Ik ben een hopeloos geval. Help mij.

Hoi, even de situatie uitleggen.

Ik zit in het derde middelbaar (In België, ik ben dus dit jaar 15 jaar geworden.)
En ik ben verliefd op een jongen uit het vijfde jaar(2 klassen hoger dus, hij is 16 of 17)

Op de speelplaats ga ik altijd ergens staan zodat ik hem kan zien, want ik moet constant aan hem denken,daar word ik helemaal gek van en het helpt alleen maar als ik naar hem kijk. Soms kijkt hij terug, maar hij is altijd bij zijn vrienden dus ik durf niet de hele tijd te kijken. Als hij naar me kijkt dan glimlach ik vaak, het gebeurt spontaan, want als hij naar me kijkt krijg ik het warm en koud tegelijkertijd, hij kijkt me dan doordringend aan. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, waarschijnlijk zal hij wel denken van: “weer zo 'n derdejaars!” want hij is wel behoorlijk knap enzo. Maar ik ben anders dan de meesten van mijn jaar, ik ben al veel volwassener en ik kan ook over serieuzere onderwerpen praten, hoewel ik daar op het moment niet veel aan heb want ik praat nog helemaal niet met hem. Doordat ik volwassen ben voor mijn leeftijd denk ik dat ik meer kans maak, want ik ben echt niet kinderachtig ofzo.

Nu is het probleem dat ik nog nooit een vriendje heb gehad. (Ja, ik weet het. Ik ben al 15 en dat is behoorlijk laat voor een eerste vriendje maar het is er gewoon nog niet van gekomen) Ik weet dus ook niet hoe het gaat met kussen enzo, of hoe dat je de eerste contacten legt. Ik ben gewoon verschrikkelijk bang dat ik iets fout ga doen waardoor hij op me afknapt. Ik weet ook echt niet of hij me leuk vind maar ik wil hem gewoon graag leren kennen, en misschien bloeit er uiteindelijk toch wat uit.
Ik weet dus echt helemaal NIET hoe ik in hemelsnaam contact moet leggen. Hij heeft wel facebook maar ik durf echt niet zoiets te sturen van” hé, ken ik jou niet ergens van…”. Als hij dan niets antwoord durf ik hem echt NOOIT meer aan te kijken en ik weet gewoon ook niet wat ik zou moeten schrijven. Wat wel goed is, over 3 weken is er een fuif waar we allebei naar toe gaan. Maar dan nog, ik durf nooit van mijn leven op hem af te stappen. Waarschijnlijk gaan jullie zeggen van: “heb een beetje lef, doe het gewoon” maar dat lukt echt niet bij mij, want ik ben een twijfelaar en ik zou nooit zo’n risico durven nemen. Wat als hij me gewoon uitlacht, of me negeert ofzo. Dat zou ik verschrikkelijk vinden.

Zo, een veel te lang verhaal, maar ik ben blij dat het eruit is. Als iemand nuttige raad heeft, ik ben echt wanhopig. Notes mogen ook.

Waarschijnlijk zijn er al negenhonderduizendmiljoentriljoenendrie topics over dit soort situaties maar die worden toch allemaal volgespamt en ik heb snel raad nodig dus een nieuw topic leek me handig.

Veel hopeloze kusjes van vogelkooitje.

Je bent niet volwassener dan je leeftijdsgenoten. Zeker niet als je het plein een speelplaats noemt. Dat is m’n eerste punt.

Punt twee, heb je geen gemeenschappelijke vrienden ofzo? Dat als hij daar mee staat te praten ofzo, dat jij toevallig iets aan die vriend(in) moet vragen? En dan een beetje in hun gesprek mengen ofzoiets.

Ik heb geen zin om het hele verhaal te lezen.

Maar ik zie ergens staan, ik durf het risico niet te nemen, ik zou zeggen face it en dan weet je het meteen.

In België is “plein” zeggen echt wel belachelijk. Iedereen zegt “speelplaats”, zelfs al ben je 18 (zoals in mijn geval), een speelplaats is een speelplaats. Punt.

Punt twee heb je wel gelijk in. En ik zou die jongen gewoon toevoegen op facebook, af en toe eens een status of foto ‘liken’ of zo, en als hij dat ook eens terug doet, volgen de gesprekken vanzelf wel. (:

Dat wat dikgedrukt is daar ben ik het mee eens. Verder glimlach gewoon een keertje naar hem. Kijk hoe hij reageerd. Reageerd ie niet… Tja, dan heeft ie misschien geen intresse doet ie het wel zeg dan na een tijdje hoi ofzo. Ga naast hem staan op het feest en maag oogcontact.

Verder zijn de tips ALTIJD het zelfe in elk topic dus misschien kan je gewoon die topics eens doorlezen…

Je wilt ongelofelijk graag contact met hem, omdat je stapel op hem bent. Maar je bent er ook 100% van overtuigd dat het je nooit gaat lukken je je diep zal schamen als hij niet reageert. Als je dit al denkt is het dus compleet nutteloos want hij kan je gedachten lezen dat je hem ontzettend leuk vind. Je zult echt zelf actie moeten ondernemen. Doe het gewoon!Jongens vinden dat alleen maar leuker, als je zelf op hem afstapt. Doe gewoon iets perongeluk, tegen hem aanstoten ofzo op dat feestje. Voeg hem inderdaad toe op facebook of zo iets dergelijks en hem een beetje duidelijk maken dat je aandacht voor hem hebt. Wat meer zelfvertrouwen en lef en dan komt het heus wel goed, anders komt er nooit wat van!

speelplaats is gewoon vlaams, plein zegt men hier niet

Is al gezegd.

ik woon ook in belgië en ik ken echt niemand die de speelplaats ‘plein’ noemt.

dan zeg ik het nog een keer :’)

Heb hetzelfde , maar hij is maar 1 j ouder en we praten al … Das toch al iets :frowning_face:

De enige manier is tóch contact met hem zoeken… dus op hem afstappen of op facebook toevoegen minimaal… anders lukt het nooit

dubbel

Je bent niet gelijk volwassener dan je leeftijdsgenoten omdat je sirieuze gesprekken kan voeren.

Maar in ieder geval, je komt er alleen achter wat ie van je vind als je in contact met hem komt. Misschien facebook/hyves om een begin mee te maken?

dankje voor alle hulp, en van dat volwassener, het is niet dat ik me beter voel dan mijn leeftijdsgenoten ofzo maar iedereen zegt dat echt over mij, zelf mijn vriendinnen, en het is niet alleen dat ik over serieuzere dingen kan praten maar nog een hele hoop andere dingen. en nogmaals, ik voel me echt niet beter, maar het is gewoon een soort van vaststelling, omdat iedereen maar dan ook echt zo goed als iedereen dat over me zegt.

Ik begrijp ook dat lef de enige manier is, hoe moeilijk het voor mij ook klinkt. ik ga het gewoon moeten doen. en als het misloopt, tja, ik hoop gewoon dat het dat niet doet.

Maar dan heb ik nog een vraag, dit is al wel heel vergedacht enzo maar als hij me ooit als al de rest al goed zou zijn gegaan zou kussen, wat moet ik dan doen, ik kan helemaal niet kussen, ik hoop gewoon dat hij daar niet op afknapt.

Ik ga hem nu toevoegen op facebook, dat is al een hele stap voor me
en nogis echt bedankt voor alle hulp, ik waardeer het echt.

Ja soms loop je ook gewoon een beetje voor op je vrienden, maar dit betekent niet ineens dat je gemakkelijker contact met hem kunt maken of “interessantere” gesprekken met hem kunt krijgen. Dat heeft nog steeds te maken met je persoonlijkheid.

Succes met het toevoegen en liken van zijn posts. En dat feestje is wel een mooie kans om met hem te praten. Neem des noods een vriendin mee die je er wel bij wilt helpen.

Je kan hem een berichtje sturen en daarin zeggen van: ‘Hee, ken ik jou niet ergens van? Ga je toevallig ook naar … school?’

Ik heb precies het zelfde probleem, alleen is de jongen dan 5 jaar ouder :blush: Hoe is het gegaan?
Ik kan nou wel zeggen van: stap gewoon op die jongen af, maar ja ik durf dat zelf ook niet…:S
Succes!

@knorretje : ik snap wat je voelt, ik heb hem net toegevoegd op facebook en dat was a een hele grote stap. ik hoop dat het bij jouw ook lukt.
PS ik hou jullie allemaal op de hoogte van hoe het nu gegaan is.
PS, heeft iemand raad over dat kusgedeelte, ik weet dat het al heel vergedacht is maar ik maak me er nu al superdruk in.

up