Ik ben er dus niet - column

Nou, dit is het dan. Mijn vrijetijds ‘blog’… de passie van mijn dag. Ik houdt eigenlijk stiekem erg van schrijven, ook al lever ik mijn opstellen nooit optijd in, vandaar dat ik het toch maar ga proberen, de strijdt aanga met mezelf en de wereld te veroveren met mijn waanzinnige blog ‘Ik ben er dus niet’.

Het eerste wat je natuurlijk zult denken is; waarom heet het’ Ik ben er dus niet’? En dat kan ik goed uitleggen! Ik ben namelijk niet zomaar weer een nederlander, die iets mee maakt, gek van jongens en fashion is, of die gewoon gestoord is. Ik woon niet eens in Nederland. Ik woon al twee en een half jaar in Noorwegen (bijna 3) en heb nog een half jaar te gaan. Daarom leek het mij wel leuk om jullie te vertellen over wat ik nou meemaak. Ik ben namelijk nooit een brugpieper geweest, ken geen enkele middelbareschool term, en zou geen idee hebben waar een nederlander van mijn leeftijd zich nou eigenlijk mee bezig houdt.
De reden dat dit ‘Ik ben er dus niet’ heet, is dus omdat ik bijna nooit in Nederland ben. En ik kan je vertellen dat ik het best wel eens mis, en dat ik iedere ochtend een broodje hagelslag eet, en met sinterklaas pepernoten. Maar ik ben dus bijna nooit in Nederland. Natuurlijk wou ik ook een originele naam bedenken, ookal klinkt ie een beetje dom.
Zouden jullie alsjeblieft niet al te veel commentaar op mijn nederlandse spelling kunnen geven, want ik weet zelf ook wel dat het niet foutloos is. Maar zolang het niet zeurderig is maar je me helpt, vind ik het wel aardig.
Ik hoop dat jullie hem een beetje gaan volgen en leuk vinden, en ik zal zo snel mogenlijk beginnen met schrijven. Ik heb natuurlijk ook een leven waarin ik het druk heb (zoals examens) maar ik deel graag wat van mijn vrije tijd met jullie!

-Ir
Want wat je ook mee maakt in Nederland, ik was er niet…

Ik zou het trouwens leuk vinden als jullie een berichtje achterlaten met of jullie het een leuk idee vinden, of dat ik het maar gewoon niet moet doen.

-Ir

Als je een blog begint, zorg dan ajb wel dat alles klopt. (Hoofdlettergebruik, stijl/spelling/taalfouten, en sommige woorden niet aan elkaar schrijven als het wél moet, en andersom)
Verder klinkt het wel leuk, maar ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat het niet zo héél erg bijzonder is, afgezien van het feit dat je in Scandinavië woont, haha (dat las ik na 2 minuten pas, had eroverheen gelezen).
Er zullen vast mensen zijn dit het wél graag willen lezen :slightly_smiling_face: En ik zal af en toe toch wel kijken, puur uit nieuwsgierigheid.
Good luck!
en sorry voor mijn eerste reactie, ik had het eerst niet goed gelezen, vandaar

omg je kunt toch lezen dat ze zegt let niet op mijn spelling want dat ben ik al aardig verleerd!
ik zou zeggen tegen degene boven mij leer zelf eerst eens begrijpend te lezen voor je zulks afkraakt

ot: ik weet niet wat je van plan bent precies, maar als je er een leuk verhaaltje van maakt, dan is het wel een leuk idee. dus niet van die standaard verhaaltjes van vandaag ben ik naar school gegaan en heb gespeeld met die en die en toen ging de bel weer en hebben we rekenen gedaan en hierna gingen we naar huis en toen heb ik dit verhaaltje getypt…
maar als je echt leuke stukjes schrijft over dingen die in noorwegen gebeuren en niet in nederland, dan kan het wel heel erg leuk worden…

[i]je zegt echt té vaak dat je niet in Nederland komt.

míj lijkt het persoonlijk niet iets wat ik wil lezen… [/i]

Het lijkt mij best wel interessant om te lezen. I love Scandinavië, dus ik ben wel benieuwd hoe het ‘echte’ leven daar is (:
Je grammatica is niet heel slecht (persoonlijk vond ik 't niet eens zo storend), maar probeer er idd op goede spelling/ zinsbouw etc. te letten! (Again; ik vind het niet slecht, sommige meisjes hier spellen écht beroerd)

Ik zou het wel lezen dus :grinning: