Ik ben lelijk

Ik ben gewoon echt lelijk.
Dit is trouwens niet omdat ik nu in de pubertijd zit als je dit denkt. Ik heb gewoon echt een rotkop. Ten eerste; ik heb een vierkant gezicht, ben volledig plat qua lichaamsbouw, ik heb super dikke wenkbrauwen die bijna doorlopen, ik heb super kleine bruine ogen, ik heb een gigantische neus waar een knobbel opzit, ik heb dunne lippen en ook nog eens extreme hazentanden. Eerst dacht ik dat mijn zus de enige was die me echt lelijk vond en haatte, maar mijn zusje zegt het de laatste tijd ook steeds meer. Zelfs mijn ouders vinden dat ik niet echt mooi ben. Altijd als mijn zussen me uitschelden/beledigen zeggen ze gewoon niks.
Ook weet ik dat mijn ouders me een beetje een teleurstelling vinden. Mijn zussen doen beide gymnasium en ik doe maar vmbo-t.
Ik vind dat ik ook gewoon echt een kut persoonlijkheid heb. Ik ben altijd jaloers op meisjes die mooier zijn dan ik. Ook op mijn zus, ze is echt gewoon knap en mijn zusje is wel eens gevraagd voor modellenwerk enzo. Ik wou dat ik dat ook was. Alle jongens vinden mij lelijk en willen me niet, ik heb wel vriendinnen, maar ik weet zeker dat ze me ook gewoon lelijk vinden. Soms maken ze een beetje vervelende opmerkingen over mijn uiterlijk.
Ik heb nu deze dinsdag mijn eerste examen en heb nog steeds geen fuck gedaan ervoor omdat ik alleen nog maar eenzaam op mijn kamer huil. Ik denk dat ik het niet ga halen. Ik wil gewoon weglopen van deze plek waar iedereen me haat en lelijk vind. De enige die lief tegen me deed was mijn oma, maar ze is een half jaar terug overleden. Mijn oma was echt een lieve vrouw, altijd als ik een weekend alleen naar haar ging voelde ik me zo blij. Mijn oma en ik hadden het altijd zo gezellig en leuk, maar nu ze dood is voel ik me echt eenzaam.
Mijn vraag was dus of jullie tips hadden wat ik nu kan doen. Ik trek het namelijk thuis echt niet meer en wil gewoon weg. Ik zou sowieso niet bij mijn ‘vriendinnen’ kunnen blijven en mijn familie zullen altijd de kant van mijn ouders kiezen.
Bedankt voor het lezen <3.

Ten eerste wat enorm vervelend dat je oma overleden is. Gecondoleerd. En ten tweede wat stom dat je zo over je zelf denkt en het idee hebt dat andere mensen je ook lelijk vind. Misschien kun je eens met je ouders erover praten hoe je je voelt, of anders misschien met een psycholoog/hulpverlener. Ik kan je al zeggen, zonder dat ik je gezien heb: Je bent niet lelijk! Niemand is lelijk! En dat klinkt cliché, maar het is gewoon echt zo. Iedereen heeft bepaalde punten waar zij in uitblinken, het kan alleen zijn dat je die nu zelf niet ziet, maar die zijn er echt. Veel sterkte!

Sterkte, echt niet leuk om te lezen dit. Verander wat je niet kan accepteren (wenkbrauwen kun je iets aan doen) en accepteer wat je niet kunt veranderen. Denk aan de goede eigenschappen die je hebt!

Ik vind het grappig dat je begint met dat het niet aan de puberteit ligt, want als ik dit zo leest klinkt het juist alsof het daarmee te maken heeft. Je bent niet lelijk, je bent onzeker en dat hebben nou eenmaal veel mensen in de puberteit. Probeer uit het negatieve te stappen en kijk naar de dingen die je wel knap vind aan jezelf. Je leert vanzelf te waarderen wat je hebt. Ook zie ik jouw beschrijving niet als een probleem. Super dikke wenkbrauwen? Dat klinkt als een hoop mogelijkheden! Laat ze epileren in de vorm die je mooi vind. Maar ook de andere kenmerken die je beschrijft van jouw gezicht. Ga experimenteren met je gezicht of draag leuke kleding die je afleidt van jouw gezicht.
Jouw zussen zien er volgens jou misschien beter uit, maar als ze je belachelijk maken omdat jij er ‘minder’ uit zie vind ik toch zo laag. Als twee meiden die gymnasium doen moeten toch wel beter weten dan iemand zo te pesten. Wat een lelijk innerlijk hebben zij!
Dat je ouders er niks van zeggen is waarschijnlijk niet omdat zij het ermee eens zijn, maar meer omdat jij voor je zelf moet opkomen en zij niet constant politieagentje tussen jou en jouw zussen willen zijn. Je zegt ook dat je WEET dat je ouders je een teleurstelling vinden. Hebben zij dit jou dan letterlijk verteld? Heb jij er weleens met jouw ouders over gepraat dat jij weleens dat gevoel heb? En wat dat gevoel met jou doe? Zo niet. Doe dat eens :wink: Misschien hebben zij niet eens door dat jij zo gekwetst ben door hun gedrag.
Ook hoef jij je nooit te schamen voor vmbo-t! Iedereen heeft zijn eigen niveau en niemand is minder dan een ander.

De grootste tip van allemaal die ik heb is: PRATEN. Het lucht op en vaak is de helft van het probleem dat mensen niet weten dat er een probleem is. Dus probeer te blijven praten.

Ik vind jullie reacties echt superlief, bedankt dat jullie tijd wouden maken voor het lezen van mijn post.
Het kan idd ook gewoon aan de puberteit liggen ja, maar omdat mijn zussen het altijd zeggen.
Mijn ouders hebben het wel eens gezegd. Meestal in erge ruzies schelden ze me uit. Het ergste wat ze dus ooit tegen me gezegd hebben is dat ik dus een teleurstelling ben.
Nogmaals super lief dat jullie de moeite genomen hebben om te reageren! <3

Toen ik puberde en daardoor onzeker was moesten jongens niets van me hebben
nu moet ik regelmatig jongens afwijzen.
Je bent echt niet lelijk maar misschien straal je wel wat minder uit door je onzekerheid.
Wenkbrauwen kan je epileren, make-up kan al veel doen met je ogen en een ander kapsel met je gezicht. Ik zeg niet dat je vanalles moet veranderen Maar als je je echt stoort aan je uiterlijk kan je er wat aan doen.
Mijn ouders en zusjes noemen mij ook al lelijk en dik sinds mijn 11e. Terwijl ik gewoon een meid ben met een goed figuur.
Vmbo-t is ook niet iets waardoor je minder waard bent.

Meid recht je rug, borst vooruit, kin omhoog en geniet van je jeugd.

Dankjewel voor je post!
Toch wel beetje ‘fijn’ (natuurlijk niet voor jou) om te horen dat ik niet de enige ben die in deze situatie zit.

Oh dit is echt niet fijn en dat snap ik heel goed!Misschien moet je eens met je ouders er over praten of met een psycholoog of een persoon die je vertrouwd! En trouwens niemand is lelijk!! Geloof me je bent echt niet lelijk dit weet ik zonder dat ik je gezien heb, want iedereen is prachtig op de manier hoe hij/zij is!! <3 Geloof vooral zelf dat je mooi bent, en geef je zelf gewoon soms een complimentje!! Je hebt vast wel zo je pluspunten! Je komt er wel heel veel succes en sterkte nog liefs <33

Oh, wow. Wat laag van jouw ouders dat ze dat zeggen. Ondanks dat het heel moeilijk is probeer dat soort commentaar te negeren. Is er anders geen vertrouwenspersoon op school waarmee je zou willen praten? Wie weet kan zij jouw helpen met het verwerken van zulk vervelend commentaar.