Ik ben in de war....

Ja ik ben nu denk ik zo 2 maanden verliefd op een jongen uit mijn klas. Maar wij praten zeg maar niet zo veel met elkaar. En tja flirten of gewoon praten daar wordt ik zo ongemakkelijk van. Maar volgens mij vind hij mij wel aardig, zo’n gevoel heb ik. Hij zit soms voor of achter mij en dat is best leuk. Ook maakt hij wel eens een grappige opmerking over iets wat ik weer eens zo snugger heb gezegt bijv. Dat iets een kast is. En nu gaat het de hele tijd ohh daar heb je de kast weer. En das zo leuk. Maar hoe kom ik nu in contact met hem, zonder dat hij er al iets van denkt. Als ik een sms stuur ben ik bang voor klasgenoten. Maar tell me.

Hoezo ben je bang voor klasgenoten als je hem sms’t? Ik zou naast hem gaan zitten in de klas en dan gesprekjes met aan gaan.

Je kan hem denk ik best een smsje sturen! Hij gaat het vast niet gelijk aan de hele klas vertellen. En zowel, wat dan nog? Een smsje bedenkt niet gelijk iets. :slightly_smiling_face:

Gewoon meer met hem gaan praten (:

Maar het zit anders. Ik heb kinderen al vanaf groep 1 in mijn klas zitten en tja die kennen mij van dat ik niet veel met jongens of iets om ging en dan ineens naast hem gaan zitten, wat zal hij wel niet denken, en btw wij hebben vaste plekken…

srry maar ik ben heel verlegen

ik denk als je niks doet, er ook niks gebeurt… een sms’je sturen of er voor zorgen dat je een verslag samen met hem moet maken. Waarschijnlijk moet je toch over je verlegenheid een stappen…

Kun je niet met je vriendinnen (of in je eentje) in de pauze bij hem gaan zitten en een praatje maken?

Dat weet ik niet, bij de meisjes uit de klas zit ik ook niet, dat komt grotendeels door een vriendin van mij, die telkens een reden bedenkt om het te vermijden. Maar ja met haar bij hem gaan zitten wordt echt niets. En verslag met hem maken, tja mijn vriendin gaat er altijd al vanuit dat ik het met haar doe. En tja, ik kan niet goed met haar samenwerken, maar alleen doen wordt hem ook niet. En hij doet altijd al met zijn vrienden…

Als je graag in contact met hem wil komen moet je er ook wat voor over hebben. Misschien moet je aan je vriendin vertellen dat je hem wel ziet zitten. Dan kan je ook vragen of ze het rot vindt als je een keer met hem een verslag maakt. Het lijkt mij dat een vriendin je zoiets gunt en dat zij het voor een keertje heus wel met iemand anders wil maken.

Contact opbouwen kan geen kwaad, misschien dat hij daarna ja zegt als je vraagt of hij een keer een verslag met je wil maken, ook al doet hij dat meestal met zijn vrienden.

Ze weet wel dat ik iemand leuk vind, maar niet wie.
Hoe kan ik het beste beginnen?, kijk hij zegt vaak bij duits tegen mij: ooh daar heb je de kast weer…
Kan ik een keer zeggen dat ik net iets eerder ben ze maar met dat zeggen ofzoiets.

Ten eerste, misschien is het verstandig als je dan aan haar gaat vertellen wie je leuk vindt. Zo kan zij ook wat meer begrip tonen, vooral omdat hij bij je in de klas zit.
En met hem, probeer je angst te overwinnen en vraag eens of hij het leuk vindt om met jou zo’n verslag te maken. Dit hoef je niet in de les te doen. Als jij van tevoren al weet dat je binnenkort een verslag moet maken, kan je het hem in de pauze vragen of ergens anders waar jij hem tegenkomt?

Dan moet je hem op een andere manier benaderen.
Je kan een briefje in zijn kluis doen, een sms sturen en daarbij zetten dat het tussen jullie kan blijven.

gewoon even verstand op 0 en ga ervoor :wink: