Ik ben kinderachtig.

Hey,

Ik wil volwassener worden. Gewoon in mn doen en laten. Ik wil gewoon volwassener zijn,
zodat mensen me serieuzer nemen. Tips?

xx

up x

Hoe oud ben je?

Gewoon, geen kinderachtige acties doen…

Ik ben bijna 17.

Niet overal x achter zetten helpt al een hoop…

Moeten mensen hier nou serieus tips geven over hoe JIJ je volwassener kunt gedragen? Dat is toch wel logisch lijkt me?

als je heel druk en aanwezig bent, dan zou je misschien wat rustiger kunnen doen, dat zou wat volwassener over kunnen komen.
Bedenk eens wat voor eigenschappen je nu hebt, en welke daarvan je kinderachtig maken. Die kun je dan gaan veranderen :slightly_smiling_face:

je er naar gedragen,make-up zal ook wel helpenen niet meer met kinderacht spulletjes hebben.

http://www.girlscene.nl/p/4658/wijze_woorden :grinning_face_with_smiling_eyes:

Volwassener worden?

Zelf dingen regelen, niet je ouders steeds om hulp vragen, zorg zelf voor zaken die geregeld moeten worden, zorg zelf voor je geld. Dat.

En daarnaast denk ik dat dat later ook wel komt. Ik weet niet of je al studeert? Maar tegen die tijd leer je ookwel veel meer dingen op jezelf doen. Vooral als je op kamers gaat.

Verder kan ik je niet veel tips meegeven. Ik vind wel dat je gewoon jezelf moet zijn. Ben je druk? Ga dat niet veranderen, zo ben jij.
Wel kan je misschien de persoon die jij bent gaan verbeteren. Je kennis vergroten met informatie die jij interessant vindt of dingen doen die je normaal niet zou durven. Dit maakt je zelfvertrouwen groter. Misschien helpt veel gesprekken aangaan met mensen ook met het volwassener voelen. Zo leer je meerdere meningen kennen en die accepteren. Daarnaast vergroot je je eigen kennis weer.

Iig, kan ik je niet heel veel tips geven. Het komt vanzelf wel denk ik (:

Gedraag je gewoon zoals je zelf wilt en bent. Je moet je niet anders gaan voordoen voor andere! Weet niet wat jij vind dat jij kinderachtig maakt, maar je hoeft je echt niet volwassener voor te gaan doen als je dat nog niet bent. Lekker jezelf blijven!

Oké… dan moet je je misschien volwassener gaan gedragen.

Maar blijf gewoon jezelf, je bent pas 17.

niet kinderachtig doen en niet al te druk en niet te veel aandacht zoeken

Volwassener word je onder andere door verantwoordelijkheid te dragen voor dingen… bijvoorbeeld als je gaat oppassen op je broertje of zusje, dan ben je verantwoordelijk voor de dingen die met hem/haar gebeuren.

Het is gewoon een kwestie van tijd. Mensen die veel mee maken worden soms sneller volwassen… Geniet van de tijd die je nu nog hebt waar bij je je geen zorgen hoeft te maken. (:

Wees gewoon jezelf, als je qua karakter druk bent zul je er niet gelukkiger van worden je de hele tijd in te moeten houden. Zolang het anderen niet hindert (bijv. in de les ofzo) is er geen probleem toch?
En je kleding switchen naar meer volwassen basics kan ook enorm helpen.

Nadenken voordat je iets doet/zegt, je volwassener kleden.