Ik ben mijn bff kwijt.

Ik moet dit echt even kwijt want voel me er heel stom door!

Tja, waar moet ik beginnen? Mijn bff kwam logeren van donderdag tm maandag. (Haar ouders gingen op vakantie dus) Ze ging die dag ervoor logeren met een ander meisje en zou de donderdag om 4 uur naar mij toe. Maar ze WhatsAppte naar me dat ze tot half 6 daar bleef. Ik vond dat niet erg, vond het wel balen maarja. Daarna vroeg mijn moeder of ze nog bleef eten want ze ging om boodschappen. Ik heb der gevraagd of ze nog bleef eten, maar ze reageerde niet. Mijn moeder zei dat ze niet meer kon wachten en dat ze erop rekende dat ze kwam. Net toen ze weg was antwoorde ze dat ze niet bleef eten, ik zei dat men moeder erop rekende. Ze zei: ‘Ik zie het probleem niet hoor, normaal gesproken zou ik morgen toch pas komen. Bel der gewoon dan.’ Ik zei dat ze haar gsm niet bij had maar dat het niet uitmaakte want dan had ik meer. Ik vroeg wanneer ze weer dan naar hier kwam. Ze zei rond een uur of 8, was uiteindelijk toch half 9 geworden. Achja, om daar boos over te worden? We hadden het heel gezellig totdat ze die zaterdag zei dat ze naar iemand anders ging, en dat ze om 5 uur werd opgehaald. Ik vond dat heel jammer en baalde daar ontzettend van! Toen we wat gingen eten beneden zei ik tegen mama dat ze achtermiddag al wegging dus dat ze niet meer hoefde te koken voor haar. Mama zei zo: ‘zijn de plannen weeral anders. Pff…’ Ik zei : ‘Ja maar kan ik de dinsdag dan met haar logeren?’ Ze haalde haar schouders op en zei: ‘Ik hou me er niet meer mee bezig hoor. Het is toch allemaal zo slecht geregeld.’ Ik zei ja… Zij was btw in de keuken een broodje aan het klaarmaken.

We hadden er nog een heel gezellige middag van gemaakt en toen werd ze opgehaald. Toen ik die volgende dag tegen haar begon te praatte op WhatsApp begon het. Ze deed heel afstotelijk en gaf droge korte antwoorden. Ik vroeg wat er was. Ze zei : ‘Wat denk je? Je hebt over me geroddeld.’ Ik zei zo : ‘Wtf met wie dan?’ Ze zei dat ze dat gesprek met mijn moeder had gehoord. Ik zei dat dat geen roddelen was en dat ik geen zin heb in ruzie. En ze zei :‘Heb je al’ ik zei dat ik dat niet heb en dat ik der maar eventjes liet. Tenzij er een manier was om het goed te maken. (Want ik zat fout.) Ze zei nee laat maar even. Ik stelde voor een break en dat zij kon bepalen wanneer ze weer vriendinnen wouw worden. Ze zei droog oke en de volgende dag was ik naar de ortho en liet men gsm thuis. Ze spamde me vol dat ze mijn email nodig had voor een vriendin van me. Mijn moeder begon tegen haar te praten dat ik naar de ortho was. En wat denk je?! Ze was harstikke lief tegen mijn moeder! Ik zei toen ik terug was: 'Zei heeft toch ook ‘geroddeld’? En toen kregen we echt bitch fight. Ze zei dat ik nooit een bff voor der was en dat ik haar niet kende. Ik heb haar geblokkeerd maar er liggen nog spullen hier van der die ik terug moet brengen…

Hoe moet ik dat aanpakken?
Ik voel me zo stom dat ik het zo heb aangepakt en zo vreselijk schuldig…

Sorry voor spellingsfouten ben Dyslectisch

Je BFF is echt een ‘rotkind’ netjes gezegd.
Heel vervelend en zielig voor je. Maar met zo’n iemand wil je toch geen vrienden zijn? Ik zou haar toch maar even whappen over haar spullen. Ik snap alleen niet dat verhaal over die email ofso? Naja, whatever. Succes!

Btw. Helemaal niet zo slecht gespeld hoor :slightly_smiling_face:

Ik vind het een beetje een aparte reactie van haar je hebt niks verkeerd gedaan vind ik je hebt niet geroddeld je hebt je moeder alleen verteld wat de plannen waren. En ook al heeft ze je gehoord met je moeder dan had ze dat ook kunnen zeggen dat vond ik niet zo leuk ipv zo kinderachtig zeggen “je roddelt over mij” Ik vind het ook gemeen dat als ze bij jou zou blijven dat ze opeens naar iemand anders gaat. Ik weet niet wat je moet doen maar ik vind het maar raar van haar.

wat een rotkind is dat… jij zit niet fout vind ik!

:’) Wat een kutwijf is zij? Je hebt helemaal niks slechts over haar gezegd laat dat wijf gewoon.

Zoals hier boven ook al is gezegd, wat een rotkind is je vriendin.
Je zegt wel dat jij fout zat, maar volgens mij valt dat best wel mee. Ik vind praten met je moeder over iets dat je dwars zit geen roddelen dus ik snap niet waarom ze zo reageert. Persoonlijk vind ik dat jij de keuze moet maken of je vriendinnen wil blijven want zij zat fout en niet jij.

Ik zou blij zijn als zij mijn vriendin niet meer was. wat een rot kind.

hoe oud zijn jullie ?

Ik kan hier hele verhalen typen over hoe je de vriendschap zou kunnen proberen terug te krijgen, maar als ik jou was zou ik die moeite er niet insteken, wat een *piep*.

zij 12 ik 14

^

Nouja zeg, waar slaat dit op. Ik vind het sowieso al raar dat ze zo laat komt maar ik vind het echt niet kunnen dat ze naar iemand anders toe gaat terwijl ze bij jou zou logeren. Ze gebruikt je gewoon en het lijkt alsof je voor haar een soort laatste keuze bent.
Ik vind zeker niet dat je slecht gehandeld hebt en eigenlijk zou ik niet meer met haar omgaan.

Ik weet een soort van hoe je je voelt

dat verklaart een hoop.

Wat je moeder zei was wel best terecht…Ze hield zich niet aan de afspraken en dat is niet aangenaam voor jou en je moeder owv het eten enzo. Als ik dit lees, denk ik wel dat dit slechts een kleine ruzie is en dat betekent niet meteen het einde van de vriendschap, hoor.

I hope… Ik ga der stuk van.

Je hebt niks fout gedaan. Sta er boven en breng gewoon haar spullen terug. Ik zou er koel over zijn als ik jou was tegenover haar. Ze zegt ja toch dat je nooit echt een goede vriendin bent geweest.

Oke ik vind het van jou eerlijk gezegd ook een beetje raar, je hebt niet echt wat fout gedaan behalve het even aan je moeder uitgelegd toch… waarom stel jij dan voor een ‘break’ te nemen en dat zíj mag bepalen wanneer ze weer vriendinnen wil zijn?

Maar nog raarder vind ik haar gedrag. Afspraak is afspraak en het is hartstikke lief dat ze zo lang bij jullie mag slapen, dan moet ze niet telkens de afspraken veranderen en zo bitchy doen.

Ik zou gewoon face to face met haar gaan praten, dit soort dingen gaan nooit goed over whatsapp.