ik ben een nogal socially awkward persoon.

Hoi meiden!

Ik kon op eens niet meer inloggen met mijn oude account, dus heb ik even een nieuwe aangemaakt:)

Ik heb dus even jullie hulp nodig!

Ik zit al een tijdje te flirten met een jongen dat bij mij op school zit. we zien elkaar af en toe en soms komt hij ook bij ons in de pauze zitten. we praten ook elke avond op whatsapp:) ik weet via via dat hij mij ook erg leuk vind dus daar ben ik erg blij mee om dat te weten!

nu zit ik ergens mee…

We hebben aankomende vrijdag onze eerste date samen. We praten dan wel elke avond op whatsapp, alleen dat is dus niet face to face, en dat is dus het probleem.

Als ik face to face met iemand moet praten (als ik dus alleen ben met diegene) kan ik erg snel dichtklappen. ik weet dan totaal niet waar ik het over moet hebben. dit heb ik af en toe ook met gewone vriendinnen van mij. dan zitten we in een gesprek en dan weet ik gewoon totaal niet meer waar we het in godsnaam over moeten hebben… hierdoor heb ik vaak het gevoel dat ze me dan saai vinden…

ik heb ook geprobeerd om te kijken hoe anderen dit doen. Waar hebben zij het nou over in de pauze?, Wat zeggen ze allemaal tegen elkaar? ik heb dus geprobeerd om op te letten hoe anderen een gesprek p gang houden.

Ik ben dus erg bang dat ik straks op die date ook dichtklap en dat we daar een beetje awkward zitten.

ik vraag me dus af:
Waar hebben jullie het allemaal over als jullie gewoon met mensen een op een een gesprek voeren? en hoe komt dit dan tot stand? En ik heb al helemaal advies nodig op het gebied van een date! en dus met een jongen en niet met een goede vriendin van je…

dankje voor het lezen!!

:couplekiss_man_woman:

oke, ik ga dit volgen. ik heb hetzelfde probleem! je bent iig niet de enige!
en als hij niet zo verlegen is, kan hij het gesprek toch leiden? en er zijn wel jongens die verlegen meisjes leuk vinden.

Ik heb dat totaal niet, maar toen ik een keertje met een jongen die ik écht heel heel heel erg leuk vond af ging spreken had ik dat dus wel. Ik brabbelde maar wat en zócht gewoon echt naar dingen om over te praten.

Je denkt nu, oh god… waarom zegt ze dit. Maar wat ik bedoel is dat heel veel mensen dit wel hebben. Waar je de mist in gaat is als het niet “vanzelf” komt. Als je dus tijdens dat je met iemand bent “gemaakt” doet. Als je te erg stilstaat bij wat je doet.

Denk maar eens na, mensen waar je totaal niet echt die ‘druk’ bij voelt, daar gaat het toch vast wel goed mee? Misschien loop je af en toe ook vast bij je vriendinnen ómdat je graag wil dat ze je niet saai vinden. Je denkt er dan teveel bij na en dan komt het er al helemaal niet meer uit.

Belangrijk is dus dat je je zoveel mogelijk bij hem op je gemak voelt.
Ga voor de grap eens bellen met hem, of spreek hem aan op school?

HUHH WTF BEN JIJ MIJ OFZO? :astonished:
Echt alles in je tekst komt overeen met mijn situatie. Behalve dat gedeelte dat hij op dezelfde school zit, maar verder klopt alles.

Ik ga dit topic volgen :slightly_smiling_face:

We zien elkaar op school ook wel en dan praten we ook! alleen dat zijn meestal van die korte gesprekjes. Meestal als ik geen les heb dan heeft hij dat wel en ook andersom. dus op school komt het er ook niet echt veel van:(

en het probleem is dus dat ik nu voor een langere tijd met hem samen ben en dus ook meer moet gaan praten dan die korte gesprekjes die we op school hebben. hier ben ik dus een beetje bang voor :slightly_smiling_face:

Ohhh, ja daar heb ik me vroeger ook altijd druk over gemaakt haha. Maar ik ben de laatste paar jaren een stuk zelfverzekerder en spontaner geworden, dus heb er nu minder last van…
Maarja, ook nu ben ik nog wel eens doodzenuwachtig voor een echt leuke date, gesprekken voeren doe ik dan door een ander verhaal te linken aan waar het op dat moment over gaat. Dingen die je hebt meegemaakt etc en een beetje met hetgeen te maken hebben?
En je kan altijd nog van te voren bedenken: Oh, dit kan ik nog vertellen voor het geval ik echt NIKS meer weet. haha

Precies die onzekerheid die ik ook had! (Ik ben wel *random aantal uur* met hem samen… OMG).
Maar dat komt wel goed, maak je daar maar geen zorgen over.
En als het wel awkward is… dan is het waarschijnlijk niet de jongen voor jou!

