"Ik ben inmiddels overleden"

http://img838.imageshack.us/img838/6118/reclamev.png

Uploaded with ImageShack.us
Deze reclame hangt op heel veel plekken, op treinstations, bushokjes, schiphol etc.
Persoonlijk vind ik het een heel naar idee dat die mensen dus al overleden zijn en zo groot op stations hangen enzo… wat vinden jullie hier nou van?

Geeft me een rotgevoel, maar trekt wel de aandacht inderdaad. Ik ben blij dat ik er niet langs hoef iedere dag.

Ik vraag me sterk af of die mensen ècht overleden zijn.

Ik weet niet, het is inderdaad een beetje extreem, maar zo blijft het wel hangen bij de mensen, en dat is uiteindelijk toch het doel van reclame.

Ik denk het wel, anders is het voor die mensen zelf ook een beetje vreemd lijkt mij…

Ja ik heb het net opgezocht, die mensen met die ziekte zijn gevraagd of ze in deze campagne wilden als ze overleden waren… om mensen wakker te schudden dat het ook te laat kan zijn.

Volgens mij zijn die mensen niet echt overleden hoor

De boodschap is meer van: Ik leefde nog toen deze poster werd gemaakt, maar nu jij dit leest, ben ik overleden…

Ik vind het ook hele nare posters, van mij ook niet nodig.

Ja, deze zag ik laatst bij de trein hangen voordat ik uit ging. Wel echt een beetje extreem, maar precies zoals OrdinaryPeople zegt, zo blijft het wel bij mensen hangen. En ik twijfel er inderdaad aan of die mensen echt overleden zijn.

^ Oh ik lees nu de post boven me, eng idee…

Maar alsnog nare posters, ik word er niet echt wakker van, want weet nogsteeds niet precies over welke ziekte het gaat =x

Kort nadat bij hem de diagnose was gesteld, werd hij benaderd door de stichting ALS met de vraag of hij wilde meedoen aan een confronterende campagne. Onlangs overleden patiënten richten zich daarin rechtstreeks tot het publiek met de boodschap: ‘Wij leven niet meer maar de huidige en toekomstige patiënten hebben uw hulp hard nodig.’ Pim overlegde uitvoerig met zijn vrouw Johanna en stemde toe.

inderdaad. maar ik weet niet of die mensen wel écht overleden zijn…

Fijn voor de dierbaren…

^ dit stond erbij

ze zijn echt overleden aan die ziekte en hebben bij leven ingestemd om , als ze eenmaal overleden waren , dat hun foto gebruikt mag worden voor de campagne
dit was bij de wereld draait door een paar weken geleden.

Het trekt de aandacht maar wel op een rot manier. Ik voel me er in elk geval niet fijn bij als ik zo’n poster zie, wat 5 x per dag is ofzo. En eerlijk gezegd haal ik uit die poster nog niet waar het precies over gaat? Ja iemand die ziek is en is overleden, maar waaraan?

Er was zo’n reclame op tv inderdaad. Zo’n vrouw die vertelt over de ziekte en die dan oproept om te geven. Aan het eind van het filmpje zegt ze dan, ‘voor mij hoeft het niet meer want ik ben al overleden.’ Er wordt denk ik wel meer aandacht voor de ziekte verkregen door deze manier van reclame. Persoonlijk vind ik het wel een beetje naar.

Ik zag die poster ook ergens (vluchtig). Schrok er wel een beetje van ofzo en vond het een beetje raar want dacht dat het gewoon iemand was die nog steeds leeft. Wel heftig dan. :S

Aan ALS.

idd ook niet echt lekker voor de nabestaanden

Blijkbaar zet het de mens alleen maar op zo’n extreme manier als deze aan het denken. Als ze het anders hadden aangepakt had niemand er naar omgekeken.