''Ik ben het huis uit gezet.''

Hello ladies, my first topic :blush:

Ik ben bijna een jaar geleden op mijn 16de door mijn moeder het huis uit gezet. Ze heeft letterlijk mijn spullen ingepakt, die bij de buuren gezet zodat ik het daar kon ophalen en alle sloten vervangen zodat ik er niet meer in kon. Er was al veel gaande tussen mij en mijn moeder, maar het moment dat ik op straat stond was niet het moment dat ik verwachte dat ze deze actie zou ondernemen. Mijn vader hielp mij niet, zoals altijd (me ouders zijn sinds ik 8 ben gescheiden) maar gelukkig werd ik snel opgepikt door de moeder van mijn beste vriend. Inmiddels zijn er wat rechtzaken geweest en heeft me moeder me geprobeerd in een inrichting te krijgen wat haar niet gelukt is. Nu woon ik bij mijn beste vriend/vriendje en zijn moeder. We krijgen financieel geen ondersteuning van me moeder en amper van me vader. Het is al heel wat dat hun mij in huis hebben genomen, ik ben ze eeuwig dankbaar… maar ik voel me elke dag schuldig omdat ze het hier ook niet breed hebben qua geld. Ik schaam me rot voor mijn familie… binnen kort komt er weer een rechtzaak, geen idee waar hij over gaat.

De reden dat ik dit topic start… zijn er meiden die dit herkennen? die ook het huis uit gezet zijn? die zich ook geen raad weten met hun ouders? Mensen om me heen zeggen namelijk dat ik het maar los moet laten omdat ik er veel om gehuild heb en woede aanvallen heb erdoor (heel vervelend voor de mensen om me heen). Maar het lukt me niet en ik voel me vaak alleen & onbegrepen. Ik voel me trouwens wel erg thuis hier, voor 't eerst. Je kan hier je verhaal kwijt als je wilt! (:

Lots of love
Diana.

veel sterkte meis

Woow, dat is wel heftig. Heel veel sterkte.

Ik ben ook op mijn 18de door mijn vader het huis uitgezet, maar op een andere manier dat wel. Ik had een x aantal weken de tijd gekregen om een appartementje te zoeken en ik word financieel ondersteund door mijn vader. Voor de mensen om mij heen leek het gewoon alsof ik uit eigen beweging het huis uit ben gegaan, nadat ik spontaan had besloten om op mezelf te gaan wonen.

wow heftig zeg. veel sterkte met de situatie.

Ik ben zo’n 3/4 jaar geleden ook uit huis gezet door mijn moeder, ze had al mijn spullen ingepakt en me zo bij me vader op de stoep gepleurd, dit omdat ze een nieuwe vriend had die binnen 1 maand bij ons woonde en ik het niet vertrouwde, wat achter ook zo bleek te zijn =)

Mijn vader zit ernstig in de schulden en we hebben het heel moeilijk, ook geeft mijn moeder ons inderdaad geen enkele financiele ondersteuning.
Wel ben ik blij dat ik teminste nog bij mijn vader terecht kan, en ik doe ook soms nog wel wat leuks met mijn moeder, dus ik kan me niet helemaal in jouw situatie plaatsen.

Lijkt me heel rot als het allemaal zo erg is! Sterkte met de rechtzaak!

Wow heftig!
heel veel sterkte en succes! xx

Dat is heel wat! Ik hoop voor je dat jullie krijgen waar jullie recht op hebben! En wat ontzettend vriendelijk (dat woord lijkt niet juist maar ik kan momenteel op geen gepaster woord komen :’)) van je vriend en zijn moeder!

Wat heftig! Wel fijn dat je nu wel een familie hebt gevonden waar je je fijn bij voelt! Heel veel sterkte. Misschien kwa dat geld enzo kan je een bijbaantje vinden en soms wat betalen?

Wauw, wat heftig. Soms kan ik me gewoon niet bedenken dat een bloed eigen moeder dat zou doen. Ik ben nooit het huis uitgezet, maar wel heeft mijn vader het contact min of meer verbroken waardoor ik hem nu al haast 3/4 jaar niet meer heb gezien of gesproken. Hiervoor heb ik ook echt therapie gekregen, omdat dit zo’n impact heeft op je dagelijkse leven.

Herken mij hier erg in. Woon nu ook bij mijn vriend en zijn ouders en geen contact meer met mijn ouders. Ben ze ook erg dankbaar, voel mij hier echt thuis.

Veel sterkte met de rechtzaak!

Ik was 6 en woonde bij mijn moeder en haar nieuwe vriend. Toen heeft mijn moeder ook mij bij mijn vader op de stoep gezet. En het gekke is dat ze nu 2 kinderen heeft gekregen en ik heb al die tijd geen contact met haar…

Dankjewel iedereen <3

@ Liz
Mijn moeder kreeg ook een nieuwe vriend, halfjaar voordat ze me het huis uitzette. Eigenlijk ging het een stuk beter tussen ons totdat hij kwam. Ik vertrouwde hem ook niet helemaal maar gaf hem wel een kans. Uiteindelijk bemoeide hij zich de hele tijd met mij en mijn problemen, wat erg irritant was. Daardoor vermeed ik die man zoveel mogelijk en ik denk dat me moeder dat niet op prijs stelde. Ze heeft gezegd dat de reden van me uit huis plaatsing was omdat ik onhandelbaar was, maar ik geloof dat niet aangezien ik voor de rest juist naar haar luisterde. Voordat ik op straat stond hebben we met z’n 3en een gesprek gehad wat uit de hand liep, die man zei dingen over dat ik niet goed was, me vrienden niet goed waren en ik betere hulp nodig had. Uiteindelijk is me moeder nu een heel ander persoon door die man, ik herken der bijna niet meer terug.

Jij ook heel veel sterkte bij je vader! Fijn dat er mensen zijn die het herkennen ^^

Ik ben er al een tijdje naar opzoek en als het goed is heb ik ook iets gevonden, bij een kapsalon. Maar ik moet nog worden terug gebeld. *duimduim*

Wel jong zeg o: lijkt me inderdaad wel gek om dat te weten maar geen contact te hebben. Wil je dat zelf ook niet of is het echt alleen vanuit je moeders kant dat er geen contact is?

Jeetje wat vreselijk zeg… ik kan me dat echt niet voorstellen.
Ik vind het knap hoe je er over praat en vind je een sterke dame!
Sterke in ieder geval.

Naja, ik weet het niet. Of ik mezelf er pijn mee doe :frowning_face:
Ik hoor nu ook niks meer van haar.
Maja de band was nooit echt goed geloof ik.
Mijn vader en moeder waren een keer op school voor mij. Toen liep ik met een grote boog om mijn moeder heen naar mijn vader. Dat was voor mijn zesde.

@Silvercloud
Awh snap ik, misschien is de confrontatie met haar wel te heftig idd. Hoe oud ben je nu?

Nu, 23. Maar ik denk ook niet dat ze zelf wil…
Of het is gemakzucht of toch ergens angst.

Jij ook nog heel veel succes met alles!