Nadat ik mijn verhaal een paar weken geleden in het wwjneek heb gedumpt was ik op zich erg gerustgesteld. Tot gisteren…
Na mijn examens was het idee om in plaats van door te stromen naar de Havo naar het mbo te gaan.
Nu ben ik dus gisteren naar mijn ‘toekomstige ROC’ gegaan met wat vrienden en ik zag eigenlijk alleen maar groepjes. Het waren echt van die swag-ik-kijk-jou-vies-aan-want-jij-hebt-geen-lv-tas studenten. Ik voelde mij niet echt op mijn gemak en ik zag ook dat mijn vrienden er ook niet zo heel enthousiast over waren. Nu is natuurlijk dat niet echt het probleem, want je kunt niet altijd afgaan op iemands uiterlijk. Het is gewoon zo dat er zoveel groepjes waren en het leek echt helemaal niet alsof iedereen met elkaar omging. Iets wat ik niet gewend ben, omdat dat op mijn school wel heel anders gaat. Ik weet niet het geeft mij toch het gevoel alsof ik mijn plaats daar niet zal kunnen vinden. Ik voelde mij bijna geïntimideerd door al die groepjes. Dit komt doordat ik echt niet vast wil zitten aan een groepje vrienden, maar met best veel mensen wil omgaan. Alleen leken deze groepjes helemaal niet open te staan voor ‘nieuwelingen’ .
Even ter informatie : dit was geen open dag o.i.d, ik en mijn vrienden waren er alleen voor een project voor school.
In ieder geval, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Hoe was jullie eerste indruk op een ROC of een hogeschool? En vallen die groepjes eigenlijk wel mee?