Ik ben er klaar voor.

Ik heb een heel lief vriendje, we zijn allebei al wel klaar voor seks. Maar ik ben pas 14 (hij is 16), moet ik nog wachten terwijl ik er eigenlijk al klaar voor ben? Of is het niet erg dat ik pas 14 ben?

Doe waar je je goed bij voelt en ga toch nog maar even na of je er ECHT klaar voor bent.

Ik weet zeker dat ik er klaar voor ben, ik heb hier al heel lang over na gedacht. Dus dat ik er klaar voor ben weet ik ECHT zeker haha :slightly_smiling_face:

Als je van jezelf vindt dat je er klaar voor bent, waarom vraag je het dan?

Omdat ik niet weet of ik te jong ben of niet. En ik graag jullie mening wil weten.

Ik vind zelf dat je te jong bent

Zo te lezen twijfel je. Bij twijfel niet doen. Ik vind je inderdaad ook nog wel jong.

Ik vind veertien persoonlijk zeer erg jong.

Ben je al verder gegaan dan zoenen? En ik denk ook dat je twijfelt. Leeftijd zou nammelijk niks uit moet maken maar dat doet het bij jou scheinbaar wel. Dus ik zeg niet doen

Het feit dat je aan ons toestemming gaat vragen laat iedere vezel in mijn lichaam “NEE!” schreeuwen. Je twijfelt nog en bij twijfel altijd nee.

Inderdaad, omdat je het vraagt, twijfel je eigenlijk. Doe het dan niet. Je bent pas 14 - waarom zo’n haast!?

Ik ben zeker al wel verder gegaan dan zoenen. Maar nog geen seks. Ik denk idd als ik zo twijfel vanwegen mijn leeftijd dat ik het niet moet doen.

Dan zou ik gewoon nog even wachten. Het gebeurd van zelf wel als de tijd er rijp voor is.

Ja vast wel, ik heb pas twee maanden een relatie met hem dus ik vind het sowieso niet zo’n haast hebben nu al. Bedankt voor je hulp :slightly_smiling_face:

Ben jaloers op je…
Ik moet gwn wachten tot dat ik getrouwd ben en ik weet moet of ik t nog lang volhoud met mijn vriend… we zijn allebei een beetje geestelijk oversekst xd.

MAar als je denkt dat je er klaar voor bent. Gwn lekker doen

Waarom zou je moeten wachten tot het huwelijk als je het nou wilt doen? Dat is je eigen keuze, niemand anders kan die voor je maken. Tenzij je er voor kiest om te wachten voor het huwelijk, maar uit de reactie blijkt dat je dit niet wilt.

in bepaalde culturen heb je niet echt een keuze, maar wordt je gewoon keihard uitgesloten door je familie als je zoiets doet.
Ik weet natuurlijk niet of dat bij haar ook het geval is, maar ik wou maar even zeggen dat het niet altijd makkelijk is om die keuze zelf te maken.

Je kunt ook seks hebben als de rest niet thuis is of als jullie ergens anders zijn dan bij jou/hem thuis.