Ik ben in de war! Wat zouden jullie doen?

Hee ladies!

Korte versie:
Ik vond jongen heel leuk, oogcontact op school. Toen in dronken bui bij festival veel gezoend. Erna liet hij 1 week niks horen. Erna op school opeens wel interesse en begon tegen me te praten op whatsapp. Toen begon hij me steeds leuker te vinden, maar aangezien ik weet dat hij een flirt is die opeens heel kortaf kan doen als een meisje hem leuk dreigt te vinden, durf ik het niet echt aan. Dus heb ik hem half ‘afgewezen’ op whatsapp en hem na 4 gesprekken genegeerd en bot gedaan. Hij vond dit heel kut. Maar eigenlijk vind ik hem wel leuk. Maar ik ben een gek meisje dat geen zelfvertrouwen heeft, een halve fobie heeft voor relaties en zich nergens meer op kan concentreren als er een jongen op haar pad komt (kan alleen nog over hem piekeren, school wordt dan verwaarloosd).

Uitgebreide versie:
Ik zal het proberen kort te houden. Er is dus een jongen bij mij op school, en een aantal maanden geleden kreeg ik een crush op hem. Hij is 18 en ik ben 17. Hij zit een jaar boven me. Die crush werd steeds heviger, echt heel debiel eigenlijk, want ik had maar twee keer of zo kort met hem gepraat op een feestje. Ik kende hem dus niet echt, maar ik kende wel zo ongeveer z’n persoonlijkheid, aangezien hij goed bevriend is met een vriend van me uit m’n klas. Ik had op de een of andere manier het gevoel dat hij me ook wel zag zitten, hij zocht oogcontact en shit blabla. In ieder geval, een keer bij een groot evenement dat twee dagen duurde, waren we allebei heel erg dronken, en hebben we heel hevig met elkaar gezoend. Hierna vond ik hem nóg leuker, maar hij deed een beetje tegenstrijdig. Ik kon de dag erna niet helemaal peilen wat hij nou precies van me vond.
Oké, hierna liet hij iets van 9 dagen of zo niks meer van zich horen, geen facebook, geen nummer, geen snapchat, niks. Dus ik verdrietig. Toen begon school weer en zag ik hem weer op school. De eerste dag begroette hij me niet eens, maar gedurende de eerste week na school begon hij weer een beetje interesse te tonen en ging zijn vriend uit mijn klas ook heel opvallend doen tegen me. 4 weken na het evenement begon hij in een dronken bui plotseling tegen me te praten op whatsapp. Ik deed droog terug en pestte 'm nogal, maar hij is zo’n type die dat wel leuk en uitdagend vindt. Twee dagen erna begon hij weer tegen me te praten met een smoes en hadden we een heel grappig gesprek. Op school deed hij daarna heel enthousiast tegen me en merkte ik dat hij me echt extremely in de gaten hield en met z’n vrienden veel over me praatte. Begon hij weer tegen me te praten op whatsapp, maar ik deed heel erg bot terug. Reden hiervoor? Ik weet van hem dat hij een enorme flirt is, en het leuk vindt om meisjes, die hij verder niet leuk vindt, uit te lokken. Had overigens niet het gevoel dat hij dit bij mij deed.
Ik merkte dat hij het echt héél kut vond dat ik zo reageerde, vooral omdat hij waarschijnlijk dacht dat ik hem sowieso helemaal leuk vond enzo. Hij probeerde opnieuw een gesprek en ik merkte dat hij best radeloos was, hij wist echt niet hoe hij me moest aanpakken en was toch wel gekwetst.

Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ja, ik vind hem leuk. Maar ik weet niet, ik durf de confrontatie niet echt. Ik vind die rare flirtheid van 'm gewoon irritant en niet kunnen. Ook ben ik bang dat ik straks ook een van die meisjes wordt en hij me weer pijn gaat doen. Daarnaast heb ik ook gewoon bindingsangst en kan ik dat mentaal niet goed aan, bezig zijn met iemand en laten zien dat je elkaar leuk vindt. Ik kan me dan echt nergens anders meer op concentreren en zit de hele dag te piekeren.

Sorry voor dit zeikverhaal, maar wilde gewoon écht even m’n ei kwijt. Wat zouden jullie in zo’n situatie doen? En zijn er meiden die ook te maken hebben met deze bindingsangst/piekeren?

Alvast bedankt!

Wat JIJ wilt, kan je alleen zelf achter komen. Probeer te bedenken wat je hart voelt :wink:

Wat Dansertje zegt. Volg je gevoel, want alleen jij weet wat je wil. Als je gevoel zegt dat je hem niet helemaal geweldig vindt, dan moet je het niet doen…

Wat ik zou doen:

Ik zou hem gewoon een keer op date vragen. Dan kan je kijken of het ook leuk is zonder whatsapp en drank.
Mocht het niks worden, dan weet je waar je aan toe bent. Mocht het wel iets worden, dan kan je het een kans geven! Maar dit is beter dan bijvoorbeeld nog 6 maanden verliefd op hem te zijn, terwijl je constant in onzekerheid zit.

Ik heb geen last van bindingsangst, maar ik heb juist wel altijd super erge verlatingsangst. Dat het gewoon zomaar voorbij kan zijn zonder reden.

Uppieee

Eigenlijk wat je zou moeten doen is het gewoon allemaal over je heen laten komen, kijk maar wat het wordt. Je vind hem duidelijk leuk dus waarom zou je de kans niet nemen? Als het niks wordt dan wordt het niks en is het klaar, maar als het wel iets wordt dan weet je dat je de goede keuze hebt gemaakt.

Bedankt voor de reacties!
Paracytamol: Ja klopt, daarom doe ik mede ook zo bot op whatsapp. Ik vind het echt heel ongemakkelijk als ik dan ineens in het echt normaal moet functioneren na alles wat ik dan op m’n gemakje op whatsapp heb gezegd haha.
Unknown: Jullie hebben beiden gelijk dat ik het inderdaad kan proberen. Maar dan heb ik 't weer over die vervelende onzekerheid :frowning_face: Ik zit er de hele tijd mee, kan me nergens op concentreren, weet niet wat ik voel en denk, het houdt me dan echt constant bezig.

Je kan het altijd proberen…

Ga eens met hem een koffie drinken, en kijk hoe het loopt. Geen dronken bui op een feestje, geen stomme Whatsapp gesprekken, gewoon jullie twee samen bij een kop koffie, en wees gewoon eerlijk jezelf. Ik denk dat je er vrij snel achter komt of je echt iets voor hem voelt, en of hij ook iets voor jou voelt.

Gewoon doen, stop met piekeren. En als het niks is, dan weet je het ook en kan je hem vergeten. En stop met Whatsapp, dat maakt het alleen maar erger.

Veel succes :slightly_smiling_face:

Ah thanksss haha! Nu ben je al de 2e die zegt dat ik gewoon een keer met hem moet afspreken haha. denk dat jullie ook wel gelijk hebben. Nu nog de moed ervoor oprapen…
Maar het doet me al goed dat je me even een schop onder m’n kont geeft haha!

Jaja doe dat nou maar gewoon! En laat hier even weten hoe het afgelopen is :slightly_smiling_face: