Ik ben het spuugzat.

Een soort van vriendin die mij de hele tijd de grond in trapt maakt mij onzeker om zichzelf beter te voelen omdat ze zelf hartstikke onzeker is. Ik zou er wel wat van willen zeggen en boos of kattig terug doen, maar als we ruzie hebben dan trekt ze altijd mijn andere vriendinnen naar haar toe en heb ik niemand. Wat moet ik doen? Ik ben er echt klaar mee. Ik ben altijd haar uitlaatklep. Ze moet normaal leren omgaan met mensen. Maar hoe zeg ik dat zonder ruzie? Ja normaal praten maar ik denk niet dat ze daar naar luistert… :bored:

Help me alsjeblieft! x

Negatieve dingen negeren en alleen maar luisteren. Ene oor in, andere oor uit. Dat heeft ze gauw genoeg door.

Maakt denk ik niet uit hoe je het zegt, met iemand die zo’n persoonlijkheid heeft schiet zoiets altijd in het verkeerde keelgat.

Er niks van aantrekken is wel de beste oplossing maar ik doe dat dan niet altijd. Ik trek het me dan juist aan omdat ze weet dat ik erg onzeker ben.

Spuugzat moet aan elkaar. Anders ben je het spuug zelf zat.

Ooh haha okee

Als iemand zich zo tegen mij gedraagd zou ik die persoon blokken uit mn leven.

Misschien kan je er een keer met die andere vriendinnen over praten en kunnen zij je helpen? Of met die vriendin zelf?

Tjaa, als er echt niets anders opzit zou het wel moeten… :cold_sweat:

ik zou meer reageren in de trend van: ‘Ja ik kan ook van alles over jouw zeggen maar dat doen echte vriendinnen niet, Toch?’ :face_with_raised_eyebrow: :confounded:

praat hierover met je vriendinnen zodat ze van je situatie afweten.

Geef het eerst een kans om er met haar over te praten meid! Voor hetzelfde geld wil dat wel helpen, het is eng en niet gemakkelijk, maar het is wel het beste om als eerste een kans te geven, voor jou, je zelfvertrouwen zal groeien! Maar ook voor haar.
Mocht nou werkelijk blijken dat ze niet luistert,dan zou ik ook met de andere vriendinnen erover praten, wellicht ervaren ze exact hetzelfde als jij en durven ze het ook niet met haar te bespreken of er tegenin te gaan.
Als ik het zo hoor is ze een zeer dominant persoon dus is het ook wel begrijpelijk dat de andere meiden dan ook om haar heen blijven hangen.

Maar ik denk dat iemand met zo’n karakter zich dat persoonlijk aantrekt, en daar komt ruzie van.

Ik zou erover met je andere vriendinnen praten. En als ze je een keer beledigd, of daarvoor al, rustig zeggen dat je het niet fijn vind dat ze zoiets zegt, succes ermee!