Ik ben jaloers

Op mn beste vriendin… Ik zit hier erg mee want eigenlijk vind ik niet dat, dat kan. Maar ik vind het zo frustrerend dat zoveel jongens haar veel leuker vinden dan mij. Ze is ook lang (ik klein) en slank, en heeft een mooi vrouwelijk figuur (ik dus ook niet) en als ik naast haar sta voel ik me echt lelijk. En het rare is dat ze zichzelf lelijk vind, en ze eet bijna niks, en ik ben echt bang dat ik ze anorexia krijg. Ik heb zelf ook een laag zelfbeeld, en moet soms huilen omdat ik mezelf niet mooi vind, wat kan ik doen?

Misschien ligt het helemaal niet aan jouw uiterlijk maar geven jongens je minder aandacht omdat je er ook bijstaat alsof je heel onzeker bent?

Hoe is zij met jongens? Ik lees dat ze ook onzeker is, maar hoe gedraagt zij zich bij jongens? Flirt ze ook of is ze meer verlegen?

Praat met haar hierover, vertel haar dat je bang bent dat als ze hiermee doorgaat je bang bent dat ze annorexia krijgt. Vervolgens kunnen jullie misschien van elkaar zeggen wat julliemooi vinden aan elkaar? Geloof me, het doet je egt goed om dat van een ander te horen. Ik had hetzelfde met een vriendin, ze was lang & slak en ik was egt klein en wat flinker tegenover haar, al had ik wel de vrouwelijke rondingen en zij niet… Maar toch, mij heeft t in iedergeval heel erg geholpen. Ik zou alleen niet meteen en al te direct toegeven dat je jaloers op haar bent…

Hmm ze is bij jongens eigenlijk wel zelfverzekerd, naja zo lijkt het in ieder geval. Ik sta er altyd wat bij want ik weet nooit wat ik moet zeggen, ik ben zelf ook best wel verlegen bij onbekende mensen

Wow. Sounds like me.

Elk mens heeft wel wat moois. Jij hebt vast en zeker een prachtig iets wat zij weer niet heeft. Je moet jezelf niet zo vergelijken met haar, daar wordt je echt unhappy van.

Het is niet gek dat je jaloers bent, omdat je je vriendin knapt vind & zij veel aandacht krijgt. Het wilt niet zeggen dat jij niet mooi bent of geen aandacht krijgt, misschien merk je het gewoon niet. Praat er eens over met je vriendin, het is misschien eng, maar het lucht wel op. En je moet dan gelijk over dat eten beginnen… Want ze moet wel gewoon eten!

Ik denk niet dat het komt omdat je vriendin ‘knapper’ is dan jij, maar omdat ze veel zelfverzekerder is. Dat is namelijk veel aantrekkelijker, je hebt al veel minder snel de neiging om naar een onzeker iemand toe te stappen lijkt me zo.
Jongens al helemaal…

Anyway, probeer dus wat zelfverzekerder te worden en je wat meer te mengen in gesprekken etc. klinkt makkelijker dan het is… ik weet het.

Echt bedankt allemaal ^^. Maar ik heb al vaak genoeg gezegd dat ze moet eten, zelfs haar ouders zeggen het, maar het dringt niet tot haar door, ze vind eten gwn niet lekker zegt ze ofzo…

jaloers zijn is helemaal niet erg, maar 't heeft ook z’n grenzen he. zoals je zelf al zegt: ze is zelfverzekerd, dus dat straalt ze ook uit. probeer om jezelf meer in gesprekken te mengen en focus op de positieve dingen aan jezelf. beetje bij beetje bouw je het op en dan straal je ook ‘zelfverzekerd’ uit, wat jongens dus aantrekkelijk vinden.

Correct me if I’m wrong. Maar het kan ook zijn dat ze aandacht wil hoor, mijn vriendin eet namelijk ook niet en is ook al een paar keer flauw gevallen.
En dat blijft ze maar tegen mij zeggen en ook express opvallend in de pauzes: niet eten!
Ze wilt graag dat we haar gaan dwingen wat te gaan eten schijnbaar en dat we haar gaan vertellen dat ze al zo mooi slank is.

Dus trap er niet altijd in!

Soms is het wel een beetje hoor, want volgens mij weet ze wel dat ze slank is

jij heb dit gevoel bij 1 vriendin ? Bij mij is het zo bij AL mijn vriendinnen, ik haat dat gevoel.

Dat was ik ook heel erg op mijn ex beste vriendin.
We gaan nu niet meer met elkaar om maar dat komt omdat er een en het ander is gebeurd helaas.

Nou, zo zelfverzekerd is ze dan niet hoor, als ze het nodig vindt zichzelf uit te hongeren. Ik zou wel met haar over die jaloezie praten maar dan op een luchtige manier. Dat je gewoon iets zegt van ‘god, ik ben soms zo jaloers op jou, je bent echt knap!’ *slijmslijm*. Dan weet ze het wel en waarsch. zegt ze dan ook iets terug van ‘Ik ben altijd jaloers op jou omdat …’ en dan voel jij je ook beter. :slightly_smiling_face:

Je moet jezelf niet met anderen gaan vergelijken meid, daar wordt je alleen maar doodongelukkig van. Iedereen heeft iets eigens wat leuk is. Er zijn waarschijnlijk ook wel meiden die jaloers zijn op jou, al denk je misschien van niet. Wees blij met jezelf, met wie bent. Dan straal je dat ook uit en dat maakt je veel leuker!
Verder hetzelfde wat hier al gezegd is, plaats anders is een foto? (:

Volgens mij ben jij helemaal niet lelijker dan je vriendin, alleen denk je dat -oeh, dat klonk gemener dan ik bedoel!^^- Mensen vergelijken zich altijd met andere mensen -en zien altijd iets moois aan een ander dat ze zelf niet hebben.
Zelverzekerdheid is inderdaad al een punt dat mensen aantrekt, ook gelukkig zijn met wat je hebt helpt al een heel stuk, dan ga je meer glimlachen en straal je iets uit, zeg maar.
Ik ben ook klein van stuk en ik haatte het, maar het geeft ook wel weer iets schattigs over je heen, toch? Da’s best positief. Alles gewoon positiever bekijken helpt echt! -en het is moeilijk, om in één keer om te switchen, dat weet ik.
Mensen die glimlachen zijn toch ook altijd leuk? Ik weet zeker dat je leuker bent dan je zelf denkt ;]

Jawel ze is wel zelfverzekerd, ze weet waarschijnlijk wel dat ze slank is maar vind het gewoon leuk om bevestiging/aandacht te krijgen.
En ik zou juist niet zeggen dat je jaloers bent want dan haal je jezelf alleen maar naar beneden vind ik eigenlijk.

Als iemand bevestiging nodig heeft, krijg ik de neiging om het tegenovergestelde te zeggen. Soms doe ik 't ook.