ik ben heel laf?

geen idee of er al een topic over is.

Oke, even een verhaal wat ik graag kwijt wil, maybe dat jullie advies hebben?
ik ben een meisje van 16, wordt altijd 12/13/14 geschat (vanwege mijn lengte)
meestal als iemand ruzie met mij zoekt, dan wordt ik echt heel snel bang,
bang dat ze me gaan slaan denk ik. bijvoorbeeld laatst: ik liep buiten, en een meisje
die mij opeens haat blijkbaar schold me uit voor ‘lelijk’ samen met een groepje
jongens, tsja dat ben ik wel gewend, ik luisterde muziek en negeerde het
ze hadden vast ook nog meer scheldwoorden naar me geroepen maar oke.
op dat moment toen ik iets verder was, liep ik snel door, want stel gingen ze me achterna.
en een keertje sprak een meisje die ik ken me aan, omdat ik volgens mensen
haar ‘sl*t’ heb genoemt, stiekem vind ik haar dat ook wel, maar daar gaat het niet om
want ze kwam voor me staan en zei heletijd dat ik haar sl*t moest noemen.
en ik had echt zoiets van ‘mag ik nu weg’? nouja na al dat gezeur van haar
ging ze verder, maar op dat soort moment ben ik echt zo laf en krijg ik soon
spanning gevoel. dit is dus echt iets wat ik aan mezelf wil veranderen, maar hoe?
iemand tips ofzo? of die dat ook heeft? ghihih

ik heb dat ook, zelfs als ik ruzie krijg op forums ben ik doodsbang : P

Ga op een aserviteit??(zelfvertouwen) training, dan durf je gewoon voor je zelf op te komen.
btw zulke types die zo voor je gaan staan zijn zooo zielig

Als mensen merken dat je ‘‘zwak’’ bent gaan ze je meer onderdrukken. Probeer soms wat arrogant te kijken (het helpt, dus het moet wel) zodra ze weer strontvervelend doen.

Uhhh dit is normaal. Ik zou het juist een slecht teken vinden als je tegen een groep mensen in gaat in je eentje (en daarbij als klein persoon zoals ik lees). Of niet denkt aan wat er gebeurd als zo’n gefreakte trut achter je aan blijft lopen. Dan heb je geen verstand.

laat zien dat je er mag zijn, en dat je zeker bent van jezelf.
tuurlijk jij bent op zo’n moment onzeker,
maar wanneer je dat laat zien gaan zij er misbruik van maken!

is normaal!
maar niet proberen te merken…
heb ik ook gehad dat ze voor me stonden en zeiden:
wat noem je haar hoer,
zeg het nog een keer dan kan ik je slaan
toen had ik mn moeder gebeld,
dus die kon alles horen,
is gelukkig goed afgelopen

^This is so true! Dit is goed advies, probeer dit na te leven. Want dit helpt echt.

ah dankje, het is inderdaad wel zo. arrogant kijken, heb ik toen met dat ene meisje ook wel gedaan
toen zei ze ; je hoeft niet zo arrogant te kijken, wordje nog lelijker van.
juist, maar ik haat dat spanning gevoel zo. hihi ;$

Nooit laten merken dat je bang bent. Gewoon je mannetje staan. Wat kan ze je aandoen? Heel weinig.

Laf zou ik het niet noemen :stuck_out_tongue: Voel je geen kwaadheid in plaats van spanning ?

nee, eigenlijk niet echt kwaadheid, meer kwaad op mezelf dat ik zo laf ben,
en eerst boeide het me niet als iemand me lelijk noemde, maar toen voelde
ik het wel even zegmaar. ik ben een beetje mening loos geworden denk ik
omdat ik snel bang wordt voor mensen, dus zeg ik niet teveel wat ik denk.
maar het probleem is ook, ik kom meestal zulke personen tegen als ik alleen ben
en hun met meer… als ze alleen zijn zien ze me niet, of ze kijken gewoon arrogant.

ik was in de 1e ook zo hoor. dat ik daardoor heel gespannen werd als er zo’n groepje voor me kwam staan. in de 2e een keer flink gevecht gehad en sindsdien ben ik echt te hard. iemand hoeft maar iets te zeggen over me en ik sla erop. kheb geleerd voor mezelf op te komen en dat moet jij ook doen anders blijven ze achter je aan komen. borst vooruit, arrogant hoofd trekken en doorlopen. je zal zien dat ze echt minder snel naar je toe komen dan wanneer je je heel bang voordoet.

wat me wel opvalt trouwens is dat die soort mensen altijd met een groepje komen, en als ze alleen zijn doen ze niks.

Nou je moet je sowieso niet kwetsbaar opstellen :wink: Gewoon lekker laten lullen en negeren. Als ze door blijven gaan moet je gewoon een goeie opmerking terug geven. Eentje waar ze dan niks meer op terug kunnen zeggen en dus uitgelult zijn :stuck_out_tongue:

Mij hebben ze nooit aan durven spreken puur omdat ik altijd een kwaadaardige blik opzette naar die mensen, en omdat ze weten dat ik niet voor de poes ben XD Dus gewoon zelfverzekerd erbij lopen. Rechtop en als je van zulke vervelende mensen ziet een arrogante kwade blik opzetten :wink:

zo zou ik dus ook willen worden ja, ik denk soms ook welles, maybe moet ik eens
een keer vechten, maar dan verlies ik toch. en als ik iemand voor me heb staan
weet ik ook nooit iets te zeggen, als schooljaar begint, en iemand trek zn bek open
ga ik wel proberen diegene te slaan haha, meestal zijn het jongens namelijk die stoer doen op mijn school, dus dat is wel makkelijker.
ja wat raar dat ze altijd álleen komen, ik snap dat dus niet. dan is het logies
dat de ander niet veel durft.

Ik ben ook geen held in zo’n dingen hoor, gwn kalm blijven en dan zoiets zeggen van; ‘heb ik gezegd dat je tegen me mocht praten?’ of ‘ga eens ergens anders hysterisch doen’. En ja dan kappen ze wel, maar diep vanbinnen doe ik het ook in mijn broek hoor : D

Haha : D vond ik wel grappig

Ja idd. En vooral niks zeggen, wel recht in diegene z’n ogen kijken. Vervolgens er langs lopen en níet meer kijken.

shit, heb ik mezelf geciteerd ipv gewijzigd.

@GoldenHappiness; ha kijk zulke dingen zeggen vind ik dus moeilijk, aangezien er dan misschien klappen vallen,

@Sleipnir

oewh yeah dat lijkt best gevaarlijk, als ik nou de blik van mijn broer had
waren ze doodsbang, maja ik kijk nou eenmaal normaal ofzo, ik ga eens kijken
wat ze dan doen / zeggen als ik zo voorbij loop :astonished: