Ik ben echt kapot

Eind augustus kreeg ik m’n eerste vriendje, alles liep perfect. Tot meneer op het einde van september geen gevoelens meer voor me had en het uitmaakte. Hij was 20 en ik 16. Maar we hadden vooraf gezegd dat 't leeftijdsverschil geen probleem was. Ik had hem nog gevraagd of hij 't wel serieus meende met me, en dat deed hij ook. Maar hoe kunnen je gevoelens in 1 maand nu veranderen?
Nou, als ik verliefd word, ben ik hartstikke verliefd. En ik zit nu nog altijd met een gebroken hart. Ik word er haast depressief van. Ik loop nu al meer dan 2 maanden depri en down rond. Alles lijkt te mislukken sinds dat het uit is. Ik voel me echt verschrikkelijk slecht, en dat om een gebroken hart. Ik weet echt niet hoe ik 't moet aanpakken. En zeker nu niet, hij heeft vandaag een nieuwe foto gepost met een meisje op z’n schoot en aan de reacties te zien, lijkt dat zijn nieuwe vriendin. Ik ben er echt kapot van.

Ik voel me zo leeg, en ben nog totaal niet over hem. Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik ben normaal iemand die niet snel opgeeft, maar nu wil ik echt opgeven. Ik wil niets doen en voel me ellendig.
Ik hou echt van die jongen en ik weet niet hoe ik er mee moet omgaan. En iedereen mag me nu wel vertellen dat er ooit wel een nieuwe jongen voor mij komt, dat weet ik, maar daar heb ik geen behoefte aan nu. Ik mis hém verschrikkelijk en ben nog dol op hem. En ik kan niet met mijn gevoelens omgaan.
Dit was echt even om m’n hart te luchten.

Lieve meid iedereen moet hier een keer doorheen…
Je eerste liefde is vaak ook de zwaarste liefde om overheen te komen.
Ik heb het ook gehad en ik heb er 6 maanden mee rond gelopen.
Ik voelde me verschrikkelijk en heb vaak nachten liggen huilen.
Maar je komt er overheen…

Je moet strenger zijn voor jezelf.
Doe wat meer leuke dingen en verbied jezelf om eraan te denken.
Het is moeilijk, I know. Maar als je jezelf toelaat om je er rot over te voelen zal het ook niet beter worden. Positief denken en jezelf eroverheen zetten!
(Zeg ik, die zes maanden heeft lopen janken erom :slightly_smiling_face: ) maar ik dacht toen uiteindelijk waar ben ik mee bezig. Om zo een stomme jongen en het hielp. Ik gun het jou niet om ook zo een lange tijd in de shit te zitten…

probeer je er overheen te zetten, niet dat je het zomaar moet vergeten maar wees wat strenger voor jezelf. als je een dipje hebt spreek jezelf even aan : hé kom op! je kan wel blijven janken om die loser maar HIJ mist wat moois.

en ga veel leuke dingen doen, als je het even niet ziet zitten moet je jezelf bezig houden.

Hou je bezig met school. EN GA NIET NAAR ZIJN PROFIEL OM ZIJN FOTO’S TE BEKIJKEN! Wordt je alleen maar depressief van. Binnenkort heb je ook kerstvakantie dus richt je op het plannen van leuke uitjes met familie/vrienden. Sterkte meid!

Jullie hebben wel gelijk. Maar ik moet echt gewoon nog die klik maken om niet meer aan hem te denken. En dat maakt 't zo moeilijk… Ik laat m’n hoofd nu een beetje hangen en eerst dacht ik ‘hij zal er spijt van krijgen’ maar nu begin ik daaraan te twijfelen omdat hij een nieuwe vriendin heeft.

en @Cherry: geloof me, ik ga nog elke dag naar zijn profiel om 't te checken. Ik zou 't idd moeten stoppen. wish I could.

Dit gaat even heel hard klinken, maar als hij een nieuwe vriendin heeft dan is hij duidelijk niet met jou bezig. Probeer ook niet meer met hem bezig te zijn, hoe moeilijk het ook is. Bouw het desnoods af, van iedere dag zijn profiel checken naar om de dag. Ga dingen doen die je gedachten van hem afleiden anders maak je jezelf alleen maar ongelukkig.

Probeer verder te gaan met je leven. Doe superleuke en zotte dingen zodat als je exvriendje ziet dat je ook gelukkig kan zijn zonder hem , spijt zal hebben dat hij iemand als jou heeft laten gaan. Laat de moed niet zakken , laat zien dat meisjes ook sterk zijn en dat het niet altijd moet zijn dat jongens het uitmaken en meisjes er dan maanden over liggen wenen. You’ll get trough it , laat hem zien dat je sterker bent dan hij ooit heeft gedacht !

Wat vervelend voor je! Inderdaad gewoon z’n profiel mijden!
Heel veel sterkte er mee… Er zijn nog genoeg andere leuke jongens!!
Pak een lekker stuk chocolade en ga een filmpje kijken, helpt heel erg :wink:.

Je hebt hier misschien geen behoefte aan, maar ik zet het toch eens neer.
Je bent 16. Je gaat nog een hele hoop jongens tegenkomen. Het zal niet de laatste keer zijn dat je zo’n rot gevoel gaat moeten verwerken. Maar hoe meer ervaringen je opdoet, hoe minder dit gaat spelen. Je gaat op een gegeven moment beseffen dat hij toch niet bij je paste, dat het een groot geluk is geweest dat hij je niet wou hebben omdat je iemand veel beter in de plaats hebt leren kennen. Relativeer het allemaal een beetje. Je voelt je zo rot omdat je verliefd bent, maar uiteindelijk zijn dat enkel wat hormonen die moeilijk doen.

Ik ben het er niet mee eens dat je je moet forceren om niet meer aan hem te denken want dat maakt het alleen maar erger. Probeer idd niet meer naar zijn profiel te kijken, verwijder hem desnoods en hou er rekening mee dat je wel degelijk kan zien wie je facebookprofiel regelmatig bekijkt, misschien dat dat ook helpt. Maar als je ongelukkig bent, moet je jezelf de tijd geven om dat te zijn in plaats van ertegen te vechten. Doe nog leuke dingen, maar frustreer jezelf er niet in dat het zijn tijd nodig heeft, vooral bij een eerste liefde.

verwijder hem van fb, zodat je z’n profiel niet meer kan bekijken, en wis zijn nummer. Verder focussen op school en lekker stappen met vriendinnetjes (:

jup, doen! niet meer met hem bemoeien.

Het komt wel goed :slightly_smiling_face:.
Toen mijn 1e vriendje het uitmaakte was ik ook kapot, en dat duurde ook een tijdje voor dat het over ging.
Het is een kwestie van tijd, ooit vind je een andere jongen die wel de ware voor je is. Ik heb nu een geweldig lief vriendje, die er altijd voor me is en waarvan ik weet dat hij te vertrouwen is.

Iedereen heeft het recht om gelukkig te worden.

Ik weet precies hoe je je voelt! Heb dat namelijk nu ook… Dacht dat het echt wat kon worden met de jongen die ik leuk vind, en nu doet hij opeens of ik niet meer besta. Sterkte ermee!

Hmm, lastig… Verwijder alles wat je hebt van hem! Dat is al een eerste stap om geen pijnlijke foto’s of andere dingentjes van hem te zien/te weten te komen.

Verwijder alles van hem en blijf tegen jezelf zeggen dat hij niets waard is!

Je verdiend gewoon beter :wink:

Ik weet als geen ander hoe je je voelt - en geloof me, zelfs als hij je over een tijdje weer aandacht geeft denk je even dat je gelukkig bent - maar met hem kun je niet meer gelukkig worden. Hij heeft je gekwetst en is zo te lezen ook best een eikel, want binnen een maand veranderen gevoelens inderdaad niet zo drastisch (ook dit heb ik meegemaakt, deze jongen claim(de)(t) nog gevoelens te hebben na verloop van tijd, maar geloof me, jij zit met een soort angst dat dat wat gebeurt is zich herhaalt en daar word je echt niet gelukkig van) dus bedenk je dat het inderdaad zo is wat anderen zeggen.

Dat je daar nog niet klaar voor bent en geen zin in hebt is heel logisch, dat heeft heel veel tijd (niet drie maanden, maar bijna een half jaar als het echt heftige gevoelens zijn) nodig. Maar zodra je van jezelf accepteert dat je deze gevoelens nu eenmaal hebt, word het al makkelijker. Probeer inderdaad het hem in de gaten houden af te bouwen. Dat heeft geen zin meer. Hij is een lost case, niet alleen omdat hij een nieuwe vriendin heeft, maar ook omdat het op geen enkele manier meer écht zal werken tussen jullie, wat hij ook doet. Je verdient iemand die je niet in de steek laat, die jou laat merken wat je waard bent.

