Ik ben dus te zwaar.

Ja veel te zwaar vind ik zelf. Ik ben over 15 dagen 14, ik ben 1.74 en ik weeg 70 kilo. :l Nouja sommige kunnen dat zich misschien niet voorstellen, mijn vriendinnen bijvoorbeeld, die dachten dat ik een grapje maakte >__< en dachtte dat ik 60 ofzo woog. En mijn moeder geloofde het ook niet, maarja het is ook niet mn benen ofzo, maar ik heb een buikje en dat is lelijk, en die wil ik dus weg, maar heeft iemand ook goeie dieëttips? wat je makkelijk volhoud, ik ga proberen dat calorietellen dieet te doen maar ik ben bang dat ik het niet volhoud.

Waarom wil je afvallen, omdat jij 70 niet goed vind?
Mijn overgrootoma zegt ( ja ze leeft nog), dat je je lengte min 100 moet doen en dat je zoveel moet wegen…

Maar jij bent 14! JIj moet niet dieeten! Helemaaaal niet! Je groeit nog en hebt AL je vitamines nodig. En je bent 70 kilo? Ik weeg ook 70 kilo en ben 1.75. Dat vind ik niet dik. Ik heb tieten en ben gewoon heel slank hoor :wink:.

Maar goed, misschien kun je gezonder gaan leven? Twee uur voordat je gaat slapen, niet eten. Niet veel snoepen, veel groente en fruit. Bruine boterhammen etc.

Ik zou naar een dieëtiste gaan, dat is veel gezonder dan een dieët uit een boekje, omdat het op jou is afgesteld. Helpt het niet als je iets meer gaat sporten? In een sportschool kan je ook gericht spiergroepen trainen zodat er op die plekken vet vanaf gaat.

Meisje, je moet echt geen drastis dieet gaan volgen. Doe gewoon wat meer aan lichaamsbeweging en eet iets gezonder. Dat zal je veel langer volhouden dan calloriën te tellen, want dat ben je tog direct verleerd. Veel succes meid.

@ Muki - mijn overgrootoma leeft ook nog! Maar weer even back to topic, ik vind echt dat je helemaal gelijk hebt hoor!
Je kan wel gewoon gezonder gaan ‘leven’ wat Muki zegt!
Ik vind niet dat je te zwaar bent…

dieeten is niet goed voor deze leeftijd.
minder snacken kan ook nog wel soms helpen, of fitnessen?

Als ik jou was zou ik gaan hardlopen of buikspieroefeningen gaan doen.
En daarnaast goed : onbijten, middag eten en avond eten!
En geen snoep! :wink:

Succes! xx

niet gaan dieëten, je lichaam is nog in de groei, en je bent zo jong !
70 kilo is helemaal niet veel voor iemand van 1.74 hoor, maar als je het toch wil, moet je gewoon minder snoepen in combinatie met meer lichaamsbeweging, klinkt simpel, maar het werkt wel !

iedere dag heel vroeg opstaan en naar school rennen

Ja daar heeft ze ECHT wat aan.

nou ik herken het precies wat je zegt :slightly_smiling_face: maar weetje je moet niet kijken naar hoeveel je weegt maar hoe jij jezelf voelt… maar blijkbaar kijk je niet echt naar het gewicht maar je vindt zelf dat je een dikke buik hebt dat vond ik bij mezelf dus ook nou ben ik gewoon minder aant tussen door eten alles doen wat ik normaal ook deed alleen bijvoorbeeld niet als ik uit school kom een koekje pakken of na het eten nog wat anders nemen … het lijkt net alsof je het niet vol kan houden maar het lukt je wel … mocht je toch zin krijgen in iets pak je een appel … een soort gelijk iets als dit heb ik zelf op girlscene gezien maar zelf een beetje verandert :slightly_smiling_face: en het werkt
succes ermee!! x

en idd niet streng gaan diëten je bent idd nog in de groei en dat is niet goed om nou te gaan lijnen … gewoon minder tussendoortjes eten maar 's morgen gewoon ontbijten :slightly_smiling_face:

Wijsheidje van mamma de diëtiste; als je nu te zwaar bent, in de puberteit, heb je een grotere kans dat je later ook te zwaar wordt & moet diëten.
Probeer het eerst met gezonder eten & miss meer sporten, mits je dat niet al veel doet… Ik zal als ik jou was niet op eigen houtje een diëet gaan beginnen, dat doet meestal meer kwaad dan goed.

Jouw BMI is 23.12, en dat is nog net een gezond gewicht, (bij 23.45 zit je net op de grens van een te zwaar gewicht).
Maar je zit in de pubertijd en je bent in de groei, dus ik zou me er nog niet al te druk om maken. Maar wat ik zeker niet zou doen is zelf beginnen met een dieët! Als je echt wil afvallen zou ik naar een dieëtiste gaan. Of gewoon wat minder snoepen en meer bewegen.

'xx

bij iedere centimeter die je aankomt mag je een kilo aankomen.
dus maak je geen zorgen het enige wat jekunt doen is gezond eten en eens te gaan sporten

Het enige wat echt werkt is de tussendoortjes laten staan.

Geen koek, snoep, ijs, chocola etc.

Elke dag een half uurtje joggen. Niet gelijk heel lang gaan maar het rustig opbouwen.

Al die diëten werken toch niet!

Sorry, maar dat klinkt als de grootste onzin die ik ooit heb gehoord (A).

Waarom zei je dat niet? Want je bent niet zwaar je hebt enkel en alleen een buikje.
Die gaat denk ik niet weg met diëten, maar met lichaamsbeweging.

Ik zou voortaan veel fietsen, op vaste tijden eten (vooral ontbijt!) en voldoende drinken en slapen.

Je kan je beter richten op een gezonde levenstijl dan een dieet.

gewoon misschien wat meer gaan sporten maar streng dieeten moet je echt niet gaan doen

nou dat is het dus niet want ik ben onder behandeling van de kinderarts en die heeft dus gezegt dat voor iedere centimeter die je groeit je dus ook één kilo aanmag komen. !!!