Ik ben een catfish..

Hey, ik zit met een heel groot probleem.
Ik speel al jaren een spel en daar heb ik een jongen leren kennen 3 jaar geleden. Op dat moment had ik een schuilnaam en al.
Nu 3 jaar later, praten we dagelijks en kennen we elkaar ook goed en vinden wij elkaar ook leuk. We willen elkaar ook ontmoeten natuurlijk, maar ik ben niet wie ik gezegd dat ik ben.
Ik heb gelogen over mijn leeftijd/naam/nationaliteit. Eigenlijk alles dus. Maar we vinden elkaar zo leuk en ik weet dat ik niet langer kan liegen, maar ik wil hem niet kwijt raken.
Ik wil zijn hart niet breken of contact verbreken…
En ik weet echt niet wat ik moet doen. Want qua leeftijd zou het nooit kunnen…
Ik kan en wil het hem niet vertellen, maar ik kan ook niet zomaar stoppen met het praten met hem.
Er lijkt geen oplossing te zijn. EN IK WORD ER ZO GEK VAN, kan er niet meer van slapen.
Het was nooit de bedoeling dat het zover zou komen. IK weet ook dat niks mijn gedrag goed kan praten
Ook al zou ik de waarheid vertellen, ik heb al teveel over mezelf gelogen.

Alsjeblieft, hulp graag i k ben heel radeloos

bedankt voor het lezen van het hele stuk tekst !

Misschien kan je er even wat meer over vertellen.
Hoe oud ben je en hoe oud heb je gezegd dat je was, wat voor nationaliteit etc. ?
Hoe oud is hij, wonen jullie dicht bij elkaar? Heb je wel je eigen foto gebruikt?

Hij is 22 ik ben 16 maar hij denkt dat ik 18 ben
ik heb gelogen over mijn naam en nationaliteit . hij denkt dat ik marokkaans ben maar ik ben surinaams
dit is allemaal achterlijk dat weet ik … maar ik paniek en haat mezelf hierom

Catfishdog

Maar ja, wat de rest dus zegt. Hier kunnen we niet heel veel wijs uit worden. Als je verder wel eerlijk bent geweest over je persoonlijkheid en leven heb je een kans dat het goed uitpakt, maar dat is natuurlijk afhankelijk van zoveel dingen dat wij daar weinig over kunnen zeggen eigenlijk. En tja… je zult zelf die keuze moeten maken.

-

Op een spelfora… ik was eerst undercover of het was voor de grap maar toen zat ik meer in mijn rol en leerden we elkaar beter kennen en nu is het serieus en heb ik dit
het is niet dat ik een neppe facebook heb aangemaakt

Over je naam liegen snap ik, ook gewoon om veiligheidsredenen. Over je leeftijd liegen snap ik ook nog wel. Op zich zou dit leeftijdsverschil ook nog wel kunnen als jullie op een zelfde niveau zitten, maar dat zul je zelf beter weten dan wij. Maar je nationaliteit… waarom zou je daar in vredesnaam over liegen?

In ieder geval zou ik als ik dit zo zie zeggen: vertel zo snel mogelijk de waarheid tegen hem, en dan ligt het verder bij hem.

ik denk niet dat het iets zou kunnen worden ooit dan
maar ik twijfel of ik het contact voor altijd moet verbreken en hem nooit meer moet spreken of dat ik alles beken en dat hij wel weet wie ik ben

Er is wel een oplossing, de waarheid vertellen. Klinkt misschien een beetje cliché, maar als jullie elkaar ontmoeten en hij komt erachter dat je hebt gelogen, wordt het er ook niet beter op. Hij zal boos worden, en daar toon ik volkomen begrip voor, ik bedoel, 3 jaar is ook niet heel weinig. Maar echt, vertel alsjeblieft de waarheid, hoe moeilijk het ook is.

Dit ook ja, schaam je je er misschien voor, als ik vragen mag?

Weet ik ook niet meer precies, het gebeurde allemaal ineens en bij dat spel ook om niet herkend te worden

nee het hoorde bij de naam die ik had verzonnen destijds

Aha. Maar toch, probeer de waarheid te vertellen, want zo maak je het juist erger, geloof me.

Ik denk ook dat je beste optie is de waarheid vertellen. Leg het wel uit waarom je dit hebt gedaan destijds, en ik denk dat hij na even afstand nemen je echt wel vergeeft en je begrijpt. Geef hem wel de ruimte daarvoor, want ik kan me voorstellen dat dit hard aan kan komen.
Succes!

Ik zou contact kunnen verbreken en dat hij er nooit zou achter komen wie ik ben
Of ik zeg alles eerlijk, maar ik kan dat echt niet ook al verdient hij de waarheid
ik kan het echt niet maar ik kan ook niet zomaar verdwijnen in zijn ogen

Zucht, vertel gewoon de waarheid

En daarom moet je juist de waarheid vertellen, bij allebei de opties wordt hij waarschijnlijk boos, dus dan kan je net zo goed de waarheid vertellen, vind je niet?