Upupupupup!

Niemand?:frowning_face:

Van te voren gewoon wat onderwerpen verzinnen lijkt me het beste.
Maar als hij niet al te verlegen is, blijft het gesprek wel op gang. En misschien is het wel hartstikke leuk en heb je er helemaal geen last van!

Als je een klik hebt met een vriend/vriendin/persoon dan hoeven er geen ongemakkelijke stiltes te vallen.
Dan zijn er honderdduizend onderwerpen waar je over kan praten.
Laat het op je af komen en praat over dingen die hem interesseren en die jou interesseren.

toon interesse in hem? vraag hem naar zijn dromen/ wat zijn toekomstplannen zijn/ gekste dingen die hem zijn overkomen/ iets wat hij nog heel graag wilt doen/ … allemaal dingetjes om hem beter te leren kennen?

-

dat weet ik dus allemaal al… dit komt dus omdat we al maanden elke avond zitten te kletsen via w’app.
en daarom ben ik dus bang dat ik face to face niks meer te vertellen heb… en hij ook niet

Maar je hebt toch een date? Wat voor date als ik vragen mag? :slightly_smiling_face:
Ik zou zeker geen onderwerpen van te voren verzinnen, dan ben je daar de hele tijd mee bezig.

Het is een film date:) zelf vond ik dat in het begin nogal afgezaagd en cliché maar later bedacht ik me en ik dacht: Hee op school praten we ook niet altijd, dus dit kan wel een goede gelegenheid zijn om aan elkaar te wennen en niet de hele tijd te hoeven praten.

maartoch.

Anders kan je beginnen over een van die dingen die die ooit op whatsapp gezegd heeft. Alsie bijvoorbeeld voetbalt of aan een andere sport doet ernaar vragen. Of nja ik weet niet waarover je op whatsapp allemaal praat.

Maar ik vroeg toen ik nog aan t daten was met mn vriend en er dan wel 's een stilte viel naar hoe het op z’n stage/school ging, wanneer die weer eens een voetbalwedstrijd had, hoe het met vitesse gaat (heeftie nog net geen obsessie voor datie moet afkicken), gewoon een beetje vragen naar hoe het met de dingen die veel met m te maken hebben/voor m betekenen in t leven gaat.

Misschien kun je het sowieso benoemen… Dat je hem verteld dat je stiltes lastig vind, maar dat het absoluut niet aan hem ligt… wellicht houdt hij hier rekening mee door zelf veel te praten

Ik had deze vrijdag ook een date , omdat het vakantie was ben ik uitgegaan en ik heb dara met 1 van de mooiste jongens van mijn school afgesproken :slightly_smiling_face:
Maar het probleem was dat we naar de mcdonalds gingen gaan eten en ik wist niets te zeggen want we wisten alles al van elkaar op sms , maar toch heb ik altijd nog wat vragen gestald want hij is namelijk erg verlegen , hij vraagt nooit dingen uit zichzelf :frowning_face:

Dit stelde ik hem

1. Omdat zijn hobby roeien is vroeg ik " hoeveel keer roei je per week en waar ? " en hoelang doe je dat al ? …
  2. Welke richting doe je nu weer op school ? (omdat we dezelfde richting doen vroeg ik wat er nog gaat volgen want hij zit in het 6de en ik in het 4de )
  3. Wat hij later wil worden ( klinkt mss een beetje raar maar ik zei het op een lachende manier ) en hij moest ook lachen
  4. Omdat er nogal veel roddels over hem op school rond gaan ( dat hij een playboy is enzoo …) vroeg hij zelf wat voor roddels er allemaal rond gaan over hem en dan zei ik dat en hebben we de rest van de tijd alles uitgepraat want ik geloofde eerst de roddels maar nu niet meer omdat hij alles eerlijk heeft gezegd

Dus ik heb zeker een uur kunnen babbelen met hem over vanalles :slightly_smiling_face: ( we zijn wel niet samen maar goede vrienden want we moeten nog wat afwachten)

Hopelijk heb je hier wat aan xxxx