het initiatief, hij vertoont wisselvallig gedrag (eerst aardig tegen je doen en je dan weer negeren)
Wat is er dan zo leuk aan deze jongen? Eigenlijk is hij het niet waard.
Je kan bij jezelf afvragen waarom je zo’n zwak voor hem hebt.
Is het omdat hij zo mysterieus is? En eigenlijk ook heel spannend en onvoorspelbaar, je weet namelijk nooit hoe hij reageert en hoe hij tegen je gaat doen. Dat kan heel erg aantrekken, ik weet het.
Maar daar kun je nooit een relatie mee opbouwen.

Het beste is toch echt om het contact helemaal te verbreken. Dus hem van MSN verwijderen en hem negeren op school. Want elke keer als je hem weer op school tegenkomt dan wacht je af hoe hij tegen je doet.
Op die manier word je straks nog emotioneel afhankelijk van hem. Als hij aardig tegen je doet voel jij je heel goed, en als hij je negeert voel je je vast heel rot, right?
Tijd om er wat aan te doen! Tijd om er echt klaar mee te zijn.
Als jij hem gaat negeren op school, heb jij de macht over de situatie. Hij verwacht waarschijnlijk niet dat jij hem gaat negeren dus grote kans dat hij je dan weer voor zich probeert te winnen. Maar dan moet jij sterk zijn en er niet aan toegeven.

Je kunt je gevoelens niet dwingen maar als je weet dat het niet goed voor je is kun je ze wel laten leiden.

Heel verhaal weer, haha. Ik heb ook zoiets meegemaakt en het heeft wel wat tijd gekost. Maar het heeft gewoon tijd nodig. Ik heb nog wel een kleine zwak voor hem maar ik geef verder niets meer om hem. En dat gaat jou ook lukken!
Succes meid.

Het is echt heel erg lastig. Maar uiteindelijk vind je hem echt niet meer leuk.
Waarschijnlijk ga je ook ooit een andere jongen leuk vinden, en dan is het ook voor een groot deel over. Of het gebeurt zodra je hem niet meer ziet.

Ik heb het ook gehad, en bij mij is het uiteindelijk ook over gegaan. Probeer gewoon zo weinig mogelijk te denken aan ‘romantische dingen met hem’.
Succes, want ik weet dat het erg lastig is =)

Heel erg bedankt! Ik vind hem denk ik inderdaad daarom leuk… Maar met jou tips kan ik zeker wat!