"Ik ben inmiddels overleden"

^Nouja het zou niet bepaald passend zijn als iemand met een big smile op zo’n poster zou staan.

Ik snap best dat het de aandacht trekt. Maar aandacht waarvoor? Ik heb pas nu ik deze foto heb gezien gemerkt dat het om ALS gaat, anders let je alleen maar op dat ‘ik ben inmiddels overleden’.

Wat denk je nou? Die mensen gaan dood aan een ziekte, dan gaan ze echt niet lachend op de foto staan. Ze zien er levenloos uit omdat ze levenloos zijn.

Dat ja. Het werkt.

Ja dat is toch een eng idee als je daar een paar keer per dag langs loopt en die mensen zijn al overleden. Als het dan ook nog eens zo’n nare foto is :S

Ik vind het een hele heftige reclame. Net zoals die reclame waarin je een jongen ziet die een bepaald nummer zoekt. En dan blijkt na een tijdje dat hij muziek zoekt voor een begrafenis. Daar heb ik echt nog een tijdje last van.

Het was trouwens bij DWDD, de mensen zijn inderdaad echt overleden. Je zal je eigen reclame nooit zien.

Ah dat is nog veel heftiger dan een advertentie poster! Het zet je sowieso wel even stil. Het geeft alleen een rotgevoel.

Wat denk jij, dat hij met een big smile op de foto gaat staan, met de tekst eronder ‘ik ben inmiddels overleden’.

dat is toch ook juist de bedoeling? dat het mensen wakker schudt.

Stel je aan zeg. Sta juist stil bij deze mensen (en hun nabestaanden) die aan deze ziekte zijn overleden en toch op deze manier anderen willen bewustmaken van deze ziekte.

Ik vind het een hele mooie reclame! Het is gewoon de realiteit en als dit je een angstig gevoel geeft dan weet je tenminste écht waar je mee te maken kan hebben.

^Idd! @Kloot

Die vind ik zo zielig he :’(. Ik vind die andere nog erger. Dan is een man in een kast kleding aan het zoeken, en dan komt er een tienermeisje binnen. Die man vraagt dan “weet jij nog wat mama’s lievelingsjurk was”?

Maar weer oven OT: Ik vind dat de posters niet erg duidelijk maken waar de reclame nou voor is.

Ik moest hier om lachen OT: Ik vind het goede reclame, het schud mensen wakker. Het kan wel als naar ervaren worden, maar je vergeet het tenminste niet.

Oh zou jij het fijn vinden als een overleden bekende van je zo overal zou hangen? Lijkt me niet. Dat jij hier nou niks om geeft als je dit ziet, betekend niet dat dit bij iedereen zo is. Bij sommige is dit een naar gevoel om dit een paar keer per dag te moeten zien.

Ik heb nog nooit zo’n poster gezien, maar nu ik het zie is het wel heel heftig, het idee dat die mensen inmiddels zijn overleden en er nu gewoon niet meer zijn… Lijkt me voor die familie ook best wel confronterend, als je je geliefde elke dag zo groot op een poster ziet.

@helloooobaby, ze zegt toch helemaal niet dat ze er niks om geeft? Het is voor iedereen een naar gevoel, maar het is wel efficiënter. Met als doel dat mensen geld geven, er geen mensen meer overlijden aan de ziekte/de ziekte dragelijker maken en dit soort posters in de toekomst niet meer nodig zijn.
Ook neem ik aan dat de nabestaanden met deze posters akkoord zijn gegaan.

Ja dat kan ik lezen, maar wat is dat? Daar heb ik nog nooit van gehoord namelijk, als ze dat er bij zouden zetten?

Misschien is het zo geregeld dat in de omgeving van de nabestaanden de poster van hun geliefde niet hangt, maar alleen in een ander deel van het land?

@Spazzolino, heb ik dan gezegd dat ik niet begrijp waarom deze reclame is? Tuurlijk begrijp ik dat mensen dan geld gaan geven zodat het nog niet te laat is, en mensen bewuster maakt. Maar dat neemt niet weg dat het naar is om zulke posters overal te zien hangen?