Ik ben niet blij met mijn nieuwe kapsel. Teruggaan?

Hello ladies!

Ik kom net bij de kapper vandaan en ik vind het lelijk, ik twijfelde daar al, maar ik durf dat niet te zeggen haha. Het is niet afschuwelijk of verknipt, ik kan er prima mee over straat. Maar ík vind het lelijk, ik vroeg om een lange bob, die van achter schuin naar voren loopt en dat zie je gewoon niet/nauwelijks, ook heeft ze hem niet kort genoeg geknipt waardoor mn punten naar buiten staan achter. Ik twijfel of ik morgen zal bellen en of het aangepast/opnieuw kan worden geknipt. Zou ik daar dan voor moeten betalen? ik heb nog nooit zoiets gedaan, maar ja ik betaal er toch 20 euro voor :flushed: Ik weet niet zo goed, wat zouden jullie doen?

Liefs Amelia

Ik snap nooit zo goed dat mensen het niet durven te zeggen. Maargoed, gewoon terug gaan. Je vind het niet mooi en je hebt ervoor betaald, simpele keuze dan toch.

direct teruggaan en zeggen dat dit niet was wat je bedoelde. Maargoed, volgende keer dus doen als je nog in de stoel zit. Kan me voorstellen dat ze er nu niet echt zin meer in hebben.

nja ik dacht nog van miss valt het leuk na het stylen met de stijltang en dat het gwn even goed moest vallen en dat ik met niet zo aan moest stellen, dat ik evne moest wennen enzo. Niet dus. Denken jullie dat ik er dan voor moet betalen?

Of je er voor moet betalen verschilt per kapper. Bij mijn kapper mag je zelfs gratis je pony laten bijknippen tussen de echte knip beurten door zeg maar, maar ik ken ook een kapsalon waar je werkelijk voor alles moet betalen.

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-kapseltopic-2-234242.0.html

Ik heb in een kapsalon gewerkt en bij ons verschilde het per situatie.
Als de klant niet duidelijk was geweest in de stoel dan kreeg ze geen (hele) nieuwe behandeling vergoed.
Maar als een klant dus echt niet tevreden was of iets anders kreeg dan waar ze om vroeg dan kon ze gratis terugkomen.

Simpele tip waar je GS niet voor nodig hebt: even naar de kapper bellen en het vragen.

Dat doe ik morgen dan wel, om even mijn goedheid te tonen dat ik heb geprobeerd om er aan te wennen

wat me nu trouwens te binnen schiet is dat ze de vorige keer zeiden dat als ik het niet mooi vond (terwijl ik in de stoel zat) ze overnieuw moesten beginnen en me dat het dubbele zou kosten. Is dat raar?

Ja dat is raar. Dat heet geldklopperij. Als je een goede kapper hebt, doet deze dat gewoon voor de normale prijs gezien je gewoon nog in de stoel zit. Wat een bullshit, haha! Ben benieuwd naar welke kapper je gaat nu.

Ik weet dat je bij mijn kapper met alles terug kan komen binnen 2 weken met de bon (ja serieus met bon haha) en dan fixen ze alles waar je niet tevreden over was.

Als je bang bent dat ze moeilijk gaan doen dan kan je eventueel een van je ouders meenemen, tegen kinderen/jongeren durven ze meestal wat extra lullig te doen, terwijl volwassenen (en dan bedoel ik niet 18 jarigen dus haha) vaak wat meer gedaan krijgen.

Je kan het altijd proberen. Maar ik zou het wel anders verwoorden, als je eerst gaat zeggen dat je een lange bob wilde en vervolgens dat ze hem niet kort genoeg geknipt hebben zou ik je niet serieus nemen. Daarbij vind ik ook dat je dit soort dingen prima kan zeggen als je daar nog bent, kunnen ze er meteen iets aan doen. Ben je wel duidelijk geweest met het aangeven hoe schuin de bob moest lopen? Want als dat niet zo is kan je ze ook niet kwalijk nemen dat het niet heel opvallend is.

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik vroeg om een kort kapsel wat leek op een bob, maar ik wilde er wel iets meer volume in. Vervolgens heeft ze een helm-kapsel geknipt. Het was echt afschuwelijk lelijk, veels te kort en het zag er niet uit.
Daarvoor had ik een boblijn en die ging ook naar buiten staan, maar door het in laagjes te laten knippen moet dit te vermijden zijn, als het maar niet te kort wordt…
Ik zou gewoon teruggaan naar de kapper en als ze het niet kunnen fixen dan moet jij gewoon je geld terug krijgen. Ik ben destijds niet terug gegaan en heb er heel veel spijt van gehad dat ik überhaupt naar die kapper ben gegaan.

Heb mijn moeder er net naar laten kijken en het is echt afscuwelijk, de kapper is gewoon niet kundig. Aan de achterkant zitten ook allemaal happen en ik vroeg om een pony rechts en er zitten gekke plukken links. Ligt dus niet aan mij haha. Ik ga morgen terug en als het niet lukt gaat mijn moeder met me terug.
Ik heb alleen geen bon; ik grap altijd dat ik het toch niet kan ruilen hahaha
maar ze zetten dat wel in de computer als het goed is.

ik zie nu echt kokosnootkop van ned’s survivalgids voor me :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik heb ook echt geen spijt dat ik het kort heb laten knippen, wel dat ik voor lul loop. word vrijdag 18 en heb een mega groot feest, leuk als ik er niet uit zie haha

Ik zou gewoon naar een andere kapper gaan dan. Door zo’n kapper wil je toch niet nog een keer geknipt worden :’)
Tenzij je je geld terug wilt natuurlijk, maar dan zou ik me daar ook niet nog eens laten knippen.

Oh nee, niet meer door haar :dry: . Er werkt een heel team met 6 andere meiden, die mij wel altijd goed geknipt hebben! volgens mij was ze ook nieuw, maar he je moet iedereen een kans geven toch? heeft alleen niet zo goed uitgepakt :cold_sweat:

Ik werk zelf in een kapperszaak, en als klanten bij ons ontevreden zijn en het in de stoel nog zeggen knippen we het gelijk, en gratis, bij. Ook als ze binnen een dag of 3 nog terugkomen knippen we het gratis bij. Dit verschilt echter bij iedere kapper. De meeste kapperszaken vergoeden dit gratis, ze willen natuurlijk geen slechte reputatie. Misschien kun je eventueel vragen of een andere medewerker in de salon je kan helpen, dit voorkomt misschien andere miscommunicatie’s.

Gewoon terug gaan en je haarsituatie, om het zo maar te noemen, uitleggen. Niet mee wachten zo snel mogelijk gaan!