Ik ben niet knap genoeg voor mijn vriend.

Ik wist niet precies waar ik dit topic moest plaatsen dus probeer ik het hier.

Gisteren ging ik met mijn vriend naar een concert in Nijmegen. Het was heel erg warm overdag en we stonden erg vooraan dus ik zag er na afloop natuurlijk niet uit. In de trein terug zaten we schuin tegenover twee meisjes. Hij hield soms mijn hand vast of legde zijn hoofd op mijn schouder, of ik gaf hem een kus of lag tegen hem aan, en telkens keken die meisjes in onze richting en dat gaf me een erg ongemakkelijk gevoel. Toen we er bijna waren hadden ze het over ons en ik werd erg verdrietig, want ik vermoed dat ze het volgende concludeerden: dat ik te lelijk ben om met zo’n knappe jongen te kunnen zijn.

Ik ben het wel met ze eens, ik begrijp ook niet wat hij in mij ziet en ik weet ook heus wel dat dit niet voor eeuwig is, maar ik werd er toch erg verdrietig van. Waarom bemoeien ze zich met ons? Ik vraag toch niet om commentaar? Als ik nu een heel mooi meisje was geweest had ik het me nog kunnen voorstellen, dan hadden ze jaloers kunnen zitten roddelen ofzo. Tot overmaat van ramp stapten ze op hetzelfde station uit en fietsten ze later langs ons terwijl we hand in hand liepen, en ik hoorde één van de twee iets zeggen “kijk nu houdt ze zo zijn hand vast”. Ik kan het ook niet helpen dat ik niet zo’n sprankelend uiterlijk heb, maar ik wist niet dat ik zo lelijk was dat dat mensen dan maar meteen uitnodigt om er nare opmerkingen over te maken.

Ik begrijp ook wel dat het niet echt heel veel nut heeft om hier een hele rant aan verdrietige gedachten te geven, maar ik moest het gewoon echt even kwijt. Mijn vriend vind alles wat ik zeg vanzelfsprekend onzin enzovoort, maar dat zegt hij natuurlijk ook alleen maar omdat hij me niet wil kwetsen, hij weet ook wel beter. Zijn er meer meisjes die wel eens het gevoel hebben dat ze “niet goed genoeg” voor hun vriend zijn? En hoe ga je daarmee om?

Ik heb niet het idee dat ik niet goed genoeg zou zijn voor mijn vriendje, maar ik snap je wel een beetje. Ik vind mijn vriendje echt wel knap, en hij wordt volgens mij in het algemeen ook wel gezien als een jongen die er leuk uitziet. En ik niet eigenlijk, ik ben niet knap, zie er niet heel leuk uit, ik ben eigenlijk heel gewoontjes. Dus ik snap je gevoel wel een beetje, al weet ik dat mijn vriendje het nooit zou uitmaken omdat hij mij niet knap genoeg vindt, bovendien vindt hij wel dat ik er leuk uitzie haha.

Oh, meid, dit vind ik echt heel erg kut voor je. Maar luister nu eens goed:
Je bent zeker niet te lelijk voor je vriend. Die meiden zijn duidelijk jaloers, dat jij zo’n mooie jongen kunt krijgen. Hij is toch je vriend, dat wil zeggen dat hij je meer dan mooi genoeg vindt, en dat ben je ook gewoon. En zoals je zelf zegt, je was misschien net niet op je mooiste door dat concert, dat kan gebeuren. Urgh, ik heb zo’n hekel aan mensen als die meisjes. Laat je niet door hen doen, jij bent zeker goed genoeg voor hem. Niet onzeker worden door 2 jaloerse dellen

Meid, echt alsjeblieft, trek je er niks van aan, waarschijnlijk is dit PURE JALOEZIE.

Ten eerste, dit soort dingen zul je heel je leven lang meemaken. Mensen die zich bemoeien met dingen waar ze niks mee te maken hebben. Ik weet precies hoe jij je voelt als je zegt dat je je niet goed genoeg voelt. Ik heb dat ook wel eens, volgens mij iedereen wel eens. Ik heb dat dan tegen me vriend gezegd en dan zegt hij dat zulke dingen onzin zijn. En weet je wat, dat is ook zo… Waarom zou je jezelf druk maken om dingen die je niet kan veranderen. Als je nou heel je leven jezelf aan gaat trekken van wat anderen over je denken en zeggen dan kun je toch niet meer leven? Niemand is perfect… En kijk nou je hebt toch een vriend, en hij doet zo lief tegen je. Op het gebied dat hij dat onzin vind ben ik het er wel mee eens, maak je er niet zo druk om.

Nee.

Als jij steeds blijft zeggen dat je niet knap genoeg bent, heb je het al mis. Je vriend heeft niet voor niets met jou, en vaak is het je persoonlijkheid wat je knap/mooi maakt als je iemand goed kent.

Ten tweede, ik zou zoiets als ik jou was niet hardop zeggen, kun je je voorstellen dat je vriend het niet erg aantrekkelijk vind als jij de hele tijd klaagt over dat je niet knap genoeg voor hem bent? Hou er over op, straks gaat hij er nog zelf in geloven ook. Dat gebeurt wel eens, dat je iets steeds blijft herhalen totdat jij/een ander er echt in gaat geloven. Of het nou waar is of niet.