Heel veel sterkte, ik worstel er zelf ook nog steeds mee maar je kunt het! Echt waar! Over een tijdje merk je dat je zonder hem ook gelukkig bent, en je ontmoet niet meteen een fantastische nieuwe jongen maar ga toch leuke dingen doen waar je deze jongen mogelijk kan tegenkomen, dat helpt al een heel stuk!

Dankjulliewel voor de steun. Dat geeft me weer wat moed.
Velen zeggen dat ik hem moet verwijderen, maar dat is 't hem juist. Toen hij 't uitmaakte wou hij wel graag vrienden blijven omdat het voor hem als relatie niet werkte… Ik had beloofd dat ik hem niet zou verwijderen op facebook, omdat ik dat maar een stom idee vond. Dus het zou erg raar zijn om hem van de ene op de andere dag plots te verwijderen. Hij zou zich ook afvragen waarom ik het gedaan heb, want we praten wel nog tegen elkaar.

Ik wil echt gewoon over hem komen en vriendschap houden, maar het is echt lastig. Het doet echt pijn om hem zo gelukkig zonder mij te zien.
En hij lijkt nu wel een eikel, maar het is oprecht een lieve jongen. Hij voelde zich echt schuldig toen hij 't uitmaakte, maar hij zei dat hij me niet aan het lijntje hield. Hij had geen gevoelens meer… Hij wou me ook niet aan het lijntje houden, en dat snap ik ook wel.

Maar wat ook pijn doet, is dat hij al dingen vooruitplande met me… Hij vroeg al na 1 week: ‘Bij wie vieren we Kerstmis?’ dus ik weet wel dat het serieus bedoeld was met me. Of soms ‘Als je mag blijven slapen, dan blablabla…’ Hij vroeg me na 1 week al mee naar een familiefeestje, maar dat aanbod heb ik afgeslaan omdat ik het nogal vroeg vond. Hij was al verscheidene keren bij mij thuis geweest, ik was al 2x bij hem thuis blijven eten. Het ging best wel snel. En toen was het over…

Maar ik zal nooit snappen of ook maar kunnen begrijpen hoe snel zijn gevoelens kunnen veranderen. En hierdoor is mijn vertrouwen in jongens ook een beetje weg. :frowning_face:

Laat het even duidelijk zijn, facebook definieert niet wie je vrienden zijn he… Ik heb zelf ook een jongen moeten verwijderen en pas dan kon ik eigenlijk volledig beginnen met verdergaan. Anders zit je toch maar constant zijn profiel in de gaten te houden en word je achterdochtig bij het minste als dat hij een meisje toevoegt ofzo. Je kan het hem gewoon zo uitleggen. Dat begrijpt hij vast wel. Bovendien, ook al wil hij vrienden blijven, hij moet ook beseffen dat jullie relatie op dit moment niet zo evenwichtig kan zijn. Eigenlijk zou hij moeten accepteren dat jij even afstand neemt tot je er klaar voor bent om weer gewoon met hem om te gaan. Anders ga je verliefd blijven, geloof me.

Dus ik vind het goed van je dat je vrienden wil blijven, maar het gaat je geen goed doen. En dat mensen vooruitplannen, daar ga je wel gewend aan geraken. En je gaat ook leren dat je dat altijd met een korreltje zout moet nemen omdat niets vanzelfsprekend is. Ik begrijp dat je vertrouwen in jongens een beetje weg is, maar uiteindelijk is dit iets wat jij gegarandeerd ook gaat meemaken. Als je zelf in een relatie met iemand zit en je plots merkt dat je geen gevoelens meer hebt (of dat die er zelfs nooit geweest zijn) ga je een heleboel dingen een stuk helderder zien. Het heeft geen zin mensen te wantrouwen want jij bent tot hetzelfde in staat. Iedereen is dat.

Punt is dat je moet leren genieten van de tijd die je krijgt met iemand, zonder daarom te verwachten dat het eeuwig gaat blijven duren.

ik ken het gevoel. maar het gaat over, echt.