Ik ben niet verliefd

Hey meiden, ik zit met een soort probleem.

Een tijdje geleden heb ik een hele leuke jongen leren kennen, we appen sinds een maand echte elke dag, en hebben ook al een keer afgesproken. Het afspreken was echt super leuk, ik kon helemaal mezelf zijn bij hem en het voelde echt goed. Ik weet dat hij mij ook leuk vind, in ieder geval, hij ziet me wel zitten, ik weet alleen niet hoe leuk hij me vind. Het probleem is alleen dat ik niet verliefd ben, ik geen kriebels krijg als ik hem zie. Ik heb nog nooit een vriendje gehad, weet niet hoe dat gaat in relaties. Ik heb wel het gevoel dat ik dichtbij hem wil zijn, en ik denk heel veel aan hem, maar verliefd ben ik niet. Zijn er hier meiden die daar ervaring bij hebben? Ben ik nu fout bezig, dat ik hem laat zien dat ik hem echt leuk vind, maar van binnen eigenlijk niet verliefd ben?

Ik ben nog nooit verliefd geweest, nooit dat gevoel waar mensen van zeggen: je weet het als het zo is.
Toch heb ik nu al bijna twee jaar een geweldige vriend. We hebben een fijne connectie en ik ben nog steeds heel graag bij hem.
Ondanks dat ik nooit verliefd op hem ben geweest.

Ik denk niet dat je verkeerd bezig bent nee. :slightly_smiling_face:

1 like

Same here, ik ben ook nooit verliefd geweest maar ik ben wel gelukkig als ik bij hem ben :slightly_smiling_face:

Dit is echt fijn om te horen, ik was me al echt schuldig aan het voelen tegenover hem. Maar als ik zo hoor dat ik niet de enige ben en relaties ook goed kunnen zijn zonder dat je echt verliefd bent, is echt fijn.

Same here…

Ben heel blij met mijn vriend, maar verliefd ben ik niet
Snap ook niet hoe het komt maaargoedd iedereen is anders! :cold_sweat:

Verliefdheid gaat over. Je bent een paar maanden (of misschien een paar jaar) helemaal verliefd maar dan gaat het over.
Wat IK vind dat belangrijk is in een relatie is dat je respect voor elkaar hebt, je zelf kan zijn en je veilig voelt. Als je blij bent als je met hem hebt, en hij kan je gelukkig maken… dat is heel belangrijk.

en verliefdheid komt ook niet zomaar denk ik. Je kan het proberen, kijken hoe het gaat verlopen, vaker met hem uit gaan maar als je denkt nee ik wil echt HET GEVOEL hebben… kan je er beter geen werk van maken.
Heel veel succes

Ik zou er niet voor gaan. Ik heb 1,5 jaar in een relatie gezeten met een super lieve jongen waar ik niet het crazy vlinder gevoel bij had. Ik heb er geen spijt van, maar het zat niet goed. Als je nou tegen de 30 aan loopt en denkt van nu wil ik wel eens settelen dan snap ik het prima, maar ik vond mezelf nog te jong om in een relatie te zitten waar ik niet op een positieve manier gek van werd. Maar het is jouw keuze. Je hoeft je in ieder geval niet schuldig te voelen, kijk gewoon hoe het gaat.

Verliefdheid gaat op een gegeven moment toch over in houden van. Heel eerlijk? In mijn relatie was ik ook niet smoorverliefd met vlinders in mijn buik. Ik was heel graag bij hem, we hadden het gezellig, maar het was niet dat ik continu met vlinders in mijn buik zat omdat ik zo verliefd op hem was.

Ik denk dat het in een relatie belangrijk is dat je graag bij je vriend(in) wilt zijn, je jezelf kunt zijn, het gezellig hebt en elkaar kunt vertrouwen. Die kriebels hebben voor mij geen toegevoegde waarde aan een relatie.

Ik zou het niet doen… Ik zit nu met het zelfde probleem, maar ik heb het wel gedaan dus nu hebben we (pas 2 weken) een relatie. Maar ik heb er spijt van en ben me al aan het bedenken hoe ik het ga uitmaken…

Ik zou het echt niet doen, je krijgt er echt spijt van, als je een keer echt verliefd bent dan merk je dat heus wel! :wink:

Toen ik mijn vriend beter leerde kennen en we veel hadden afgesproken, was ik ook niet hoteldebotel verliefd. Maar ik wilde wel bij hem zijn en een relatie aangaan. Daarna kwam het verliefde gevoel opeens vanzelf. Moeite waard!

Sinds twee weken heb ik ook een relatie met een jongen.
Verliefd ben ik ook niet, of laten we zeggen dat ik niet precies weet wat ik voel.
Eerst maakte ik me er ook zorgen over, net zoals jij nu doet.
Of ik wel een relatie met hem moest aangaan, enzovoort.
We zagen elkaar elke dag en ik vond dat heel fijn.
Ik besefte me dat hij een geweldige jongen voor me is, dat ik mezelf bij hem kan zijn. Dat hij veel voor me over heeft en noem maar op!
Ik heb geen spijt dat ik een relatie met hem ben aangegaan. Hij maakt me gelukkig. En dat is het belangrijkste, ik vind het ergens wel fijn dat ik mezelf nog in de hand heb en niet zo wanhopig ben.
Voorheen was dat wel zo, maar met jongens waar ik tot over mijn oren verliefd op was heb ik achteraf geen leuke tijd gehad.
Als je bij hem wil zijn, moet je er voor gaan!

Ik geloof eigenlijk niet in relaties met een persoon waar je nooit écht verliefd op bent geweest. Ik denk wel dat je een ontzettend leuke tijd met diegene kan hebben, veel van elkaar kan leren en er nooit spijt van hoeft te hebben, maar ik denk dat het uiteindelijk stuk loopt. En dat, als dat niet zo is, je toch wat gemist hebt als je nooit echt verschrikkelijk verliefd bent geweest. Maar dat is geen reden om er nu mee te stoppen, waarom iets afkappen als het goed voelt? Gewoon zien hoe het gaat lopen.

Ben ik de enige die het een beetje raar vindt als je een relatie met iemand hebt maar nooit verliefd op die persoon bent geweest? Ik heb nu ook een relatie van 1,5 jaar maar mijn verliefdheid is dan wel een beetje over gegaan in houden van, maar de vlinders gaan nooit meer helemaal weg.

oei, dit heb ik dus gehad ik zeg je 1 ding niet aan een relatie beginnen omdat je het voor hem wil want als je het dan uitmaakt kwets je hem alleen maar erger dan dat je doet als je geen relatie met hem begint

Het is niet dat ik het voor hem wil, als ik hem niet leuk had gevonden had ik al lang afgekapt. Het punt is dat ik niet verliefd ben. Als ik bij hem ben voel ik me wel heel blij en kan ik helemaal mezelf zijn. Als ik hem zie of aan hem denk begin ik te lachen, maar de kriebels in mijn buik of de extreme hartkloppingen enzo heb ik niet. Het is dus niet dat ik een relatie met hem zou beginnen omdat ik het ‘zielig’ voor hem vind als ik nu afkap, het is dat ik niet verliefd ben.

ik denk dat als je begint te lachen als je aan iemand denkt het echt wel goed zit. Je hoeft toch niet over je oren verliefd te zijn, en al helemaal niet meteen. Verliefdheid moet groeien (bij mij iig wel). Ik date nu ook een jongen waar ik niet verliefd verliefd op ben maar hij is wel echt super lief voor me en hij maakt me aan het lachen.

Dit is echt fijn om te horen. De laatste keer dat ik verliefd was, was 4 jaar geleden en ik weet niet meer precies hoe dat is gegaan. Dus wie weet groeit het nog :slightly_smiling_face:
Hij komt vanavond, ben benieuwd hoe het gaat gaan haha

Nee, ik sta er eigenlijk ook van te kijken dat toch best veel meiden reageren dat ze nooit echt verliefd geweest zijn op iemand en er toch een relatie mee aangingen. Verliefde gevoelens zie ik als een belangrijke factor in het onderscheid tussen liefde/relatie en vriendschap. Bij m’n goede vrienden/vriendinnen kan ik ook helemaal mezelf zijn, lachen als ik aan ze denk ect.

Ik begrijp het ook niet helemaal nee.

Worden jullie dan zo snel verliefd?
Ik ben nog nooit echt hoteldebotel verliefd geweest en ben ondertussen al 21. Moet ik dan voor gans mijn leven alleen blijven? Dat vind ik een beetje een deprimerende gedachte.
Maar aan de topicstarter: ik zou gewoon blijven afspreken met die jongen en het rustig aanpakken. Wie weet groeien de gevoelens wel! Of in het slechtste geval besef je dat hij toch niets voor jou is, maar dan zit je tenminste nog niet vast in een relatie :wink: