Ik ben de liefde niet waard

‘Ik ben de liefde niet waard’
Denk eens even aan het feit dat we ons anders voor willen doen als we iemand heel leuk vinden en bang zijn dat hij ons niet leuk vind. Soms twijfel je of een jongen je leuk vindt. Je zou denken dat dit de bevestiging geeft dat jij leuk genoeg bent,die liefde waard bent. Waarom zou je je anders voor doen? Waarom zou je je best doen om te doen alsof je iemand anders bent, je anders te gedragen dan wat natuurlijk komt? Omdat we denken dat als we onszelf zijn, hij ons sowieso niet leuk vindt. Als we onszelf zijn, zullen we nooit die liefde krijgen. Dat is waarom je gaat twijfelen als je een jongen leuk vindt. Hoe moet ik me gedragen zodat hij me wel leuk vindt? Wat moet ik zeggen of doen zodat ik die liefde wel verdien? Terwijl ik toen ik vorig jaar hem nog niet leuk vond,ik me niet anders had voorgedaan naar deze jongen. Ik was helemaal mezelf,en toch vond hij me leuk. Nu ik zelf verliefd op hem ben twijfel ik daar steeds meer aan. Vind hij me nou wel leuk of niet? Terwijl ik nog niet verliefd was ik zeker was dat hij me leuk vond. Nu ik verliefd ben begin ik te twijfelen. Ik ben het er niet mee eens,ik denk dat er wel iets mis mee moet zijn. Dus probeer ik de bron van die liefde minder geloofwaardig te maken. Ik weet dat dit door onzekerheid komt. Ik doe me anders voor en ik wil dat dit stopt.

^ Ik ben er gisteravond heel erg kritisch over gaan nadenken en dit is wat er uit kwam. Het voelt als een opluchting dat ik eindelijk weet hoe het precies zit,ik werd gek van die twijfels in mijn hoofd. Vind hij me wel leuk of niet? Nu ik dit zo heb opgeschreven vallen alle puzzelstukjes op zijn plek.

Dit is onzekerheid en gebrek aan zelfvertrouwen. Ik doe me nu anders voor dan ik eigenlijk ben maar ik weet niet hoe ik dit weer kan terugkeren naar toen ik mezelf was bij hem. Als hij in mijn buurt is gebeurd er iets in mijn hoofd wat me tot een ander persoon maakt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer ben zoals vorig jaar toen ik hem nog niet leuk vond? Toen ik mezelf was en hij me daardoor leuk vond? Want zeg nou zelf,het is toch hartstikke zonde dat als je iemand leuk vind en diegene jou ook leuk vindt om wie je écht bent maar je je anders voordoet om ervoor te zorgen dat hij je leuker zal gaan vinden hij op je afknapt doordat je toch niet de persoon was als wie hij dacht dat je was en je niet meer wil?

Ik gedraag me gewoon hoe ik zelf ben bij vriendinnen,maar als hij in de buurt is dan verander ik. Ik wil ook mezelf kunnen zijn als hij er ook bij is.

Dat is onzekerheid. Ik denk dat het aan de leeftijd/puberteit ligt.

OMG ik weet heeeelemaal wat je bedoeld ik vindt iemand ook supper leuk en hij mij ook maar die bron van liefde is egt het probleem weetje dusja

mag ik je een vriendenverzoek sturen? kusjes

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/waar-zit-je-mee-lucht-je-hart-238153.0.html

:hugs:

Hahahaha,ja hoor :hugs: kan je een berichtje sturen?

kheb je een berichtje gestuurt :hugs: :hugs: