Het is weer eens zover. M’n vriend loopt me weer doodleuk te negeren, en omdat z’n vader zijn simkaart nog altijd heeft kan ik hem niet bellen. Ook zit hij ivm z’n werk 40 km verderop bij z’n stiefmoeder, dus even langs gaan zit er ook niet in.
Ik ben het echt zo ontzettend zat. Het is de… wat, tiende keer dat hij dit flikt? Elke keer als hij zegt dat het hem spijt en het niet meer doet geloof ik hem weer. En elke keer doet hij het gewoon weer, waardoor ik alleen maar aan mezelf vraag ‘Wat als hij nu wel zelfmoord pleegt?’
Ik dacht elke keer dat het aan z’n bindingsangst en de problemen met z’n ouders en zichzelf lag, misschien aan z’n depressie. Maar dat kan toch niet zo lang door gaan? Het is toch onmogelijk dat ik elke keer weer zeg dat het me pijn doet en hij het gewoon weer flikt?
Mijn conclusie is simpel: hij geeft niet om me.
Ik heb z’n stiefbroer gevraagd of hij kon vragen of m’n vriend z’n telefoon weer kon pakken, maar kreeg geen reactie. Hij las het wel. Die stiefbroer is ook zo’n geval apart… Persoonlijk ken ik hem niet, maar ik heb z’n nummer wel omdat m’n vriend wel eens iets verstuurde met die telefoon. Ik heb echt een rothekel aan die vent, hij zorgde er wel eens eerder voor dat een dergelijke ‘ruzie’ twee dagen later werd opgelost dan nodig. Ook noemt hij m’n vriend gek omdat hij het nog niet met me uit heeft gemaakt.
Daarna zei ik ‘Kan je dan tenminste tegen hem zeggen dat dit z’n laatste kans is?’, en heb het nummer verwijderd, en het gesprek. Anders word ik gek.
Normaal gesproken voel ik me er hartstikke klote over, en moet er best vaak om huilen als ik alleen ben. Dit is nu zo sinds twee dagen, en ik heb er één keer om gehuild. Ik voel me er wel verschrikkelijk onder, ik ben bang hem kwijt te raken, maar ik ben vooral hartstikke boos.
Ik ben er echt over aan het nadenken om het uit te maken, maar aan de andere kant is dat het laatste wat ik wil. Maar sowieso als ik m’n vriend spreek zeg ik dat dit z’n laatste kans was. De eerstvolgende keer dat hij me weer zo behandelt krijgt hij een w’app bericht dat ik klaar met hem ben, en dan interesseert het me niet dat ik dat eigenlijk ‘netjes’ in z’n gezicht moet zeggen. Hij behandelt mij ook niet altijd even netjes.
Ik kan natuurlijk naar z’n huistelefoon daar bellen, maar daar heb ik totaal geen zin in. Hij stikt er maar in. Laat hem maar achter mij aan gaan, denk ik aan de ene kant. Maar, dan krijgt hij ook nooit te horen dat dit z’n laatste kans is.
Die klootzak van een stiefbroer gaat er ook geen moeite voor doen.
Sorry dat alles nogal… grof over komt, maar ik ben echt zo boos en gekwetst en weet ik het allemaal. Ik weet het niet meer, en ik moest het echt kwijt.