Ik ben jaloers.

(Gisteren werd mijn topic verwijderd, omdat ik het had gemeld door een probleem, dus een nieuw want ik heb de reacties niet kunnen lezen)

Twee jaar geleden had ik iets met een leuke jongen. We waren toen 5 maanden samen. Ondertussen hebben we weer contact, en het lijkt wel dat het mogelijk is dat er weer wat van komt.
Nu is hij op reis, naar een stadje waar hij al sinds zijn geboorte naartoe gaat met zijn ouders, en eigenlijk gaat altijd heel zijn familie daarheen. Er is niet zo heeel veel te zien eigenlijk.
Hij heeft nog een andere ex, van minstens een jaar voor mij, en ik weet niet waarom, maar ik moet daar niet zo veel van hebben (ze zat vroeger ook altijd bij ons op school). Het lijkt wel alsof zij hem overal volgt. Op elk feestje waar hij is, is zij ook (zo lijkt het wel), en nu heb ik ontdekt dat zij met vrienden ‘toevallig’ een huis heeft geboekt in hetzelfde stadje als mijn ex. Volgens mij doet ze dat dus echt express hé, dat voorstellen aan haar vrienden. Dus nu zitten ze daar waarschijnlijk beiden. En dat maakt mij jaloers. Ook een beetje omdat het contact tussen hen nooit echt verwaterd is na hun ‘relatie’, waarschijnlijk omdat die helemaal niet zo serieus was als tussen mij en hem. Toen waren ze nog te jong.
Ik heb eigenlijk geen reden om jaloers te zijn, maar ik wil hem gewoon kunnen vertrouwen, en ik kan er nu geen contact mee hebben nu hij daar is. Dat maakt het lastig.

Je hebt niet echt het recht om jaloers te zijn vind ik. Je hebt op dit moment niets met hem, en dat het misschien (weer) iets word maakt hem niet jouw bezit. Kijk wat eruit komt en hoe het loopt als hij terug is van vakantie. Je kan er nu toch niets aan doen.

^helemaal mee eens.
je kunt het beste wachten tot hij terug is en je niet druk maken over hem.

ik ben het er ook mee eens. al voelt het wel vervelend. Als hij terugkomt, en hij heeft niks met haar gedaan, dan voelt het alleen maar fijner :slightly_smiling_face:

Jullie hebben wel gelijk waarschijnlijk. Maar toch is het vervelend, het voelt nu echt alsof mijn vriendje op reis is met een ander meisje. Terwijl hij dus niet eens mijn vriendje is, en ook niet echt met dat meisje op reis is. Ik hoop toch dat hij de komende 3 weken nog iets laat weten terwijl hij daar is.

Het is misschien vervelend, maar als jou ‘vriend’ er niet op ingaat? Je kan haar moeilijk verbeiden om daar op vakantie te gaan, terwijl het misschien wel helemaal niet zo is dat ze hem volgt. Ze kan hem wel volgen, maar als ze verder geen toespelingen doet? Dan lijkt mij er echt niks aan de hand. Daarbij is jou ‘vriend’ er ook nog altijd zelf bij. Als zij toespelingen doet, is het altijd nog zijn keus om er op in te gaan of niet. Ik weet niet of jullie dingen hebben afgesproken omtrent met anderen, maar als jullie niks hebben afgesproken heb je ook nergens ‘recht’ op. Natuurlijk is het niet leuk als hij met haar zou zoenen, maar dat zou dan ook met een random persoon daar kunnen gebeuren. Hebben jullie wel iets afgesproken dat jullie trouw blijven, dan moet je er gewoon van uit gaan dat hij zich daaraan houdt.

Als jij je druk gaat maken wint niemand er iets mee. Jij maakt je zelf gek, terwijl het toch wel gebeurt als hij met haar wil zoenen of met een ander meisje, hoe gek jij jezelf ook maakt. Lekker laten gaan en je ziet het wel als hij weer terug is. Als er dan niks is gebeurt dan weet je iig zeker dat hij te vertrouwen is en dat hij je echt leuk vindt, en doet hij wel wat, weet je gelijk waar je staat Heb jij ook is zelf een leuke 3 weken, want dan zit je jezelf niet steeds zo op te fokken!

Ik denk niet dat jij dat kan bepalen, hoe serieus hun relatie is geweest. Jij geeft zelf eerder aan ‘een jaar ervoor’. Alsof een jaartje bepaalt dat de ene relatie serieuzer is dan de ander.

Maak je niet druk. En als hij haar terugwilt, is het jammer maar daar kan jij niks aan veranderen.

