Ik ben er klaar mee..

Hoi Allemaal,

Mijn vriend is alles behalve romantisch. Hij vindt het niet nodig om complimenten te geven omdat hij vindt dat ik dat al weet, hij stuurt nooit een lief smsje of iets gewoon omdat ie geen zin heeft en vindt dat ik het al weet. Hij zal nooit zeggen dat hij me mist of dat hij graag bij me wilt zijn. Als ik zeg van ‘ik mis je’ zal hij wel zeggen van ‘ik jou ook’ maar nooit uit zichzelf. En soms zegt ie gewoon tegen me ‘komt goed’ nog niet eens dat hij mij ook mist…
Hij heeft het er nooit moeilijk mee om mij 2/3 dagen te missen lijkt het wel… en daardoor ga ik het idee krijgen alsof hij niet graag bij me is.
Ik wordt het gewoon af en toe zo zat & wil ik gewoon eens een complimentje of horen dat hij mij mist…

Het stomme is, wanneer hij het wel eens een keertje zegt, dat hij me gemist heeft bijvoorbeeld. Vergeef ik hem al die keren dat hij het niet zegt. En ik wil dit niet… Ik wil gewoon eens vaker horen dat hij echt om me geeft.

Ik heb het er wel eens met hem over gehad, en dan ongeveer een maand doet hij echt zijn best & daarna is het weer helemaal over.
Wat moet ik hier nou mee :frowning_face:?

Tsja, misschien houd hij wel heel veel van je, maar is hij gewoon niet zo. Ik snap dat je het heel graag wilt horen, tuurlijk. Maar hij moet het niet gaan forceren, want anders klinkt het niet echt en dan vind je het ook niet leuk.

Hm lastig is dat, maar dat is zijn karakter nu eenmaal. Ik zou het een enorme afknapper vinden als mijn vriend zo was. Een vriend is er om je liefde te geven.

Ik vind het daarom ook zo lastig… Het is nu eenmaal zijn karakter maarja ik vind het wel heel erg jammer… En voel me er vaak zat rot over…

Ja, ik had gezegd dat hij wel eens wat meer mocht vertellen wat hij voor mij voelt. En dat ging toen echt goed. Maar nu is hij weer terug bij zijn oude gedrag.

Ik ben een beetje zoals jouw vriend, en dat vind mijn vriend ook heel vervelend.
Maar je moet een beetje een tussenweg zien te vinden, jij proberen te accepteren hoe je vriend is en je vriend extra zijn best doen om toch op zo’n manier aandacht aan je te schenken.

Ik snap dat je wil dat hij wat meer liefde ‘toont’, maar dat hij niet zegt dat hij je na 2/3 dagen mist, logisch toch? Ik mis mijn vriend dan ook nog niet… Zou deruit zien als da wel zo was.

Zou ik hem misschien iets van een hint moeten geven, of toch maar echt erover gaan praten?

Echt over praten. Als jou vriend geen romanticus is dan denk ik ook niet echt dat hij jou hints zal begrijpen. Je moet hier echt diep op ingaan.

Same here. Hij zegt gewoon dat weetje toch, daden zijn belangrijker dan woorden. Nou heb er zovaak over gepraat maar dat werkt niet, word hij alleen maar boos.

Ik zou idd met hem erover praten. Jij wordt hier onzeker door, maar waarschijnlijk is hij zich van geen kwaad bewust.

Ik zou hem duidelijk maken dat hij echt niet continu hoeft te zeggen hoeveel hij van je houdt, maar dat je af en toe even een bevestiging wilt…

Bedankt voor jullie reacties!
Gisteren heb ik het er over gehad met mijn vriend. Hij zegt dat hij liever iets liefs zegt als hij bij me is dan via sms of iets, dus daar kan ik wel mee leven. Toen ik zei dat het ook gewoon verminderd was in ‘real life’ leek het even of hij beledigd was… Maar ik denk dat het even moest doordringen want daarna ging het gewoon weer goed. En ging hij expres heel de tijd zeggen dat hij me zo lief vind enz. haha.
Dus ik denk dat hij het wel snapt (al hoeft het niet zo overdreven natuurlijk haha). Hopelijk houdt hij het nu gewoon vol!

sommige mannen vinden die klefheid gewoon 3x niks. Dat moet je accepteren of een ander zoeken. Het zit gewoon niet in ze, people don’t change. Dus je gaat het er ook nooit in krijgen. het enige wat je zou kunnen doen is dit bespreekbaar maken maar er zullen dan toch tijden zijnd at hij het vergeet dat jij complimentjes wilt. en ben je weer boos. Zorg gewoon dat jouw grens wat lager komt te liggen, dat je dus minder van hem verlangd(dat is in dit geval gewoon nodig omdat het neit in hem zit) en zo krijg je minder ruzie etc.

Heee dit had ik ook met mijn vriend, of naja ex.
Hij zei juist tegen mij ‘oh ik dacht dat meisjes niet van dat kleffe gedoe houden’
dus zei ik jawel en hij zei oke ik zal je laten zien wat klef is dus ik benieuwd nou wat zou er gebeuren, hij hield het letterlijk twee dagen vol ofzo ._.
Nu zegt ie wel weer dingen zoals je bent toch mijn schatje maar het is geeneens mn vriend meer hahahah

Ik wil je niet bang maken, maar mijn ex deed de laatste paar maanden voordat het uitging ook zo, niks kwam meer uit zichzelf. Hij gaf ook niet genoeg meer om me.
Dus misschien zijn zijn gevoelens voor je minder aan het worden? Ik hoop het niet voor je maar het kan helaas wel.