Verder moet jij je gewoon niet zoveel van anderen aantrekken, er is een reden dat jij z’n vriendin bent en niet een ander :slightly_smiling_face:

Blegh,
Meiden kunnen soms zo gemeen zijn, haha -.-
Een woord: jaloezie.
Dat is alles.
Jouw vriendje vind jou leuk, so who cares?
Dat twee huppelkutjes nou zo kut moeten doen, betekent niet dat jij lelijk bent.

Dankjulliewel voor jullie lieve reacties, ik schaam me ook wel een beetje dat ik me hier zo druk om maak maar het was gewoon net een beetje teveel in combinatie met andere dingen waardoor ik gewoon opeens heel erg verdrietig werd over het feit dat ik niet zoveel kan doen aan de dingen die me “lelijk” maken. Maar inderdaad, ik moet niet te veel aandacht aan dit soort momenten besteden en juist blij zijn met hem en wat we samen hebben :slightly_smiling_face: Dankjulliewel :slightly_smiling_face:

Titel '‘Ik ben niet knap genoeg voor mijn vriend.’ dat hoef je niet te zeggen. ze zijn gewoon jaloers, that’s it.

Ik begrijp je wel een beetje, hoor. Ik heb ook wel eens het idee van what de heck ziet hij eigenlijk in me. Ik denk dat het je eigen onzekerheid is, probeer dat aan de kant te zetten. Je hebt hem en daarom is er al genoeg bewijs dat hij absoluut wél bij jou wil zijn en je ook absoluut wél knap vindt:)!

En pas op met conclusies trekken over wat anderen (over jou lijken te) zeggen. Je kunt iets vermoeden, maar 9 van de 10 keer heb je foute gedachten bij zo’n gesprek. Probeer nogmaals niet zo onzeker te denken, niet nodig!

verplaatst

Ik snap je helemaal, ik zou er ook onzeker van worden. Maar bij al dit soort situaties is het waarschijnlijk maar om één ding: ze zijn hartstikke jaloers, en waarschijnlijk zelf onzeker. En als jou vriend je niet knap zou vinden zou hij echt niks met je begonnen zijn hoor! Maak je geen zorgen, en probeer je er niks van aan te trekken.

Meid, zet je over deze onzekerheid heen. Het eerst wat ik dacht toen ik dit las, is dat je veel te onzeker bent. Zo moet je, je niet gedragen. Jou vriend legt toch niets voor niets zijn hoofd op jou schouder, en geeft je kusjes in de buurt van die rotmeiden ? Als hij zich zou schamen voor jou, in hun bijzijn, zal hij dat echt allemaal niet doen. En zal hij afstandelijk gedrag tegen over jou vertonen.

Ik denk dat hij het niet eens in de gaten had van die meiden. Ik denk dat jij het zelf inziet. En je dénkt dat ze het over jou hadden. Maar dat is helemaal niet zo ! Als jou vriend jou niet knap vind, zal hij ook niet kiezen voor jou. Het is namelijk heel moeilijk om een relatie aan te gaan met iemand die je niet aantrekkelijk vind, dan ga je afstandelijk gedrag vertonen. Deed je vriend dat in die trein ? Nee !

Zet deze gedachten uit je hoofd, en heb lekker schijt aan deze meiden.

Jouw vriend heeft voor jou gekozen! Waarschijnlijk waren die meisje gewoon hartstikke jaloers… Zie het als een compliment, zij vonden jouw vriend dus ook al zo knap :slightly_smiling_face:

waarschijlijk interesseert het ze geen fuck hoe mooi of lelijk jij bent, maar zijn ze gewoon jaloers op jouw mooie vriendje dat zij niet kunnen krijgen, en jij dus wel :slightly_smiling_face:

Meid echt trek je daar niks van aan!
Dit is gewoon pure onzekerheid van die meiden uit!
Gewoon jaloezie dat jij gelukkig in de trein samen zit met je vriend! :slightly_smiling_face:

Maar ik snap wel dat je je er door onzeker voelt! Zou ik ook hebben hoor! Maar ik zou er niet over in zitten! Je bent vast een leuke meid! En dat vindt je vriend ook!

En zoals mn vader altijd zegt: Ze kunnen beter over je lullen dan van je vreten :slightly_smiling_face:

Hier ben ik het helemaal mee eens!
+ Als je onzeker bent is het aan je te zien. Daarmee trek je ook dat soort trutten aan want die pikken de mensen die onzeker zijn eruit. En misschien hadden ze dat wel helemaal niet over jou maar over je vriend of over jullie als stelletje! Denk niet dat je lelijk bent want iedereen heeft wel iets knaps alleen moet je wel zorgen dat je wat zekerder word want dan kan je echt stralen :slightly_smiling_face:

Misscien zijn die meisjes wel erg mooi maar ze even mooi vanbinnen???
Jij houd van je vriend en hij houd van van jou dat is wat telt!

Pure jaloezie. Kan niet anders. Wel echt super rot voor je. Wees maar blij met zo’n leuke vriend en jij bent waarschijnlijk ook een hardstikke leuke meid want anders was hij echt niet voor je gegaan.