^ Ja ik kan weten dat het niet serieus was, want het was MEER dan een jaar, misschien langer maar dat weet ik niet meer precies eigenlijk. En in die tijd was die jongen toevallig mijn beste vriend, en na onze relatie is het contact verminderd.
Dus ik weet ook wanneer hij zijn eerste serieuze relatie had (dus met verder gaan dan zoenen), want dat heeft hij mij toen verteld. Maar dat maakt nu niet veel uit.

Ik ga er inderdaad proberen niet te veel aan te denken, en ik zal wel zien hoe het verder gaat als hij weer thuis is. Dat is de beste oplossing, anders word ik gek haha.

Maar een relatie is echt niet gelijk serieus omdat je verder gaat dan zoenen? Mijn beste vriend heeft een vriendin en zij is daar nog niet aan toe, maar die 2 zijn gek op elkaar en hartstikke serieus met elkaar. Dat kan je echt niet aan dat soort dingen meten hoor.

Maar meiden daar gaat het nu even niet om :wink:
Ik ken die jongen al 7 jaar, en tussen zijn 14 en 17 ongeveer was hij een beetje een player, toen had hij ‘relaties’ van altijd zo’n 3 weken of een maandje, en zo was dat ook met die ‘ex’. Dus ik kan het wel weten, want voor hem betekenden die meisjes allemaal niets, behalve om zijn zoentechnieken te verbeteren haha. Maar sindsdien zijn zij dus nog steeds wel wat vrienden, en dat meisje is altijd toevallig ook waar hij is. Ik had trouwens een serieuze relatie met hem, na die periode, ik ging mee op familieweekendjes en naar familiefeesten, ging een weekendje weg met hem, het is gewoon niet te vergelijken. Ik hoop dat jullie het nu een beetje begrijpen.

Ik wilde gewoon even mijn ‘frustratie’ delen, dat ik nu toch wel weer jaloers ben op dat meisje.

Jij kan niet bepalen wat hij voelt voor dat meisje. Punt. Get over yourself.
Zoals jij praat, klinkt alsof je een smoesje of reden verzint om jouzelf wijs te maken dat het niks betekent, terwijl je dat simpelweg gewoon niet kan weten. En als het echt zo is als jij zegt, waar maak je je dan in hemelsnaam zo druk om?

Misschien maak je je een beetje te druk. misschien vindt dat meisje die feestjes ook wel leuk, en hebben haar ouders gewoon daar een huisje geboekt. je kan het ook vanuit haar positie bekijken. misschien wil zij hem ook wel terug, en doet zij er wat voor. neem een voorbeeld aan haar? als je hem echt wilt, zul je toch wat actie moeten ondernemen.

Wat kunnen sommige meiden hier soms bitsig zijn. Jullie kenden de situatie niet, dus ik vertel die even, en dan ben ik ineens smoesjes aan het verzinnen, terwijl ik zelf toch wel heel goed weet hoe het destijds in elkaar zat omdat wij elkaar gewoon alles toevertrouwden. Ik wilde jullie het gewoon laten begrijpen. Hoe het nu tussen die twee zit, daar heb ik inderdaad geen idee van, dus daar ga ik ook niet over oordelen.
Laat het maar al gewoon.

Yolotweet, bedankt voor de normale reactie. Ik doe ook moeite hoor, maar door examens enzo, hebben we niet veel contact gehad, en nu is hij dus heel de maand op reis. We hebben afgesproken om af te spreken als hij terug is, dus dan zal ik meteen al beter zien of er dus echt iets inzit :wink:

Maar als het niet serieus was, waar maak je je dan in godsnaam druk om? Dan heb je toch niks druk om te maken en dan verzin je nu alleen smoesjes voor jezelf waarom het niet serieus was tussen die 2. Misschien wel en liep het door omstandigheden niet goed?

Je kunt niet verwachten dat wij gaan doen van ‘ach meisje wat sneu. Wat een rotkind die meid!’. Dat snap je toch wel? Wij proberen gewoon duidelijk te maken dat je je druk maakt om niks. En je zegt constant ‘het betekende niks het betekende niks’, maar waarom haal je het steeds naar boven als het zogenaamd niks betekende? Zoals LTDS zei, je zit jezelf gewoon op t fokken en dat is nergens voor nodig.

Maar wat ik niet snap is wat je van ons wilt?
Ik snap dat je je druk maakt over je ex/bijnavriendje, maar jij kan moeilijk in zn koffer kruipen en meegaan of hem elke dag bellen.
Je moet op hem vertrouwen, maar dat moet je ZELF doen, dat kunnen wij niet voor je doen, op welke manier dan ook.